תל אביב נדל"ן נדלן רחוב מיכה
צילום: מורן ישעיהו

תל אביב: דירה בקרבת שוק בצלאל נמכרה ב-3.2 מיליון שקל

דירת 4 חדרים בשכונת החרוזים ברמת גן נמכרה ב-2.6 מיליון שקל, וילה 6 חדרים במודיעין נמכרה ב-4.75 מיליון שקל. ריכזנו את העסקאות הבולטות בשבוע החולף

מורן ישעיהו | (9)

משרדי התיווך והמכירות הבולטים מדווחים על עסקאות הנדל"ן שנעשו ברחבי הארץ בשבוע החולף:

ירושלים

דירת 3.5 חדרים ברחוב אבן שפרוט, 93 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, חנייה, מעלית, נמכרה ב-2,975,000 שקל.

דירת 3 חדרים ברחוב שלום יהודה, 65 מ"ר, קומה 1 מתוך 4, ללא חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-2,047,000 שקל.

רי/מקס חזון

קרית שמואל

דירת 3 חדרים ברחוב דב פרומר, 88 מ"ר+ מרפסת 8 מ"ר, קומה 3 מתוך 4, מעלית, חניה, נמכרה ב-1,040,000 שקל.

רי/מקס FAMILY 

  

קרית אתא 

דירת 5 חדרים ברחוב בורוכוב, 132 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, ללא מעלית, חניה, נמכרה ב-1,150,000 שקל.

רי/מקס FAMILY 

תל אביב

דירת 4 חדרים ברחוב הרב אלנקווה, 90 מ"ר+8 מ"ר מרפסת, קומה 7 מתוך 8, מעלית, חניה, הושכרה ב-5,500 שקל.

רי/מקס אושן 

דירת 4 חדרים ברחוב המכבי (בקרבת שוק בצלאל), 80 מ"ר, קומה 2 מתוך 5, מעלית, ללא חנייה, נמכרה ב-3,225,000 שקל.

רי/מקס פוקוס 

 

רמת גן 

דירת 3 חדרים ברחוב עטרות, רמת גן, 69 מ"ר, קומה 7 מתוך 8, חנייה, מעלית, נמכרה ב-1,875,000 שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב יהודית (שכונת החרוזים), רמת גן, 92 מ"ר, קומה 3 מתוך 5, חנייה, מעילת, נמכרה ב-2,670,000 שקל.

רי/מקס 100%

כפר סבא 

דירת 4 חדרים ברחוב אברהם קרן, 128 מ"ר, קומה 1 מתוך 4, חנייה, מעלית, נמכרה ב-1,840,000 שקל.

רי/מקס One

רעננה

דירת גן 5 חדרים ברחוב החרצית, 157 מ"ר+ 135 מ"ר גינה, קומת קרקע מתוך 6, 2 חניות, מעלית, נמכרה ב-3,400,000 שקל.

רי/מקס One

 

מודיעין

דירת 6 חדרים ברחוב יגאל ידין, 187 מ"ר + 60 מ"ר מרפסת, קומה 1 מתוך 12, עם מעלית, חניה ומחסן, נמכרה ב-2.62 מיליון שקל.

דופלקס 5.5 חדרים ברחוב נחל עיון, 140 מ"ר + 60 מ"ר מרפסת, קומה 1 מתוך 2, עם חניה ומחסן, ללא מעלית, נמכרה ב-2.954 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב אדר, 138 מ"ר + 15 מ"ר מרפסת, קומה 2 מתוך 3, עם מעלית, חניה ומחסן, נמכרה ב-2.1 מיליון שקל.

דופלקס גן 5 חדרים ברחוב שושן צחור, 130  מ"ר + 40 מ"ר גינה, קומה 0 מתוך 2, עם מעלית, חניה ומחסן, נמכרה ב-2.13 מיליון שקל.

וילה 6 חדרים ברחוב אירוסים, 220 מ"ר על 570 מ"ר מגרש, נמכרה ב-4.75 מיליון שקל.

אנגלו סכסון

 

חריש 

פנטהאוז 5 חדרים ברחוב אורן, 134 מ"ר+ 77 מ"ר מרפסת, קומה 5 מתוך 5, מעלית, מחסן, 2 מעליות, נמכר ב-1,590,000 שקל.

