אסיה חתמה באדום מאוכזבת מהמכירות הקמעונאיות בארה"ב
הבורוסת האסיאתיות חתמו את יום המסחר הרביעי בשבוע בירידות שערים. הייצואניות הן שהובילו את המגמה האדומה, לאחר דיווח מאכזב אמש בארה"ב על גידול מתון מהצפוי במכירות הקמעונאיות בארה"ב, נתון המחזק את הראיות לכך שהוצאות הצרכנים מצויות בתהליך ההאטה.
בטוקיו, החליק הניקיי ב-0.64% לרמה של 11,563.17 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר זה כ-7 שבועות. בהונג קונג, נסוג ההנג סאנג ב-0.42% לרמה של 13,741.16 נקודות. הקוספי הקוריאני הצטרף אל השניים ואף "הגדיל" לעשות עם נפילה של 2.79% (הנפילה החדה ביותר מאז ה-20 באוקטובר) לרמה של 953.92 נקודות.
מחלקת המסחר האמריקנית פרסמה אתמול, כי המכירות הקמעונאיות בחודש מארס החולף עלו ב-0.3% בלבד, לעומת תחזיות לעליה חדה יותר בשיעור של 0.8%. בהפחתת השפעת ההוצאה על רכישת כלי רכב עלו ההוצאות הקמעונאיות ב-0.1% בלבד.
מניות ענף הייצוא אשר ביבשת אסיה לא הצליחו להתגבר על האכזבה וסבלו מירידות שערים. כך, סוני איבדה 1.4%. יצרנית האלקטרוניקה לצריכה השניה בגודלה בעולם משיגה כ-70% מהכנסותיה מעבר לים (נכון ל-2003). יונדאי מוטור, שהינה יצרנית כלי הרכב הגדולה בדרום קוריאה נפלו ב-2.4%. מכירותיה של יונדאי לארה"ב זינקו בלמעלה מפי 4 במהלך 2004 לעומת 2003 והסכתמו ב-418,615 כלי רכב.
עוד במרכז המסחר ביבשת עמדו היום מניות סאמסונג אלקטרוניקה, שצנחו ב-3.1% - הירידה החדה ביותר שלהן זה למעלה משישה חודשים. ברקע לנפילה, ספקולציות בשווקים, כי החברה עשויה לדווח מחר על נפילה של 31% ברווחי הרבעון הראשון של השנה ל-2.2 מיליארד דולר).
ענף השבבים סבל גם מתחזית שסיפקה חברת ASML הולדינגס, הגדולה באירופה בציוד לייצור שבבים, הצופה ירידה בהזמנות לציוד שהיא מייצרת. טיוואן סמיקונדקטור נחתה ב-2.3% ואדבנטסט החליקה ב-2%.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
