בברקליס מורידים דירוג לאפל: "אין מה שיעלה את מחיר המניה בשנה הקרובה"

בנק ההשקעות הבריטי הוריד את הדירוג ל'נייטרלי': "השוק בוגר והגיע הזמן לזוז הצידה ולהמתין". איזה אפסייד נותר למניה?
אמיר נהרי | (1)
נושאים בכתבה אפל ברקליס

לראשונה מזה שנים, בנק ההשקעות ברקליס מוריד את הדירוג של מניית אפל (סימול: AAPL) מ'משקל יתר' ל'נייטרלי', עם אפסייד קל של 6% למחיר יעד של 570 דולר למניה. כיום מניית אפל נסחרת תמורת 525.25 דולר המשקף לענקית הטכנולוגיה שווי שוק של 480 מיליארד דולר. נזכיר כי בשיא, עמד מחיר המניה על 700 דולר אשר שיקף לאפל שווי שוק של מעל 630 מיליארד דולר.

בברקליס נוטשים לרגע את הניסוחים המעונבים וכותבים בהמלצה כי "למען האמת, פשוט לא יכולנו להביא עצמנו להישען על השעונים החכמים או הטלוויזיות כסיבה להעלאת המספרים, ואנחנו משוכנעים כי אין המוצרים הללו בכדי להעלות את המניה בשנה הקרובה. שוק הסמארטפונים הוא שוק בוגר ובשל ולכן אנחנו מאמינים כי זה הזמן לזוז הצידה ולהמתין".

האנליסטים בברקליס מעידים על עצמם כלקוחות של אפל ומציינים כי הם מתרגשים לקראת הפיתוחים בתחום התשלום הסלולרי, זיהוי מיקום והשיפורים של הממשק בין הסלולרי לטלוויזיה - אולם דבר מאלו איננו חדשני כמו האייפון או האייפד. אפל משקיעה בשיפור חווית המשתמש והפיכת האייפון לשימושי יותר בתחומים נוספים, אך אין בכך בכדי לקדם את מכירות המכשיר - אלא אם החברה תצליח להגדיל את הפער המצטמצם בינה לבין סמסונג, גוגל ומייקרוסופט.

אפל נמצאת בקיפאון

בסוף ינואר פרסמה אפל את דוחותיה הכספיים לשנת 2013 והמניה הגיבה וצללה יותר מ-7%. בחודש ינואר כולו איבדה המניה 10.75% אולם הצליחה להתאושש מעט ונכון ליום חמישי איבדה המניה 5.33% מתחילת השנה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אורי 23/02/2014 15:24
    הגב לתגובה זו
    אבל לא יעזור היא תתרומם חזרה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.