פסיקה שוחד משפט
צילום: Istock

בדרך לכלא: לחיאני, אבוטבול וברוכים מכנופיית המגנטים

השלושה תועדו במסגרת התוכנית "יצאת צדיק" בעושק לקוחות קשישים
גיא עיני | (14)

בית משפט השלום גזר 77 חודשי מאסר לרן לחיאני ו-56 חודשים מאסר לאריאל ברוכים בגין בעבירות מרמה ועושק כלפי קשישים בנסיבות מחמירות וכן עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים, במסגרת מעורבותם בפרשה המכונה "עוקץ האינסטלטורים".  בנוסף, נקבע כי השניים יפצו את נפגעי העברות בסכום של מעל ל-270 אלף שקל.

לפי כתב האישום, בין השנים 2010-2017 הנאשמים לחיאני וברוכים ניהלו עסק בתחום האינסטלציה המושתת על מרמה מתוחכמת תוך ניצול חולשתם של לקוחות העסק, רבים מהם קשישים. במסגרת זו פעלו השניים בתחבולות מול הלקוחות ויצרו מצגים כוזבים לגבי זהותם וזהות קבלני המשנה אותם שלחו לביתם של הלקוחות, גבו מחירים שונים ללא קשר לתקלות אותן התבקשו לתקן וכן פעמים רבות התקלה לא תוקנה כלל, על אף שנגבה תשלום בעבור התיקון. נחשפה בתוכנית יצאת צדיק.

השניים הפיקו הכנסה מעבודות אינסטלציה בהיקף של כשמונה מיליון שקלים ופעלו להתחמק מתשלום מס בהיקף של כ-5.7 מיליון שקל. בנוסף, אחד מקבלני המשנה של הנאשמים, אושרי אבוטבול, הורשע בעבירות מרמה ועושק כלפי קשישים בנסיבות מחמירות, התפרצות לבתי קשישים תוך התחזות לעובד ציבור, גניבה מבתי קשישים ועבירות נוספות ונגזרו עליו 70 חודשי מאסר, לצד פיצוי לנפגעי העבירה ופיצויים בסכום כולל של מעל לחצי מיליון שקל.

בית המשפט בחן את נסיבות ביצוע העבירות וקבע כי לא ניתן להפריז במקרה זה בחומרתן: "ביחס לעבירות המרמה והעושק, החומרה הרבה אשר במעשים נובעת בעיקרה מההתנהלות רחבת ההיקף, משך תקופה בת שנתיים, בין השנים 2015-2017, המתוכננת מראש, והמרמתית, במהלכה ביצעו הנאשמים את העבירות, בתחכום רב ושיטתיות, בצוותא וביחד עם אחרים. העבירות בוצעו כלפי כ-39 קורבנות, במקרים רבים תוך ניצול חולשתם הנובעת מגילם המתקדם. חלקם של הנאשמים בביצוע העבירות משמעותי ועיקרי על פי המפורט בכתב האישום המתוקן, והם אלה האחראיים ליצירת התשתית הנדרשת לביצוען".  

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אני מקווה שהפרקליטות יגישו עירעור על קלות העונש (ל"ת)
    רש 18/02/2019 14:24
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שכטר קלינסקי וברקוביץ עושים נוכלויות במיליארדים (ל"ת)
    קשקש 18/02/2019 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    לא שכטר, קלינסקי וברקוביץ'? (ל"ת)
    אני פשוט בהלם 18/02/2019 07:08
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מיקי 18/02/2019 06:48
    הגב לתגובה זו
    קשישים או בני משפחתם שפנו למישטרת ישראל באופן אצמעי נישלחו לביתם עם אין מה לעשות !!! ככה מסתובבות עשרות כנופיות דומות בארץ !!! לציבור יש עיניין ועוד איך יש עיניין
  • 8.
    דניאל 18/02/2019 06:45
    הגב לתגובה זו
    לחלט להם את כל רכושם למען יראו ויראו. לא מתביישים לרמות קשישים.
  • 7.
    סולי 18/02/2019 00:57
    הגב לתגובה זו
    כשרוצים בהחלט אפשר
  • 6.
    להם הצלחה בהמשך דרכם .ובעזרת השם יקבלו סרטן שלושתם (ל"ת)
    ולי לא נותר אלא לאחל 17/02/2019 23:32
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שהחיינו והגיענו לזמן הזה שבית המשפט צודק בהרשאה נכונה (ל"ת)
    אבי 17/02/2019 23:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נח 17/02/2019 21:17
    הגב לתגובה זו
    יש לחייב אותם להחזיר את כל הכספים שגבו במרמה מהקשישים שישבו בכלא עד שישולם הכל
  • 3.
    שמוליק 17/02/2019 20:57
    הגב לתגובה זו
    כמה מסריחים אנשים יכולים להיות??
  • 2.
    עוד כמה כאלה יש ? (ל"ת)
    ארי 17/02/2019 18:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שיירקבו בכלא (ל"ת)
    סוף סוף צדק 17/02/2019 17:44
    הגב לתגובה זו
  • שישלמו 8 מליון עבור גזלותיהם ! (ל"ת)
    וגם 17/02/2019 19:26
    הגב לתגובה זו
  • אמן (ל"ת)
    כותב 17/02/2019 18:42
    הגב לתגובה זו
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?