חברת קורוויב (CoreWeave)
חברת קורוויב (CoreWeave)

קורווויב: זינוק בהכנסות, אכזבה בשוק והקשר ההדוק לאנבידיה

החברה הונפקה בסוף מרץ ועלתה מאז ב-68%, אתמול עלתה ב-6.6% לאור עלייה שנתית של 420% בהכנסות וידיעות על הסכם עם גוגל

רן קידר |
נושאים בכתבה NVIDIA מחשוב ענן AI

חברת קורווייב CoreWeave -0.88%  שעוסקת בתשתיות AI על גבי ענן דיווחה על 420% עלייה בהכנסות הרבעון הראשון לעומת השנה שעברה. סך ההכנסות היה 981.6 מליון דולר, תוצאה טובה משמעותית מתחזית האנליסטים שהיתה 857 מיליון דולר. מנגד, החברה הציגה הפסד למנייה של 1.49 דולר, מעל הציפיות.

מיד לאחר הפרסום, המנייה זינקה ב-9%, אבל לאחר שיחת המשקיעים צנחה בחדות לאור תחזית של 1.06-1.1 מיליארד דולר, לעומת קונצנזוס של 988 מליון דולר. התחזית השנתית היא בטווח של 4.9 ו-5.1 מיליארד דולר, בהשוואה לתחזית של 4.66 מיליארד דולר. ככל הנראה, המשקיעים ציפו למספרים טובים עוד יותר, אבל מה שהפריע להם במיוחד היה השחיקה הצפויה ברווח כפי שאמר המנכ"ל, מייקל אינטראטור,  והתייחס להפסד הגבוה מהצפוי, וציין כי הוא נובע מהשקעות כבדות בתשתיות ובצוותי פיתוח. "אנחנו נמצאים בשלב של צמיחה מהירה, וההשקעות האלה יניבו תשואות משמעותיות בעתיד," אמר וציין שתחזית ההוצאות עבור 2025 היא 20-23 מיליארד דולר, יותר מה-18.3 מיליארד דולר שחזו האנליסטים.

המניה יורדת כעת בטרום בכ-4%, למחיר של המבטא שווי של 30 מיליארד דולר עדיין כ-30% מעל המחיר בהנפקה שהיה 40 דולר למניה עם שווי שוק של 23 מיליארד דולר.

הקשר לאנבידיה והשפעות הדדיות

קורווייב נהנית משיתוף פעולה אסטרטגי עם אנבידיה שהיא ספקית גדולה שלה (שהשקיעה בה עוד כשהיתה חברה פרטית והשקיעה גם בהנפקה שלה) והיא מחזיקה במספר גבוה מאד של מעבדים גרפיים, שאותם היא משכירה כרגע לענקי טק כמו מיקרוסופט ומטא. הזמינות של כח עיבוד שכזה הופכת את השירות של קורווייב לחיוני ואף קריטי עבור חברות סטראט אפ ועסקים בשלבים מתקדמים יותר. לכן ההכנסות של החברה צפויות לעלות בהמשך לעליות במאות אחוזים לעומת לפני שנה.

"היכולת שלנו להביא את המעבדים החדשים ביותר של אנבידיה ללקוחותינו במהירות שיא היא יתרון תחרותי מרכזי" אמר המנכ"ל. "הביקוש לשירותי הענן שלנו ממשיך לצמוח בקצב חסר תקדים, במיוחד מצד חברות המובילות את מהפכת הבינה המלאכותית. אנחנו רואים עלייה משמעותית בצורך בכוח מחשוב מתקדם, ואנחנו מתרחבים במהירות ומגדילים את היצע ה-GPU כדי לעמוד בקצב הזה".

מבחינת ההשפעה על אנבידיה, הצמיחה המהירה של קורווויב מדגישה את הביקוש הגובר למעבדי אנבידיה, שכן חברות כמו קורווויב תלויות בהם כדי לעמוד בדרישות הלקוחות בתחום ה-AI. בנוסף, גם אם תהיה ירידה במניית קורווויב לא צפויה להשפיע באופן משמעותי על אנבידיה, שכן האחרונה משרתת מגוון רחב של לקוחות. עם זאת, הצלחת קורווויב מחזקת את מעמדה של אנבידיה כספקית מובילה של חומרה ל-AI.

מה אומרים האנליסטים

האנליסטים ברובם נשארים אופטימיים לגבי קורווויב. ברנט ת'יל מ-Jefferies העניק המלצת "קנייה" וכתב: "קורווויב היא אחת החברות הבודדות שמסוגלות לארח עומסי חישוב כבדים בצורה אמינה. אנחנו רק בתחילת הדרך של בניית תשתיות ה-AI, והיא ממוצבת היטב להוביל."

קיראו עוד ב"גלובל"





הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.