רי/מקס העיר החדשה

  

באר שבע 

דירת 3 חדרים ברחוב איילה, 74 מ"ר, קומה 3 מתוך 3, ללא חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-675,000 שקל.

 

דירת 4 חדרים ברחוב אברהם אמיר, 118 מ"ר, קומה 3 מתוך 5, חנייה, מעלית, נמכרה ב-1,120,000 שקל.

 

דירת 4 חדרים ברחוב הנרי קנדל, 110 מ"ר, קומה 7 מתוך 9, חנייה, מעלית, נמכרה ב-1,200,000 שקל.

 

דירת 4 חדרים ברחוב רמב"ם, 88 מ"ר, קומה 1 מתוך 4, ללא חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-700,000 שקל.

 

דירת 3 חדרים ברחוב מבצע קלשון, 76 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, ללא חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-630,000 שקל.

רי/מקס פלוס 

דירת 4 חדרים ברחוב שמעוני, 110 מ"ר, קומה 14 מתוך 14, עם מעלית וחניה, נמכרה ב-955,000 שקל.

וילה 7 חדרים ברחוב שאול המלך, 318 מ"ר בנוי על 520 מ"ר מגרש, עם מרפסת, נמכרה ב-1.9 מיליון שקל.

דירת 4 חדרים ברחוב אברהם אבינו, 75 מ"ר, קומה 2 מתוך 4, ללא מעלית וללא חניה, נמכרה ב-765,000 שקל.

אנגלו סכסון 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בש 27/01/2019 09:20
    הגב לתגובה זו
    המחירים במדינה הזויים לחלוטין.
  • 7.
    בלולו 26/01/2019 18:09
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד למחאת הדיור ,וקבינט הדיור. ממשיכים לייבש את השוק הפרטי.
  • 6.
    חייש הרצוג 26/01/2019 00:03
    הגב לתגובה זו
    בגלל תשתיות מים ובריאות וציק בנתב"ג.
  • 5.
    אני 25/01/2019 18:18
    הגב לתגובה זו
    רחובות???
  • 4.
    בדירה גרים=קורת גג 25/01/2019 17:49
    הגב לתגובה זו
    בדירה גרים=קורת גג,לעומת מגורים ברחוב
  • 3.
    בדירה גרים=קורת גג 25/01/2019 17:45
    הגב לתגובה זו
    בדירה גרים=קורת גג,לעומת מגורים ברחוב
  • 2.
    סידרה ב 25/01/2019 09:36
    הגב לתגובה זו
    גם אחרי קיזוז שכירות , יישאר 350 אלף , ניקח משכנתא קטנה. יישאר כסף לרכב, למוצרי חשמל ועד מאות אלפי שקלים , זה דיור בר השגה.
  • 1.
    לא פראייר 25/01/2019 09:35
    הגב לתגובה זו
    איך דירת 100 מ"ר , שעולה לקבלן 400 אלף , נמכרת במחירי בועה הזויים . 1,2-1,5 מליון שקל.
  • קבלן סיני 27/01/2019 02:54
    הגב לתגובה זו
    פסיכולוגית של קבוצה של אנשים. יש אבל כוחות שוק - הם יסדרו את המחירים. מצידי שתתחיל אינפלציה של מאות אחוזים בשנה - לאנשים רגילים שחיים ממשכורת עד משכורת - זה לא אכפת. זה יפגע בספקולנטים רק.
משכנתא (גרוק)משכנתא (גרוק)

ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה

הריבית המערכתית הממוצעת רשמה ירידה של 03% ב-3-4 חודשים; בנק מזרחי נותר היקר מכולם ואילו הבינלאומי ממשיך להציע תנאים טובים בעיקר בזכות פעילות מול משרד הביטחון
רן קידר |

בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.  

למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.


בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.    

לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.


            נתוני חודש ספטמבר. קרדיט: בנק ישראל

המגמה בשלושת החודשים האחרונים

בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.


נתוני יולי. קרדיט: בנק ישראל 

הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים, והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.


מטרו
צילום: מטרו

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו

הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל

רן קידר |
נושאים בכתבה מטרו

מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.

הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת. 

חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.


השקעות ענק בתשתיות

במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.

מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.