המיתון אינו פוסח על קסטרו: ירידה בהכנסות של כ-4.3% ביחס לרבעון קודם

פעילות החברה במזרח אירופה איננה מניבה תוצאות חיוביות עקב כניסת הזכיינים של הרשת לקשיים כלכליים, במידה ולא יימצאו זכיינים חדשים תסיים קסטרו את פעילותה שם
מאיה זיסר |

קבוצת קסטרו מסכמת רבעון ראשון לשנת 2009 ולראשונה מזו תקופה, קסטרו רושמת קיטון בהכנסות ובמכירות בחנויות.

בשורה העליונה הכנסות החברה ברבעון רשמו קיטון של 4.3% והסתכמו ב-137.9 מיליון שקל, זאת לעומת הכנסות של 144.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ומאידך, ישנה ירידה במכירות החנויות הזהות בישראל שהביאה לקיטון של כ-2% במכירות הקמעונאיות בישראל. שיעור הרווח הגולמי נשחק מ-57.3% ברבעון הראשון של 2008, ל-51.4% ברבעון הראשון השנה.

בשורה התחתונה, מסיימת קבוצת קסטרו את הרבעון עם רווח נקי של 28.9 מיליון שקל.

ההכנסות הקמעונאיות גדלו ברבעון בכ-5.9 מיליון שקל (גידול של כ-4.6%) ביחס לרבעון מקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מהעובדה שהחל מרבעון זה המגזר הקמעונאי מתייחס הן לפעילות המקומית בישראל והן לפעילות בגרמניה ובשוויץ, כאמור לעיל. ומאידך, ישנה ירידה במכירות החנויות הזהות בישראל שהביאה לקיטון של כ-2% במכירות הקמעונאיות בישראל.אחוז הרווח הגולמי בתקופה, בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד, ירד ב-5.9% ממחזור המכירות.

ברווח התפעולי חל גידול מ-16.5 מיליון שקל ל-31.7 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. רווח ההפעלה ברבעון כולל הכנסות ממוניטין שלילי בסך כ-22 מיליון שקל שנבעו כתוצאה מעלייה בשיעור ההחזקה בפעילות בגרמניה ומעבר לניהול ובעלות בלעדיים ומלאים של הקבוצה בהתאם לתקן דיווח כספי בינלאומי (IFRS) מספר 3 - 'צירופי עסקים'.

ההכנסות המיוחסות לתחום הסיטונאות ירדו ברבעון האחורן בכ-12.1 מיליון שקל (קיטון של כ-75.2% ביחס לתקופה מקבילה אשתקד). הירידה נובעת כתוצאה מהשינוי בסיווג ההכנסות המתייחסות לפעילות בגרמניה ובשוויץ, אשר עד כה יוחסה לתחום הסיטונאי ונרשמה במחירים סיטונאיים והחל מתקופת הדו"ח מיוחסת לתחום הקמעונאי ונרשמת במחירים קמעונאיים (מחיר סופי ללקוח).בקסרטו מסבירים זאת בכך שהחל מיום 1.1.09 מתבצעת הפעילות במדינות אלה באמצעות תאגידים המצויים בשליטת הקבוצה. בשנת 2008 כללו הכנסות תחום הסיטונאות, הכנסות ממשלוחים לגרמניה ושוויץ בסכום של כ- 3.6 מליון שקל.

כמו כן, נובעת הירידה מעצירת משלוחים לזכיינים של החברה במזרח אירופה (ובפרט לרוסיה) בעקבות הצורך להפסיק בפעילות מול הזכיין הנוכחי והעברת החנויות לידי מפעילים חדשים. עצירת המשלוחים נבעה לאור קשיי גבייה בעקבות המשבר הפיננסי בעולם. יצוין כי המשלוחים חודשו במהלך הרבעון לאחר העברת התשלומים לחברה.

גבריאל רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו מודל, מסר, " אנו מרוצים מאוד מהתוצאות שהשיגה קסטרו ברבען הראשון של שנת 2009. לחברה מספר הישגים משמעותיים ברבעון זה: ראשית, על אף המשבר הכלכלי ומבצע "עופרת יצוקה", הציגה החברה קיטון בשיעור נמוך בלבד במכירות בישראל. שנית, החברה העבירה את הפעילות בגרמניה לבעלותה המלאה, וחל שיפור משמעותי במכירות החנויות הזהות בגרמניה. שלישית, לחברה הכנסה חד פעמית עקב העברת הפעילות בגרמניה לבעלותה המלאה של החברה והפרידה מהשותף הגרמני".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
התרסקות מטוס (צילום מסך)התרסקות מטוס (צילום מסך)

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?

איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם 

עופר הבר |

הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.

הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.

מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.



המושבים הבטוחים יותר


היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם  Live Crash Test.