שבבים
צילום: צילום מסך אתר חברת Texas Instruments

מה גורם למניות חברות השבבים לעלות במסחר המוקדם בארה"ב?

חברת AMD עולה בוול סטריט חרף דוח רבעוני לא טוב והנמכת תחזיות אך היא גורמת לשאר חברות הסקטור לעלות גם כן; האם זה קשור להחלטת הריבית הערב?
דור עצמון | (2)

מניית ענקית השבבים AMD ADVANCED MICRO DEVICES עולה ביותר מ-4% במסחר המוקדם בוול סטריט חרף תוצאות רבעוניות לא טובות ותחזיות נמוכות להמשך. החברה הכניסה 5.565 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, מתחת הצפי ל-5.62 מיליארד דולר. בשורה התחתונה החברה הרוויחה 0.67 דולר למניה, מעט מתחת הצפי ל-0.68 דולר למניה.

גם התחזית לרבעון הבא לא טובה: החברה צופה הכנסות של 5.5 מיליארד דולר, עם טווח סטייה של 300 מיליון דולר למעלה או למטה, וזאת כאשר קונצנזוס האנליסטים היה להכנסות של 5.85 מיליארד דולר. בשנה כולה צופה החברה הכנסות של 23.5 מיליארד דולר, וזאת מתחת קונצנזוס האנליסטים ל-23.88 מיליארד דולר. אבל עדיין מדובר בעליה בתקופה שמתחרות שלה מציגות ירידה.

AMD ממשיכה להתקדם ב"ניקוי" מלאי המחשבים שלה, והציפיות הן שעסקי המחשבים ירדו ברבעון דצמבר בצורה מתונה יחסית ולא דרמטית כפי שחזו לה. עם זאת, צריך לזכור ש-AMD היא ספינה בעין הסעקה ואנליסטים רבים מעריכים כי היא תיכנס למגמה חיובית ביוני 2023.

במקביל, נראה כי העלייה של AMD חרף הדוח הלא טוב שלה משפיעה על המתחרות הגדולות אנבידיה NVIDIA COR ואינטל INTEL CORPORATION שעולות גם הן במסחר המוקדם. גם מיקרון טכנולוגיה MICRON TECHNOLOGY וטקסס אינסטרומנטס TEXAS INSTRUMENTS רושמות עליות.

 

בשבוע שעבר דיווחה גם המתחרה אינטל על דוחות לא טובים, אבל היא הכריזה על תוכנית התייעלות (פיטורים) והשוק שלח עולה לעליות של 5%.

לכאורה אין הסבר לתנודות הללו במניות החברות - במיוחד לאור הדוחות - אך צריך לזכור כי את סביבת המאקרו התנודתית, האינפלציה והעלאות הריבית. הערב יודיע הפד' על העלאת הריבית הנוספת שלו והצפי עומד על 0.75% גם הפעם לרמה של 4%.

מניית AMD נסחרת כעת במחיר של 59.6 דולר למניה, ולפי שווי שוק של 96.3 מיליארד דולר, צניחה של 58% מתחילת השנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע 02/11/2022 13:42
    הגב לתגובה זו
    אתם רושמים שוב ושוב "דוחות לא טובים" אך לא ברור על סמך מה. סקטור השבבים, אחר הנפילות של השנה, הינו אחד הסקטורים עם פוטנציאל התשואות הגבוהה ביותר לשנים הקרובות.
  • נכון (ל"ת)
    אכן 02/11/2022 17:30
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.