מותגי השנה - 2025
מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

לצד מהלכי השירות, לאומי בלט בשורה של פעולות ציבוריות, בהן פרויקט הוקרה לאנשים שפעלו במהלך המלחמה ומימן להם חופשות בצפון כדי לעודד את הכלכלה המקומית. בנוסף, יזם הבנק את אוניית החילוץ לישראלים שנתקעו בחו"ל. בשבוע שעבר עלה בקמפיין נוסף סביב הורדת הריבית, מהלך שנועד לנכס לעצמו את השיח הציבורי סביב פריים וריבית משכנתאות.

למרות שוק בנקאות שאינו נחשב לתחרותי במיוחד, לאומי הצליח לבדל עצמו ולהתמקם כמוביל בתחום.




מקס סטוק

רשת הסטוק שהתבדלה מהמתחרים והפכה למובילת הקטגוריה עם צמיחה יציבה וקהל נאמן

רשת מקס סטוק התחילה מהסניף הראשון בחיפה ב-2004 והפכה בתוך שני עשורים לשחקנית שמובילה בפער ניכר את קטגוריית הסטוק. בעוד רשתות כמו הסטוק, זול סטוק וג’מבו סטוק דשדשו, מקס סטוק המשיכה להתרחב באופן עקבי. רכישת השליטה על ידי אייפקס לפני שמונה שנים לפי שווי של 300 מיליון שקל וההנפקה לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל סימנו את הדרך. היום, אחרי עלייה שנתית של 120%, החברה נסחרת בשווי של 3.4 מיליארד שקל והרווח השנתי עומד על 104 מיליון שקל.

קיראו עוד ב"בארץ"

היתרון של מקס סטוק נבע משילוב ברור: מוצרים טובים במחיר טוב, בלי תלות במבצעים, לצד פריסה רחבה ומבחר גדול של מוצרים לצריכה יומיומית. הרשת כמעט ולא פרסמה בפרסום מסורתי, ובנתה קהל נאמן מפה לאוזן. בהמשך הצטרפו קמפיינים עונתיים בפורים ובחזרה לבית הספר ונוכחות חזקה ברשתות החברתיות, עם כמיליון עוקבים.

המחירים הנמוכים, כש-75% מהמוצרים עולים 10 שקלים או פחות, יצרו חוויית קנייה שמאפשרת לצאת עם עגלה מלאה בפחות מ-200 שקל. לצד זאת, החברה הרחיבה תחומים כמו ממתקים, אחסון וריהוט. המותג הפך למוביל גם בבורסה וגם בקרב הקונים.

2026 צפויה להביא תחרות משמעותית מצד ג’מבו של הראל ויזל ומצד רמי לוי שנכנס לתחום עם סניף גדול ראשון בפרדס חנה.




BUYME

שובר מתנה שהפך לדרך קלה להביע הערכה, חוויה שמחליפה את המושג "מתנה" במיינסטרים הישראלי

ב-2010 הקימו שלושה חברים את BUYME כדי למחשב את שוברי המתנה. החברה צמחה באופן עקבי עד למכירתה לטלכלל לפי שווי של 250 מיליון שקל. כיום ההערכות מדברות על שווי של כ-מיליארד שקל ורווח נקי שנתי של כ-80 מיליון שקל. טלכלל עצמה נשלטת על ידי יענקלה שחר וישראל קז, כאשר יו"ר החברה הוא יואב בן יקר. לאחר עזיבת תומר כהן לוולט, מינה בן יקר את זיו רוזן למנכ"ל.

השוק המקומי של שוברי מתנות מגלגל כ-3 מיליארד שקל וביימי מחזיקה בכשליש ממנו, בפועל הרבה יותר, היא הפכה לשם נרדף למתנה. המונח BUYME הפך למטבע לשון ישראלי שחוצה גילאים, אירועים וסיטואציות. לאפליקציה יש מעל 1.4 מיליון הורדות ובכל שנה נשלחות כ-4 מיליון מתנות.

החברה עובדת עם יותר מ-1,400 בתי עסק בפריסה רחבה, לצד מאות מימושים אונליין, וכ-20 אלף חברות משתמשות בשירותיה לעובדים. בשנים האחרונות הרחיבה החברה את סל ההטבות ואת מגוון החוויות, והוסיפה גם מוצרים פיזיים שמגיעים עם BUYME בפנים.

העיקרון של ביימי מובן בקלות, הם לא רוצים למכור לכם שובר של מתנה הם מיתגו את זה כמו למכור חוויה. הדגש הוא על הרגש, על רגע הנתינה ועל הקלות שבשימוש. זה הפטנט שהפך את BUYME למותג מוביל בתחום השנה.




