דוחות קסטרו: גידול של 13.7% בהכנסות לרבעון ה-3 שהסתכמו ב-153 מ' שקל

הרווח הנקי לרבעון השלישי הסתכם בכ- 0.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ- 5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד
משה בנימין |

חברת האופנה קסטרו מסכמת את הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של שנת 2008 ומדווחת על גידול של 13.7% בהכנסות הרבעון ורווח נקי של 628 אלף שקל לעומת הפסד של כ-5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות לרבעון השלישי עלו לכ- 153.0 לעומת כ-134.6 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, גידול של 13.7%. ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו לכ- 442.9 מיליון שקל לעומת כ- 408.8 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד, גידול של 8.3%.

גבריאל רוטר, מנכ"ל משותף של קסטרו מודל, מסר: "קסטרו ממשיכה לדווח גם ברבעון השלישי של השנה על גידול במכירות. הגידול נובע משיפור במכירות בחנויות הקיימות ומפתיחת חנויות נוספות בארץ".

85% מההכנסות מגיעות ממכירות בסניפי קסטרו

התחומים העיקריים מהם מייצרת קסטרו את ההכנסות הם קמעונאות (בסניפי החברה) וסיטונאות (ממכירה לזכיינים שונים). ברבעון השלישי של 2008 היווה תחום הקמעונאות כ-85% מהכנסות החברה עם 131 מיליון שקל מתוך 153 מ'. תחום הסיטונאות (15%) הסתכם בכ-22 מיליון שקל.

הרווח הנקי לרבעון השלישי הסתכם בכ- 0.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ- 5.4 מיליון שקל אשתקד. הרווח הנקי לתשעה חודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ- 18.6 מיליון שקל, לעומת כ- 16.3 מיליון שקל אשתקד (גידול של כ- 14% ).

אחוז הרווח הגולמי בתקופה שהסתיימה ביום 30.09.08 עלה לכ- 58.7%, לעומת כ- 57.4% בתקופה המקבילה אשתקד (עליה של כ- 1.3% ממחזור המכירות). אחוז הרווח הגולמי ברבעון שהסתיים ביום 30.09.08 עלה לכ- 56.0%, לעומת כ- 54.7% ברבעון המקביל אשתקד.

השיפור ברווח הגולמי בתקופה וברבעון נובע בעיקר מרכישות המוצרים שיובאו מחו"ל בשערי דולר נמוכים יותר יחסית לתקופות מקבילות אשתקד.

עלייה בהוצאות שכ"ד על החנויות והוצאות פרסום

בהוצאות המכירה בתשעה חודשים וברבעון יחסית למחזור המכירות ישנה עלייה של 2.5% ו 1.8%- (בהתאמה) לעומת התקופות המקבילות אשתקד. העלייה נובעת בעיקרה מעלייה בהוצאות שכר עבודה והוצאות שכ"ד ואחזקת החנויות הנובעות מהתייקרות התשומות בתקופה ומגידול בכמות החנויות, כמו כן ההוצאות ברבעון כוללות הוצאות בגין פרסום אשר נכללו בשנת 2007 ברבעון הרביעי והפרשה לחובות מסופקים שנעשתה ברבעון בגין הזכיין הרוסי (ראה גם בסעיף אירועים מהותיים בתקופת הדו"ח ולאחר תאריך המאזן).

כיום מונה רשת החנויות 157 חנויות מתוכן 114 בישראל ו-43 ברחבי העולם

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה