21:17 מטבע הביטקוין נסחר לראשונה מעל 6,000 דולר ליחידה

20:46 התאגיד ששואף להשקיע 880! מיליארד דולר בעשור הקרוב בסקטור הטכנולוגיה >>

18:44 סגירה יציבה בבורסות אירופה: הדאקס קרוב לרמת ה-13 אלף הנק'

08:53 שוק המט"ח: הדולר מתחזק 0.6% מול היין לרמה של 113 יין לדולר

08:07 בורסות אסיה: מדד האנג סאנג מטפס 1%

21:09 הסיבות שהביאו לתנודה החדה הבוקר בשווקים, האם יש סיבה לדאגה? >>

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

מחירי הדירות לאן? הנה התחזית של בית ההשקעות פסגות לשוק הדיור בתשע"ז

אחרי הכתבה עם פעילי הנדל"ן מתחילת השבוע (שעוררה תגובות רבות), הנה הצפי של בית ההשקעות פסגות
 |  66
פותחים שנה
Share
מחירי הדירות בתשע"ז לאן? בתחילת השבוע הנוכחי פרסמנו כתבה עם התייחסויות מצד פעילי נדל"ן רבים (יזמים, קבלנים, מתווכים...) לעניין כיוון מחירי הדירות בשנה העברית החדשה. הכתבה עוררה תגובות רבות בנוגע לפוזיציה של הנשאלים ("אינטרסנטים" כפי שכחלון מכנה אותה), בעיקר כיוון שברקע נשמעים קולות מצד גורמים באוצר ובקבינט הדיור לפיהם כבר החל השינוי הגדול בשוק הדיור. אז בימים הקרובים נביא התייחסויות של בתי ההשקעות לעניין כיוון מחירי הדירות, התייחסויות שקשה יותר לראות בהן דיבור מפוזיציה, ואם כבר אז הפוזיציה היא בעד ירידת מחירי הדירות - מהלך שאולי יוציא אנשים משוק הנדל"ן ובכך יזרים כספים לשוק ההון. הנה התחזית של גיא יהודה, כלכלן בכיר במערך מחקר ואסטרטגיה בפסגות:


"בשנה האחרונה מחירי הדירות עלו ב-6% ואנו אמנם מצפים לירידה בקצב עליית המחירים אך לירידה בקצב העלייה, ולא לירידת מחירים של ממש. להערכתנו, בסופו של דבר המחירים ימשיכו לעלות גם בשנה הקרובה גם אם באופן מתון יותר. בניגוד אולי לתחושה שהתקבלה לאחרונה, אנו לא מוצאים עדויות לשינוי מגמה של ממש בשוק הדיור".

"צד הביקוש עדיין חזק בחודשים האחרונים כאשר קצב נטילת המשכנתאות התגבר וכך גם הביקוש לדירות חדשות. בתוך כך, נתוני הבנייה ממשיכים להיות חלשים. מצד שני, צד הביקוש ספג שתי מהלומות כבדות משקל הראשונה היא הריבית למשכנתאות שממשיכה לעלות באופן דרמטי והשנייה היא הכבדת נטל המס על המשקיעים וזו הסיבה שאין האצה של קצב עליית מחירים אלא עלייה מתונה יותר".

רכישת דירה השנה - לקנות או לחכות?
"על מנת לבחון האם כדאי לקנות דירה כעת או להמתין, אופק ההסתכלות הוא לטווח הבינוני והארוך. בהסתכלות כזו, ניתן להיווכח שקצב הבנייה הנוכחי אינו מדביק את הגידול הדמוגרפי הצפוי בשנים הקרובות. לשם המחשה, התחלות הבנייה צריכות היו לעמוד כבר היום על כ-60 אלף יחידות דיור בשנה אך בשנה האחרונה החלו בנייתן של 50 אלף דירות בלבד. זהו פער משמעותי וזאת אפילו מבלי לקחת בחשבון את המחסור שכנראה קיים כבר היום בדירות, בטח באזורי הביקוש"."לכן, כל עוד לא נרשמת עליית מדרגה של ממש בנתוני הבנייה, קשה לצפות לשינוי מגמה מהותי בשוק הדיור ולכן מי שממתין עם קניית הדירה בציפייה כי המחירים יירדו בקרוב, להערכתנו, עשוי להתבדות".
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

66 תגובות ב-44 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
44 אבי 28/11/2016 09:06 השריפה טרפה הכל. עליה חזקה
מי חשב שתהיה שריפה שתפרק מאות בתים ותוציא המוני משפחות לחיפוש' דירה. זה לבד יעלה את המחירים !
43 רובי 18/11/2016 10:06 המשקיעים לא אחראיים למחירים הגבוהים אלא הממשלה שהזניחה (ל"ת)
42 י 15/10/2016 16:38 הרסת את הכלכלה כחלון עוד מיסים גם ככה קשה לחיות בארץ יא (ל"ת)
41 ישראלי ישראלי 08/10/2016 10:38 הממשלה וחברי הכנסת בהם האשמה.
ושלא יעבדו עליכם.אינטרסנטים שומרים על הכסא והדירות שלהם.חבל.
40 עובד בחברת השקעות 06/10/2016 19:10 גם חברות השקעות משקיעו בנדלן
הבנקים בלחץ, רוצים להקטין את החשיפה לשוק הנדלן....מאגחים את המשכנתאות ומוכרים לציבור דרך הבורסה. נחשו מי רוכש אגחים אילו? צדקתם. חברות השקעות שמנהלות את כספי הפנסיה שלכם.
39 שמואל 05/10/2016 23:25 האשמים
האשמים בזה שלא בונים במדינה אלו ארגוני הירוקים מצדם שאנשים יגורו על עצים העיקר שלצבי ולאייל יהיה היכן לגור בגלל זה הם מעכבים את כל תוכניות הבניה
חמי 06/10/2016 14:10 האשמתם את המשקיעים, את הקבלנים, את ראשי מפם ואת מי לא?? (ל"ת)
38 שרה פיילין 05/10/2016 21:55 לא יפה
איפה התחזית של אקסלנס ויניב חברון מהבוקר שהייתה בראש המהדורות שלכם עד לפני כ 4 שעות ?????? העלמתם אותה בכוונה , הה שובבים ?
37 בן אהרון 05/10/2016 11:28 המצב הרבה יותר גרוע, כי רוב הדירות שווקו בפריפריה !!!
באזורי הביקוש ממשיך סיר הלחץ לעבוד והממשלה מטפטפת דירות והמחירים ממשיכים לעלות.
36 כחלון תפרוש מהממשלה 05/10/2016 09:58 ביבי עם לפיד נגד החוק
דואגים רק לבעלי הון ואספני דירות שגורמים לבועת נדלן.
35 אורי... . 05/10/2016 01:30 בצד הביקוש פוגע בנוסף מחיר למשתכן 100 אלף דירות בבניה.
מחיר למשתכן מוציא 60 אלף מצד הביקוש למשך שנתיים, ואף אחד לא יודע להעריך נכונה את קצב הגידול הטבעי (לפחות נכון להיום), ומאה אלף יחידות דיור בבניה הם 50% יותר מלפני עשור. ושם המחירים היו בריצפה!
34 המס חייב לעבור אחרת 05/10/2016 00:07 מחירי הנדלן יטוסו
יש הרבה חכי"ם נדלניסטים או מקורבים שמנסים לטרפד את המס מדירה שלישית גם בעזרת אנשי תקשורת.
33 טדי 04/10/2016 22:53 לא יעזור לכל ההתגייסות של האינטרסנטים לשינוי הסקר
כי המחירים בדרך למטה.
חמי 06/10/2016 14:13 אפילו מומחי ההשקעות לא משנים את דעתך. רק חמור נשאר חמור (ל"ת)
32 אלי 04/10/2016 21:56 שום דבר מהותי לא השתנה
ללא קשר לאינטרסים במאמרים שכאלה, העובדה שהביקוש לא יפסק, במיוחד לדירות במרכז. וההיצע לא מתגבר משמעותית. כושר הביצוע לא עולה ותשומות מתייקרות. רק עלייה משמעותית באישור התחדשות עירונית הקלה בתהליכי רישוי והשקעה בשיפור תשתיות מצד הרשויות ישפרו משמעותית את ההיצע ויפחיתו בהדרגה את המחירים. וזה לצערנו לא יקרה.
טדי 04/10/2016 22:54 הביקוש מת. אין יותר משקיעים בשוק, אין זוגות צעירים בשוק (ל"ת)
31 שלמה 04/10/2016 18:22 להוריד את מס השבח ותהיה התרסקות מחירים (ל"ת)
