השר אטיאס ממשיך להציק לחברות הסלולר למען הצרכן הקטן
השר אריאל אטיאס שעומד בראש משרד התקשורת ממשיך לשחרר סתימות ביורוקרטיות בחברות הסלולר בישראל ומודיע על 2 החלטות חדשות שייכנסו לתוקף במהלך חודש אוקטובר.
בהודעת המשרד נאמר כי "כחלק ממדיניותו הפרו-צרכנית של משרד התקשורת, להקל על ציבור הצרכנים, להסיר את חסמי המעבר בין החברות ולהגביר את השקיפות בענף, הורה השר, לתקן את רישיונות חברות הסלולר וזאת לאחר שהמשרד ביצע שימוע לחברות בנושאים הבאים: הפסקת שירות לבקשת מנוי, חסימת ציוד קצה סלולר שנגנב/ אבד והפסקת שירות למנוי רדום".
הפסקת שירות לבקשת מנוי
כיום, לצורך הגשת בקשה להפסקת שירות מחברה סלולרית, נדרשים הלקוחות להתייצב פיזית במרכזי שירות ולמלא טפסים ייעודים לשם כך. משרד התקשורת החליט להורות לחברות הסלולר, לאפשר למנוי לבקש הפסקת שירות מחברה סלולרית בכתב, לרבות באמצעות פקסימיליה או דואר אלקטרוני.
על החברות לפרסם את מספר הפקסימיליה ואת כתובת הדואר האלקטרוני באתר האינטרנט שלהן ובחשבונות הטלפון הנשלחים ללקוח. התיקון החדש הנו נדבך נוסף להוראה צרכנית דומה שהמשרד פרסם בנוגע לספקי הגישה לאינטרנט ולמפעילים הבינלאומיים.
על החברה להפסיק את השירות לבקשת המנוי, לא יאוחר מיום עבודה, מרגע הבקשה.
חסימת ציוד קצה סלולר שנגנב/אבד
כדי לצמצם למינימום את תופעת גניבת מכשירי הסלולר, מבקש משרד התקשורת לחסום את האפשרות להשתמש במכשיר הגנוב עצמו, על-ידי חסימתו. כיום, מתבצעת חסימה רק לכרטיס ה- sim. דהיינו, באמצעות החלפת כרטיס ה- sim, ניתן לעשות שימוש במכשיר הגנוב.
עפ"י הנתונים שנתקבלו במשרד התקשורת מהמפעילים עולה כי בשנת 2006 דווח לחברות הסלולר על כ- 600,000 מכשירים שנגנבו או אבדו; כמו כן, עולה כי לחברות הסלולר ישנה יכולת טכנולוגית לחסום את מכשיר הסלולר כך שלא יהיה ניתן לקבל באמצעותו שירות גם ברשת של חברת סלולר אחרת.
לאור המצב הקיים לפיו, יכול אדם שגנב או מצא מכשיר סלולרי להשתמש במכשיר שאינו שייך לו על-ידי הכנסת SIM אחר או באמצעות "צריבת" מספר המנוי במכשיר, הורה משרד התקשורת לחברות הסלולר, לחסום, על פי הודעת המנוי שמכשירו נגנב או אבד, את המכשיר הסלולרי, הרשום אצל החברות על שם המנוי, כך שלא ניתן יהיה לקבל באמצעותו שירותי סלולר גם ברשת סלולר דומה אחרת הפועלת בישראל.
השירות יובא לידיעת המנויים על-ידי חברות הסלולר ויינתן ללא תשלום כלשהו מצד המנוי
הפסקת שירות למנוי רדום
בהמשך לשימוע הוחלט לקבוע הוראה ברשיונות כך שחברה סלולרית תהיה רשאית לנתק "מנוי רדום" כלומר, מנוי שלא קיבל ולא צרך שירות במשך שנה אחת לפחות, אשר אינו משלם לחברה הסלולרית תשלום קבוע כלשהו ואינו קשור עם חברה סלולרית בתוכנית הכוללת תקופת התחייבות. על פי התיקון, חברה סלולרית תהיה רשאית לנתק "מנוי רדום" רק לאחר שהודיעה לו על כך בהודעה מוקדמת.
לאחר ביצוע הניתוק, על החברה לשמור את מספר הטלפון לשימוש המנוי הרדום, במשך שלושה חודשים לאחר הניתוק.
לעניין מנוי רדום Prepaid, אשר נותרה לזכותו יתרת תשלום, נקבע כי החברה תשיב לו את היתרה כאמור, במידה והבקשה התקבלה אצל החברה הסלולרית לא יאוחר משישה חודשים מיום הפסקת השירות.
השר אטיאס: להתנתק בקלות וללא סחבות
שר התקשורת אריאל אטיאס:"לאחר רפורמת ניידות המספרים יש צורך בשחרור חסמים ובירוקרטיה, במעבר בין חברות, הצרכנים יוכלו להתנתק בקלות וללא סחבת. חסימת מכשיר גנוב הינו שירות חשוב שניתן לצרכנים ויפחית את תופעת גניבת המכשירים".