אם נבידיה תשלים את רכישת מלאנוקס, אז המחזיקים ירוויחו 11%
לפני כ-6 חודשים, ב-11.3, הודיעה חברת NVIDIA האמריקאית על רכישת חברת מלאנוקס הישראלית תמורת 125 דולר למניה במזומן, תמורה אשר שיקפה שווי של 6.9 מליארד דולר עבור מלאנוקס.
העסקה הזאת מעניינת שתי קבוצות של משקיעים - המשקיעים הרגילים אשר מתעניינים בהשפעת הרכישה על ביצועיה העסקיים של NVIDIA ומשקיעי Risk arbitrage שאותם מעניין אך ורק, מה ההסתברות שהעיסקה תיסגר, או חלילה תבוטל.
NVIDIA היא מובילה עולמית בתחום פיתוח ויצור רכיבי Graphical Processing Units (בקיצור GPU) אשר מאפשרים עיבוד גרפיקה ברמה גבוהה עבור מחשבים.
כיווני הצמיחה העיקריים של סקטור הטכנולוגיה בשנים הקרובות – artificial intelligence, autonomous vehicles, high performance computing וה-cloud הם חלק ממנועי הצמיחה של הפעילות של NVIDIA לשנים הקרובות. הטכנולוגיות הללו עושות שימוש ברשתות מחשבים חזקים במיוחד שהן חלק מ-data centers עצומים בגודלם, שדורשים ביצועים חזקים מאשר בעבר וגמישות רבה להתאמת הרשתות לעליה האקספוננציאלית הצפויה בשימושים ב-DATA בשנים הקרובות (זהו, מספיק עם ה-buzz words)...
תחרות
התחרות בתחום מגיעה מצידן של חברות השבבים המובילות כמו אינטל, ברודקום, AMD, קוואלקום, Xilinx, Texas Instruments וכמובן סמסונג. כולן שחקניות מובילות בעיצוב העולם הטכנולוגי של השנים הקרובות.
- קורווויב: זינוק בהכנסות, אכזבה בשוק והקשר ההדוק לאנבידיה
- מה גורם למניות חברות השבבים לעלות במסחר המוקדם בארה"ב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות שמטבלת השוואת המכפילים עולה כי NVIDIA יקרה לעומת מתחרותיה העיקריות, היא נחשבת לשחקנית מובילה בתחום הצומח ביותר - רכיבי המיחשוב. החיבור שלה למלאנוקס אמור לאפשר לה דריסת רגל משמעותית בעולם ה-Data centers ולהפוך אותה למתחרה משמעותית לאינטל בתחום זה.
הטכנולוגיה של מלאנוקס שמאפשרת חיבור מהיר של מחשבים בעולמות השונים של ה-Data centers פלוס היכולות של NVIDIA בעולם ה-GPU יאפשרו לאחרונה להציע פתרון שלם ואיכותי יותר מבעבר. חשוב לציין ששתי החברות שיתפו פעולה זמן רב טרם הרכישה כאשר NVIDIA שימשה כלקוחה של מלאנוקס.
החל מכניסתה של הקרן האקטיביסטית סטרבורד לאחזקה במניות מלאנוקס במהלך 2017, נפוצו שמועות לגבי אפשרות רכישתה של מלאנוקס על ידי חברות מובילות בתחום, דוגמת מארוול ואינטל. בתחילת 2019, זמן קצר לפני מועד הרכישה על ידי NVIDIA, צצו שמועות לגבי רכישה אפשרית על ידי אינטל בסכום שנע בין 5.5 ל-6 מליארד דולר.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
בסופו של דבר הרצון של NVIDIA לשדרג את רוחב הפלטפורמה שהיא מציעה על מנת להתמודד טוב יותר מול אינטל בעולם ה-Data centers גבר, והיא רכשה את מלאנוקס, כאמור תמורת סכום של 6.9 מליארד דולר.
משקיעים מוסדיים OUT, שחקני IN - RISK ARB
החל ממועד ההודעה המשותפת על הרכישה, העניין בהשקעה במניית מלאנוקס השתנה ממצב של השקעה בחברה על פי צפי התחזיות העתידיות שלה למצב של מרווח בין המחיר הנתון של המניה למחיר המימוש בעת השלמת העיסקה – 125.
בהודעה פורסם גם כי הצפי להשלמת העיסקה הוא עד סוף שנת 2019. החל מאותו המועד עלתה ההשקעה במלאנוקס על הרדאר של סוג חדש של משקיעים, אלה המכונים risk arbitrage funds. שחקנים אלה מתעניינים ברוב המקרים בהפרש באחוזים בין מחיר המניה הנוכחי לבין מחיר העיסקה במועד השלמתה.