JAECOO

מותג רכב שלא היה כאן לפני שנה וטיפס לראש טבלת המסירות במהירות חסרת תקדים

מותג הרכב JAECOO פרץ השנה לשוק הישראלי באופן כמעט נדיר. המותג כלל לא היה כאן ב-2024 ותוך חודשים הפך לשחקן מרכזי. דגם ה-JAECOO 7 היה הדגם הנמכר ביותר בארץ עם 14,400 מסירות בעשרת החודשים הראשונים, לפני יונדאי קונה, טויוטה קורולה וקיה פיקנטו.

השילוב בין עיצוב פרימיום, טכנולוגיה מתקדמת, אבזור עשיר וצריכת דלק מרשימה – לצד תג מחיר נגיש – דיבר לישראלים, כולל נהגים שעברו ממשפחתיות או חיפשו אלטרנטיבה לחשמליות. JAECOO הפך ל-SUV הנמכר ביותר בכל הזמנים בישראל.

כלמוביל, המחזיקה בזיכיון, ניהלה את השיווק בצורה מדויקת ופרסה אולמות תצוגה ברחבי הארץ. ההצלחה המקומית הובילה לכך שכלמוביל קיבלה את זיכיון השיווק גם באוסטריה – צעד משמעותי בשוק הרכב הבינלאומי.

האתגר הגדול של המותג בשנה הבאה יהיה לשמר נתח שוק גבוה, במיוחד בענף שבו הנאמנות למותג נמוכה, כפי שראינו בקריסה של ג’ילי למקום ה-48.




סיבוס

השנה שבה סיבוס הפכה מהטבה יומיומית לחלק מהשגרה הארגונית של העובדים

סיבוס הוקמה לפני 25 שנה במטרה מענה לשוברי האוכל לעובדים. רמי שביט רכש אותה ב-2008 לפי שווי של 5 מיליון שקל ושלוש שנים אחר כך נמכרה לחברת סודקסו לפי שווי של 105 מיליון שקל. בשנים האחרונות, ובעיקר בעקבות השותפות עם וולט מאז 2019, הפכה סיבוס לגורם מוביל בשוק.

הקורונה האיצה את השינוי ותן ביס, שהחזיקה בעבר 70% מהשוק, ירדה ל-36%. כיום סיבוס מחזיקה ב-60% מהשוק שמגלגל כ-4.5 מיליארד שקל בשנה. לצד האפליקציה והנוחות, סיבוס הפכה לחלק מהתרבות הארגונית: "יש לך סיבוס?" הפך לשיח טבעי במקומות עבודה.

המותג משרת 6,500 ארגונים ו-600 אלף משתמשים, עם פריסה של 11,500 מסעדות. השנה השקיעה החברה בארנק דיגיטלי שמרכז את כל ההטבות ובפלטפורמת Cibus Event להזמנת פעילויות רווחה. התוספות הללו הפכו את סיבוס למותג שמלווה את יום העבודה ומסמל עבור רבים הכרה ופינוק מצד המעסיק.



Dreame

המותג שהגדיר מחדש את שוק השואבים בישראל והוביל גם בקטגוריית השוטפים

שוק שואבי האבק עבר מהפכות רבות, מהשואבים עם הכבל ועד לשואבים האלחוטיים של דייסון והשאיבה הרובוטית של איירובוט. אלא שב-2025 נכנסה לתמונה דרימי והגדירה מחדש את הקטגוריה עם השואב השוטף.

Dreame הפכה למותג הדומיננטי בשוק הישראלי, מובילה את תחום השואבים השוטפים הרובוטיים והאלחוטיים. המותג שילב טכנולוגיה מתקדמת במחירים נגישים, והצלחתו התחזקה כאשר מוצריו הוצבו במדפי אושר עד לצד האייפונים. השנה דורג המותג כמוביל נתח שוק ב-18 מדינות, ובישראל הוא מחזיק ב-60% מהקטגוריה החדשה.

מותגים נוספים שבלטו ב-2025 היו טויוטה, צרי, הפועל תל אביב בכדורסל, אדידס, IERB, מעיין אדם עם כרטיס האשראי מאמי, פנדה שנמכרה להולנדיה לפי שווי של 70 מיליון שקל, רשת ישרוטל שדיווחה על רבעון שיא, ו-KSP שנגעה בשווי של 2.3 מיליארד שקל במכירת מניות בעלי עניין.



2026 בפתח ויהיו בה מותגים חדשים שינסו לתפוס את קדמת הבמה. השוק המקומי זז בשנים האחרונות מהר מאוד, הצרכן הישראלי משנה הרגלים בקצב גבוה, ומותגים שמבקשים לפרוץ חייבים לשלב יצירתיות אמיתית עם ניהול זהיר וחכם. ההתאמה המדויקת לטעם ו"לחך" הישראלי, הבנה של הרגע, וניצול הזדמנויות גמו גם יכולת של להעז ולקחת סיכונים זה מה שיקבע מי יישאר מאחור ומי יפרוץ קדימה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%


נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות

לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.