בן אהרון 05/10/2016 11:38 הממשלה מעדיפה מחירים גבוהים והרבה מיסים. (ל"ת)
30 טדי 04/10/2016 17:10 אשכרה שמתם בסקר שתי אפשרויות של עליית מחירים...
מעבר לזה שכולם במדינת ישראל יודעים שהמחירים בדרך לקריסה, אז אשכרה בלי בושה הכנתם סקר שבו שתיים מתוך ארבע תשובות הן עליות מחירים. אחלה סקר.. ועוד 10% מהעונים מאמינים שהמחירים יעלו בחדות.. נו באמת ז
בן אהרון 05/10/2016 11:43 בינתיים שום קריסה לא נראת באופק.
הציבור לא מבין שזה אינטרס של הממשלה מחירים גבוהים ומיסים גבוהים. כל עוד מטפטפים דירות באיזורי הביקוש ומציפים בפריפריה, חוץ מזריית חול בעיניים, שום דבר מהותי לא השתנה.
29 תכלת 04/10/2016 17:02 לכל אלו שמדברים על ירידות אבקש נתון אמפירי אחד לכך. (ל"ת)
טדי 04/10/2016 22:55 הלמ"ס דיווח על רכישה שלילית של משקיעים. מספיק אמפירי ? (ל"ת)
תכלת 05/10/2016 09:37 האם זה מצביע על ירידת מחירים? ממש לא.
אני מחכה על נתון אמפירי של ירידה מוכחת. ירידה שאני ושכמותי יוכלו לרכוש בזול יותר ביחס לתקופה מקבילה. אין שום נתון כזה.
28 יוסף 04/10/2016 16:27 כל בועה סופה לפיצוץ זה בנתיים כלל שיש ....
לו הסתברות וודאית של 100 אחוז מתי זה התרחש את זה אף אנליסט או חוזה עתידות לא יוכל להגיד לך .
27 משה 04/10/2016 16:17 הכל מור כאן
הרבה טיפשות יש פה בקנית דירות במחירים של מליונים לכל דירה זה כמו לקפוץ למים רותחים כי ברור שהמדינה הזו מתחרדת בקצב מהיר והכל יתמוטט עקב זה חילו
26 מס על דירה שלישית 04/10/2016 16:03 ישוחררו דירות לזוגות נשואים
ירידת מחירים בטווח קצר ממכירת דירות מקבלנים ואספני דירת שיתווספו לשוק.וחוסר רצון לרכוש דירות להשקעה.
משה כרמלי 22/10/2016 10:55 מס רטרואקטיבי
המס הזה לא ישחרר לשוק אפילו דירה אחת. אולי ימנע רכישות חדשות על ידי אספני דירות. לכן לא צודק להטיל את המס המטומטם הזה רטרואקטיבית.
חמי 06/10/2016 14:15 בבקשה, אני מוכן "לשחרר" תמורת הסכום המתאים לי.אתה קונה? (ל"ת)
בן אהרון 05/10/2016 11:49 האספנים מחזיקים דירות ישנות, יש 80,000 כאלה ביד 2 !!!
הזוגות רוצים דירות חדשות 4,5 חדרים, עוד טעות שאף אחד לא מסביר להם שהם עושים. להפך, אלה הדירות שמוצעות בתוכנית מחיר למשתכן, במקום שיציעו דירות קטנות וצנועות, להתחלה, ולא לקפוץ גבוהה ואחר כך להתרסק.
25 הגדלת היצע והקטנת בי 04/10/2016 15:37 בעזרת מס לטווח קצר
לבצע פינוי בינוי משיבי בשכונות שלמות בעזרת חוקים חדשים והשתתפות הממשלה גם כדי למגר את העוני ולחייב קבלנים למכור את כל הדירות בנוסף למס על על דירה שלישית.
24 אדם 04/10/2016 14:46 ק פ א ו ן - החגיגה נגמרה בגלל הריבית
הצפי - קפאון ארוך טווח ! פשוט הכסף חינם נגמר
23 חגית 04/10/2016 14:46 בדיוק קראתי בגוגל "נדל"ן בעולם הרביעי" - קריאת חובה (ל"ת)
22 יונה 04/10/2016 14:30 צריך הקדמה כזו כל פעם שמפרסמים אינטרסנט נדלן (ל"ת)
21 אדם 04/10/2016 14:21 שכר חציוני כ 6700ש"ח , חובות משקי הבית כ500 מיליארד ש"ח
לא צריך "מומחים" כדי להגיע למסקנה ששוק הנדל"ן הולך להתרסק!