הפרש הזה קיים בגלל הסיכון שיתכן והעיסקה לא תושלם. (גילוי נאות, אני מחזיק במניות מלאנוקס בתיק ההשקעות האישי).
כפי שקורה בעיסקאות רכישה מן הסוג הזה, נדרשת כמות לא מבוטלת של אישורים מטעמם של בעלי עניין שונים לקיום העיסקה. רק כאשר יתקבלו כל האישורים הללו, תושלם העיסקה באופן מלא וסופי.
ולמה זה קשור למלחמת הסחר?
בזמן שאת כל האישורים הרגולטוריים והגיאוגרפיים, החברות יכולות להשיג בקלות יחסית, האישור מצד הממונה על ההגבלים העסקיים בסין הוא הקשה ביותר להשגה. תהליך קבלת האישור אורך יותר זמן מכל איזור גיאוגרפי אחר, כמות התשובות שהחברות נדרשות לספק לרגולטור הסיני היא עצומה וכמובן שהאקלים הפוליטי של מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין אינו תומך בהשלמת העיסקה.
אף גורם רשמי לא יאשר כי העיסקה תתפוצץ או תתעכב בגלל המצב הפוליטי בין שתי המדינות אבל ברור שלא מדובר באלמנט מעודד.
הגרף הבא מציג את התפתחות המרווח בין מחיר מניית מלאנוקס למחיר העיסקה בעת השלמתה החל מרגע ההודעה על עיסקת הרכישה.
כאמור ככל שהמרווח הזה גבוה יותר הוא מבטא את חשש המשקיעים כי הסיכון להשלמת העיסקה עלה. היו ימים במהלך סוף חודש אוגוסט שהמרווח הגיע לרמה של כ-15%, ובתקופה האחרונה הוא ירד לאיזור ה-11%.
אז האם העיסקה תגיע לקו הסיום ומתי?
למרות שרוב הסיכויים הם שכן, הסיכון באישורים מול הסינים תמיד קיים, ולא ניתן לדעת בוודאות גמורה האם ומתי העיסקה תגיע לשלב הסגירה. הדבר בא לידי ביטוי בקיומו של ה-SPREAD הנוכחי בין מחיר המניה למחיר העיסקה, הפרש של כ-11% כאמור לתקופה של עד 3.5 חודשים.
השקעה שכזו עשויה להתברר במבט לאחור כהשקעה לא רעה בכלל...
רמי רוזן, אנליסט בכיר ומומחה לקשרי משקיעים. עד לאחרונה שימש מנהל תחום קשרי משקיעים באורבוטק. רוזן חבר בפורום הישראלי לקשרי משקיעים IIRF
המידע המוצג בסקירה זו מהווה מידע כללי בנוגע לפעילות החברה הנסקרת והינו חומר מסייע בלבד ואין לראות בו כמידע עובדתי או שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בהשקעה בני"ע, וכן אין לראות במידע האמור כהמלצה או כתחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או לרכישת נייר הערך. האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס בידי מי שמוסמך לכך, המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
- 8.אין על האנליזות של רמי רוזן (ל"ת)אנליסט תותח 04/10/2019 01:19הגב לתגובה זו
- 7.גרוסמן 26/09/2019 10:48הגב לתגובה זואהבתי שפיו וליבו שווים. מסב את תשומת הלב לאפשרות לרווח, וגם מחזיק את המניות בעצמו. בניגוד לאנליסטים אחרים שמנתחים/ממליצים/משווקים מניות, אבל בחיים לא קנו ערך נקוב של מניה.
- 6.ארז 25/09/2019 22:20הגב לתגובה זואם היא לקוחה גדולה, נראה לי שלא יאשרו
- 5.אירנה 25/09/2019 21:51הגב לתגובה זוכתבה מאוד מעניינת אבל לא ראיתי התייחסןת לעוצמת הירידה במידה והעיסקה לא תושלם
- 4.ניתוח מעמיק ורציני (ל"ת)אבי 25/09/2019 20:57הגב לתגובה זו
- 3.ניתוח מעניין (ל"ת)עמי 25/09/2019 20:07הגב לתגובה זו
- 2.גילי 25/09/2019 08:42הגב לתגובה זואני רכשתי את המניה כשהתפרסם בזמנו על העסקה ב-118$ במטרה להמתין שהמחיר יגיע ל-125$ ולגרוף את ההפרש. באמת לא הבנתי מה פשר הירידה. מקווה שכפי שנכתב, עד סוף השנה המחיר יגיע למחיר היעד.
- 1.מעניין מאוד, ולמרות זאת לא הייתי קונה הסינים משוגעים (ל"ת)דוד 24/09/2019 23:43הגב לתגובה זו

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם
הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.
הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.
מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- מחירי הטיסות יורדים - חוץ מיעד אחד; לאן אפשר לטוס ב-100 דולר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7