'פפסי מקס' מורידה את המילה 'דיאט' מהפחיות והבקבוקים
מאז השקתו של המותג 'פפסי מקס' עבר המוצר כמה שינויים בולטים, ביניהם שינוי שם, עדכון באריזה ובנראות ושתי השקות נפרדות שגרמו לבלבול בזהות המותגית שלו. בשנה שעברה השיג המותג רק 0.4% נתח שוק בארה"ב בקטגורית המשקאות הקלים, בהשווה ל-1.7% למתחרה ממול, קוקה-קולה זירו.
בפפסי לא מתייאשים ומנסים בפעם השלישית להוציא את המותג פפסי-מקס לדרך מיתוגית חדשה, וזאת כדי להשיג הצלחה שמזכירה את זו שמחוץ לגבולות ארה"ב. התוכנית: השוואה ראש בראש מול קוקה-קולה.
שני המותגים קוקה-קולה זירו ופפסי מקס עברו דרך לא קלה כדי לשכנע את הצרכנים להאמין להבטחה המותגית שלהם: משקה קל, מלא טעם, ללא קלוריות. ב-2007 הוציאה פפסי סכום משמעותי של 55 מיליון דולר בשיווק פפסי-מקס תחת הקמפיין הפרסומי "Wake Up, People!" באמצעות BBDO, ניו יורק. שנתיים מאוחר יותר, שינה המותג שוב את דרכו השיווקית, העלים את המילה 'דיאט' מהאריזה אך עדיין שיווק אותו תחת האמירה 'דיאט קולה לגברים' בקמפיין שעלה בסופר-בול באמצעות TBWA.
כעת כאמור, עוברת פפסי למשבצת מיתוגית חדשה שבה היא מעלימה לגמרי את המילה 'דיאט' מהמסר הפרסומי והמיצוב יוגדר כ"אפס קלוריות, מקסימום טעם". המיתוג החדש, לדברי אנשי פפסי יאתגר אותם כעת לשכנע את הצרכנים לקבל את המסר של אפס קלוריות ללא כיתוב המילה 'דיאט' על המוצרים.
חוזרים למקורות:מסתבר שבפפסי מאמינים או מקווים שמה שעבד פעם יעבוד גם עכשיו. בחברה מחיים מחדש סרטון פרסומת משנת 1995 ובו נהג של חברת פפסי ונהג של חברת קוקה-קולה טועמים את המשקה של המתחרה. בסרטון החדש, קוקה-קולה זירו ופפסי-מקס שוב מתחרים, כאשר הנהג של קוקה-קולה טועם את המשקה של פפסי-מקס, נהנה מטעמו ואז מבחין שהוא מצולם על-ידי הנהג של פפסי ליו-טיוב.
בפפסי אומרים שהקהל צפוי לראות כעת סדרה של סרטוני תחרות משעשעים מול קולה. "אנחנו אוהבים שזה מצית מלחמה בגזרת משקאות הקולה".
בקוקה-קולה לא מתרגשים ודווקא אומרים שזה החמיא להם. "כנראה שפפסי חיפשה מותג מוביל שיופיע בפרסומת שלהם כאשר הם בחרו להציג את הקוקה-קולה זיר".
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