20 007 04/10/2016 14:18 ממש גאונות! גם בתי השקעות אינטרסנטים! (ל"ת)
19 מחיר למשתכן 04/10/2016 14:15 כל זוג צעיר מלך. רוצים רק דירה חדשה במחיר משתכן
דירה זולה בשוק יד 2 לא באה בחשבון. כל זוג צעיר הפך למלך. רוצים דירת 4 חדרים מקבלן , במגדל מול הים במחיר משתכן. מדינה דבילה שבמקום שתתן לזוג צעיר 300 אלף שח לרכישת דירה כלשהי מעודדת רכישת דירות מקבלן דבר כמובן לא יעצור את עליית המחירים.
18 כחלון 04/10/2016 14:10 איני מסכים שתאמרו שמחירי הנדל"ן יעלו! אסור ! (ל"ת)
17 גדי 04/10/2016 14:07 הזרמה כמותית
כל חודש השוק מקבל כ4 עד 5 מיליארד שקל מילוקחי המשכנתאות שמוזרמות לענף הבניה ומשם לכל המשק ברגע שזה יגמר ולא יקחו משכנתאות המשק יקרוס חד משמעית המיתון שיתרחש ימנע מאלפי משפחות לשלם את המשכנתאות אתם יודעים מה פרוש של זה אני אפילו מפחד לדבר על זה מפחידדדדדדד
טדי 04/10/2016 17:13 אז מה? אף ממשלה לא יכולה למנוע מיתון
ומעבר לזה, למה צריך לשעבד דור שלם בשביל ארבע קירות?
16 משהו מפחיד אותם 04/10/2016 13:17 מה עוצר את הממשלה שאינה יוזמת בניה ממשלתית? (ל"ת)
15 משקיע זהיר 04/10/2016 13:04 במחירים של היום אין הרבה קונים אם בכלל
אז שימשיכו לעלות לא יודע מי יקנה אותםששכחנו מה השכר הממוצע ומה מחיר הדירה הממוצע כנראה שזה לא קורה באותה מדינה
14 אורי 04/10/2016 12:40 נדלן
אנשים תפנימו מה שעולה מהר יורד מהר
טלי 04/10/2016 15:38 זה עלייה של 10 שנים (ל"ת)
13 כלכלן 04/10/2016 12:30 ריבית המשכנתאות עלתה מה שאומר שכח הקנייה קטן
כשכח הקנייה קטן למוכר יש שני אופציות או להוריד מחיר או להיתקע עם הסחורה אז...שלא יעבדו עליכם המחירים בדרך למטה.
בן אהרון 05/10/2016 11:51 רק בעיה קטנה, הקבלנים בונים פחות כי אין משקיעים...
והזוגות הצעירים לא הגיעו במקום המשקיעים.
12 גיל 04/10/2016 12:25 מזרחי מוכר תיקי משכנתאות
מדוע? מכיוון שחשיפת היתר לנדלן מסוכנת מאוד! נכון,לא בונים מספיק.אבל אם יתחילו לבנות מספיק, אין ספק שתחל ירידת מחירים ואולי אפילו פיצוץ בועה
11 בנוסף לבניה ולמס 04/10/2016 12:20 תפקיד הממשלה להקטין ביקוש (ל"ת)
10 טדי 04/10/2016 12:13 אם זאת הרמה של פסגות, כדאי לקחת משם את הכסף מהר
"צד הביקוש עדיין חזק בחודשים האחרונים" באמת? הלמ"ס דווקא מדווח על רכישה שלילית של משקיעים. מכמות שנתית של 12,000 דירות, כיום המשקיעים מוכרים יותר ממה שהם קונים. ואצל פסגות זה "הביקוש עדיין חזק" ביקוש למשכנתאות? בזה פסגות דווקא אמורים להבין, ולכן הם חייבים לדעת שהביקוש למשכנתאות מורכב לא מעט ממחזרים למיניהן, שנקלעים לבעיה תזרימית, בגלל ההתחייבויות המטורפות שלקחו על עצמם, אז הם רצים בהמוניהם למחזר את המשכנתאות - עוד כסף לזמן יותר ארוך. השוק צריך 60,000 דירות חדשות בשנה? אפילו בובליל בשיאו לא העז להמציא מספר כזה. אבל הנייר סובל הכל. מה האמת? האמת היא שבעשר השנים האחרונות השוק גדל בסך הכל בכ 25,000 דירות חדשות בשנה. האמת היא שהקבלנים תקועים עם כמעט 30,000 דירות מוכנות ללא דורש, האמת היא שיש כרגע בבניה פעילה כ 101,000 דירות, בנוסף ל 47,000 שקיבלו את כל האישורים ומתחילים לבנות בקרוב. אבל כאשר כבר שום דבר לא עוזר על מנת להציל את השוק המת, אז ממשיכים לפמפם את השקר של המחסור... עד עכשיו חשבתי שפסגות הם חברה רצינית. עכשיו הבנתי שהם סתם אינטרסנטים.
