פסיקה שוחד משפט
צילום: Istock

בדרך לכלא: לחיאני, אבוטבול וברוכים מכנופיית המגנטים

השלושה תועדו במסגרת התוכנית "יצאת צדיק" בעושק לקוחות קשישים
גיא עיני | (14)

בית משפט השלום גזר 77 חודשי מאסר לרן לחיאני ו-56 חודשים מאסר לאריאל ברוכים בגין בעבירות מרמה ועושק כלפי קשישים בנסיבות מחמירות וכן עבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים, במסגרת מעורבותם בפרשה המכונה "עוקץ האינסטלטורים".  בנוסף, נקבע כי השניים יפצו את נפגעי העברות בסכום של מעל ל-270 אלף שקל.

לפי כתב האישום, בין השנים 2010-2017 הנאשמים לחיאני וברוכים ניהלו עסק בתחום האינסטלציה המושתת על מרמה מתוחכמת תוך ניצול חולשתם של לקוחות העסק, רבים מהם קשישים. במסגרת זו פעלו השניים בתחבולות מול הלקוחות ויצרו מצגים כוזבים לגבי זהותם וזהות קבלני המשנה אותם שלחו לביתם של הלקוחות, גבו מחירים שונים ללא קשר לתקלות אותן התבקשו לתקן וכן פעמים רבות התקלה לא תוקנה כלל, על אף שנגבה תשלום בעבור התיקון. נחשפה בתוכנית יצאת צדיק.

השניים הפיקו הכנסה מעבודות אינסטלציה בהיקף של כשמונה מיליון שקלים ופעלו להתחמק מתשלום מס בהיקף של כ-5.7 מיליון שקל. בנוסף, אחד מקבלני המשנה של הנאשמים, אושרי אבוטבול, הורשע בעבירות מרמה ועושק כלפי קשישים בנסיבות מחמירות, התפרצות לבתי קשישים תוך התחזות לעובד ציבור, גניבה מבתי קשישים ועבירות נוספות ונגזרו עליו 70 חודשי מאסר, לצד פיצוי לנפגעי העבירה ופיצויים בסכום כולל של מעל לחצי מיליון שקל.

בית המשפט בחן את נסיבות ביצוע העבירות וקבע כי לא ניתן להפריז במקרה זה בחומרתן: "ביחס לעבירות המרמה והעושק, החומרה הרבה אשר במעשים נובעת בעיקרה מההתנהלות רחבת ההיקף, משך תקופה בת שנתיים, בין השנים 2015-2017, המתוכננת מראש, והמרמתית, במהלכה ביצעו הנאשמים את העבירות, בתחכום רב ושיטתיות, בצוותא וביחד עם אחרים. העבירות בוצעו כלפי כ-39 קורבנות, במקרים רבים תוך ניצול חולשתם הנובעת מגילם המתקדם. חלקם של הנאשמים בביצוע העבירות משמעותי ועיקרי על פי המפורט בכתב האישום המתוקן, והם אלה האחראיים ליצירת התשתית הנדרשת לביצוען".  

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אני מקווה שהפרקליטות יגישו עירעור על קלות העונש (ל"ת)
    רש 18/02/2019 14:24
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    שכטר קלינסקי וברקוביץ עושים נוכלויות במיליארדים (ל"ת)
    קשקש 18/02/2019 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    לא שכטר, קלינסקי וברקוביץ'? (ל"ת)
    אני פשוט בהלם 18/02/2019 07:08
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מיקי 18/02/2019 06:48
    הגב לתגובה זו
    קשישים או בני משפחתם שפנו למישטרת ישראל באופן אצמעי נישלחו לביתם עם אין מה לעשות !!! ככה מסתובבות עשרות כנופיות דומות בארץ !!! לציבור יש עיניין ועוד איך יש עיניין
  • 8.
    דניאל 18/02/2019 06:45
    הגב לתגובה זו
    לחלט להם את כל רכושם למען יראו ויראו. לא מתביישים לרמות קשישים.
  • 7.
    סולי 18/02/2019 00:57
    הגב לתגובה זו
    כשרוצים בהחלט אפשר
  • 6.
    להם הצלחה בהמשך דרכם .ובעזרת השם יקבלו סרטן שלושתם (ל"ת)
    ולי לא נותר אלא לאחל 17/02/2019 23:32
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שהחיינו והגיענו לזמן הזה שבית המשפט צודק בהרשאה נכונה (ל"ת)
    אבי 17/02/2019 23:23
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נח 17/02/2019 21:17
    הגב לתגובה זו
    יש לחייב אותם להחזיר את כל הכספים שגבו במרמה מהקשישים שישבו בכלא עד שישולם הכל
  • 3.
    שמוליק 17/02/2019 20:57
    הגב לתגובה זו
    כמה מסריחים אנשים יכולים להיות??
  • 2.
    עוד כמה כאלה יש ? (ל"ת)
    ארי 17/02/2019 18:35
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שיירקבו בכלא (ל"ת)
    סוף סוף צדק 17/02/2019 17:44
    הגב לתגובה זו
  • שישלמו 8 מליון עבור גזלותיהם ! (ל"ת)
    וגם 17/02/2019 19:26
    הגב לתגובה זו
  • אמן (ל"ת)
    כותב 17/02/2019 18:42
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.