9 כתבה ישנה 04/10/2016 11:59 למה פסגות לא קנה תיקי משכנתאות מהבנקים כמו שעשו חברות ה
"אנחנו בוחנים ומסתכלים על התחום מבחינת מח"מ נכון כי יש כאן סיכון ריבית (כשהריבית תעלה, הסיכון של תיק המשכנתאות יגדל — ר"ב), אבל בסופו של דבר עשינו נכון שלא מיהרנו. אם לפני שנה וחצי היינו מקבלים על תיק כזה מרווח ריבית של 1.1%, היום הוא כבר עומד על 1.5%. גם הבנקים יותר לחוצים למכור את התיקים ולשחרר הון בגלל דרישות באזל 3 וגם כי הם מעמידים משכנתאות בריביות גבוהות יותר".
8 איציק מנדל 04/10/2016 11:50 לטיפשות צריכים ניתוח היא לא עוברת ככה סתם
מומחה מטעם עצמו ממלמל את כתבות העבר ורץ לספר לחברה
7 ירדן 04/10/2016 11:50 במקום לשאול אינטרסנטים
שלחו כתבים לשטח , תבדקו מודעות מיד 2 , תתקשרו כמחפשי דירה למתווכים , לכו ליועצי משכנתא... בקיצור תעבדו! ואז תגלו את האמת שכבר חצי שנה מסתירים מהציבור - השוק התייבש יש אלפי דירות רפאים ואין מי שיקנה
מיה 05/10/2016 09:31 המחירים עולים-והקונים מתלבטים
אני מתקשרת לכל אחד שראה את הדירה , והם עדיין לא מצאו את המחיר שב חלומותיהם, אחרי חצי שנה, אבל יש קונים שסוגרים ויש כאלה שרק מתלבטים
6 אדם 04/10/2016 11:50 מחירי הדירות - דרומה מהנימוקים הבאים!
א.ריבית משכנתאות קבועה ל25 שנה היא כ 5%, ואילו התשואה על דירה באזור המרכז היא כ 2-3%! כלומר, עלות המימון גבוהה מהתשואה! ב. מחירי הדירה התנתקו מהאדמה ונדרשות מעל 200 משכורות חציוניות לרכישת דירה חציונית!! זה אימא של הבועות!! ג.הפימפום של מחסור בדירות הוא שקרי! לא עלו מיליון עולים ב 8 השנים האחרונות והביקוש בעיקרו ספקולטיבי ונובע מהריבית הנמוכה והעדר אלטרנטיבות השקעה סולידיות. ד. ההיסטוריה מלמדת שהבועות מתפוצצות : יפן, אירלנד,ספרד ,ארצות הברית סינגפור ועוד.חוקים אלא תקפים גם במדינת ישראל! הפימפומים של אינטרסנטים למיניהם וכותבי מאמרים בתשלום לא יעזרו . כל בלון מתפוצץ!!!
אסף 06/10/2016 05:11 נתונים שגויים
אולי התכוונת ל 5 אחוז ריבית קבועה ללא הצמדה ...וניתן להתמקח עם הבנק ותקבל גם 4.5 .אבל יש עוד מסלולים כידוע.קבועה צמודה . פריים . משתנה וכו ....בקיצור בתור אחד שלקח משכנתא בחודש האחרון, הריביות במסלולי המשכנתא עדיין אטרקטיביות .
גדי 04/10/2016 14:16 מסכים אתך
אתה צודק במיליון אחוז אין דבר שעולה בלי סוף ואין דבר שיורד בלי סוף כל מיספר מיתחלק ב2
גיל 04/10/2016 12:32 אנחנו מוצלחים יותר מכולם
אבל אנחנו הישראלים חכמים יותר מכולם, אצלנו לא תתפוצץ בועה,אנחנו חסינים וטובים מכווווולם...
5 שקרנים 04/10/2016 11:42 שאלו את פסגות מדוע לא רכשו תיקי משכנתאות מהבנקים בישראל
למה פסגות לא קנה תיקי משכנתאות מהבנקים כמו שעשו חברות הביטוח? "אנחנו בוחנים ומסתכלים על התחום מבחינת מח"מ נכון כי יש כאן סיכון ריבית (כשהריבית תעלה, הסיכון של תיק המשכנתאות יגדל — ר"ב), אבל בסופו של דבר עשינו נכון שלא מיהרנו. אם לפני שנה וחצי היינו מקבלים על תיק כזה מרווח ריבית של 1.1%, היום הוא כבר עומד על 1.5%. גם הבנקים יותר לחוצים למכור את התיקים ולשחרר הון בגלל דרישות באזל 3 וגם כי הם מעמידים משכנתאות בריביות גבוהות יותר". מצד אחד חושבים שהמחירים יעלו ומצד שני חוששים לרכוש תיקי משכנתאות מהבנקים http://www.calcalist.co.il/markets/articles/0,7340,L-3698241,00.html
4 גיא 04/10/2016 11:41 כתבה קשקוש והנה הסברים
והנה ההסבר- אף אחד מהמכובדים, במקרה הזה , פסגות, לא מסביר לציבור מה יקרה ליכולת פרעון החוב בעת חזרת שיעור האבטלה לממוצע ארך הטווח. הטענה שכביכול פסגות אינו גוף אינטרסנטי גם היא כמובן קשקוש כיוון שירידת מחירי הדיור משמעה השפעה ממתנת על הכלכלה שודאי תקרין גם על רווחיות החברות ומחירי המניות.פסגות לא מעוניינים במיתון ועל כן מבחינתם שהמוסיקה תמשיך לנגן על חשבון דור שלם שנותר מאוחר.
3 ע א 04/10/2016 11:40 מגדל גבוהה רוח קטנה והכל נעלם
יש בערך 30 אלף דירות חדשות ריקות ועוד בערך 150 אלף דירות יד שנייה ביד 2..מחסור בדירות אין מספיק לעבוד על התמימים..הדבר היחיד שחסר זה אלטרנטיבה לכסף ככה ש הריבית תעלה מגדל הקלפים יתמוטט על כל עדר התמימים שמתחתיו..ראו הוזהרתם..שנה טובה
2 אדי 04/10/2016 11:39 הריבית אפסית וכנראה שגם השנה המחירים ימשיכו לעלות
אני בלי דירה ולא מתכוון לקנות בשנה שנתיים הקרובות, יש בועה וסופה להתפוצץ. זה הטבע ואלה הן חוקי הפיזיקה הבועות מתפוצצות ככל שהזמן עובר הפיצוץ יותר חזק ואז הדוגרים על הביצים מטילים תרנגולות שיתנו עוד ביצים.תחשבו על זה
טדי 04/10/2016 22:58 הריבית אפסית? הריבית על המשכנתאות דווקא טיפסה... (ל"ת)
קליפ 04/10/2016 13:41 אדי אם אתה "זוג צעיר " רוכש דירהראשונה
קנה מיד דירה. עדיף בת"א אם קשה לך לך למעגל השני. אם קשה לך לך למעגל השלישי. רביעי או חמישי מתל אביב. אבל מה? קנה דירה. רכוש לעצמך נכס בארץ ישראל רבתי לעולם ועד!!!!
1 עמית 04/10/2016 11:32 בכתבה הקודמת שאלו 8 עסקנים בתחום הנדלן ופה בית השקעות 1
כנראה חיפשו בפינצטה ביזפורטל פעם חשבתי שאתם עיתון כלכלי , אתם בדיוק כמו גלובס מונעים מאינטרסים ותשלומים לא קונה את זה , המחירים כבר נעצרו ויהיו ירידות
טדי 04/10/2016 12:16 כנראה שהשוק ממש במצוקה, אם יש כזה בליץ תקשורתי לנדל"ן
חברי הקבלנים, נדלניסטים למיניהם, וביזפרטל היקרים, העולם משתנה, הבלוף התגלה והבועה בדרך לפיצוץ. הצרכנים למדו את השוק ומבינים לאן זה הולך
חמי 06/10/2016 14:16 זה יפה שאתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך........ (ל"ת)
יאיר 04/10/2016 11:44 גם כותבי הכתבות מקבלים כסף
איך יתכן שיוצאת כתבה של עיתונאי בתחום הכלכלי מציג אינטרסים מובהקים של העלי נדלןוהוא מנסה להציג לנו עמדה נטרלית של עיתונות
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש