אלה שנהנים ממצוקת החניה: הכנסות החניונים בת"א מרקיעות
תחום הנדל"ן בת"א מככב בתקשורת על רקע הפריחה של השנים האחרונות. בכתבה הבאה, בדקנו מה קורה בתחום החניונים בעיר. כ-400 חניונים קיימים בעיר ת"א, מהם כ-80 השייכים לחברת אחוזת החוף, חברה פרטית הפועלת כזכיינית של עיריית ת"א. על מנת לשפוך מעט אור על תחום לא מסוקר זה, יצאנו לשטח כדי לגלות מה מסתתר לנו מתחת ומעל לאדמה.
הכנסה של 2.47 מיליון שקל בחודש
על פי עמוס גלזר, מנכ"ל אנגלו סכסון ת"א המתמחה בתחום המסחרי, "החניונים בעלי ההכנסות הגבוהות ביותר בת"א ממוקמים באיזור הסיטי והמשרדים, לדוגמא רחוב הארבעה, החשמונאים ולינקולן. ההכנסות יהיו גבוהות יותר במקום בו יש כניסות רכבים מזדמנות, ולאוו דווקא מנויים קבועים". גלזר מוסיף, כי רמת המחירים הממוצעת בחניונים אלה עומדת על כ-15 שקל לשעה בחניונים הפתוחים ו-20 שקל לשעה בחניונים הסגורים.
גלזר: "אם ניקח חניון ממוצע, נראה כי הוא פעיל משעה 8:30 עד שעה 23:30 עם היקף תפוסה של 75%. טווח מקומות החניה נע מ-100 למאות מקומות חניה". על פי נתונים אלה (ו-20 שקל לשעת חניה) נראה כי חניון תת קרקעי גדול המכיל 500 רכבים יכול להניבהכנסה יומית של 112,500 שקל ביום. בחישוב חודשי (של 22 ימי עבודה) נמצא כי הכנסת החניון היא בת 2.47 מיליון שקל. על פי חישוב זה נמצא כי מקום חניה אחד מניב 225 שקל ביום ו-4,950 שקל בחודש.
מחיר מקום חניה בין 15-30 אלף דולר
בנושא תמחור החניונים מציין גלזר, כי "ישנם 2 סוגי תמחורים. הראשון הוא על בסיס עלות הבנייה, העומדת על סכום של בין 12 אלף ל-15 אלף שקל למקום חניה אחד. הגודל של מקום חניה הוא 32 מ"ר (ברוטו) ויש לציין כי עלויות רלוונטיות לחניונים סגורים".
עוד מוסר גלזר, כי "יזם עובד על מתח רווחים של בין 20%-30% ולכן יתמחר מקום חניה במחיר מכירה של בין 15 אלף דולר ל-30 אלף דולר. התמחור השני הוא על בסיס תשואה שוטפת. התשואה השנתית המקובלת בצחום נעה בין 8% ל-8.5% על ההשקעה. השכירות על חניה בודדת נעה בין 100 ל-120 דולר לחודש. על בסיס תמחיר זה נראה כי מחיר מקום חניה ממוצע עומד על 18 אלף דולר".
גלזר מעדכן אותנו, כי "על כל 25 מ"ר של שטח משרדים (המוגדר כשטח עיקרי) חייב להיות מקום חניה אחד. מסיבה זו, יזם השוקל רכישת בניין משרדים, מושפע מאוד משיקולי חניה אלו".
משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת
החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10%
מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה
מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה.
לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא
גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.
לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם.
עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל. שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- מינוי חדש במשרד התקשורת: לילך וינשטוק מונתה למשנה למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.
L-SPIKE 4X- קרדיט דוברות רפאלרפאל משיקה את משפחת ה-L-SPIKE: דור חדש של טילים וחימושים משוטטים
חברת רפאל מציגה שני דגמים חדשים במשפחת ה-SPIKE - הטיל המשוטט L-SPIKE 4X והחימוש הטקטי L-SPIKE 1X - שניהם מבוססים על טכנולוגיות אלקטרו-אופטיות מתקדמות ויכולת פעולה בסביבה מאתגרת
רפאל מרחיבה לראשונה את משפחת ה-SPIKE ומשיקה את הקטגוריה החדשה L-SPIKE, המבוססת על ניסיון של עשרות שנים בפיתוח מערכות אלקטרו-אופטיות וטילים מדויקים. במסגרת ההשקה מוצג ה-L-SPIKE 4X, טיל משוטט אלקטרו-אופטי שתוכנן מראש כסילוני מהיר, עם שילוב של מהירות גבוהה ויכולת שהייה ארוכה מעל אזור המטרות.
הטיל מגיע לטווח של עד 40 ק"מ בתוך כחמש דקות בלבד, מה שמאפשר התמודדות יעילה מול מטרות קצרות-מועד או מטרות בתנועה. לאחר ההגעה לאזור הפעילות הוא מסוגל לשוטט כ-25 דקות ולבצע תקיפה מזוויות שונות, לדייק את נקודת הפגיעה או להחליט על ביטול המשימה בזמן אמת.
בניגוד לכטמ"מים תוקפים הנפוצים כיום, שבדרך כלל מאופיינים במעוף איטי, רש"ק קטן וחתימה גבוהה, ה-4X משלב יכולת שיטוט מהירה, חתימה נמוכה וראשי קרב משמעותיים. הוא אף פותח עם יכולת קומונאלית למשגר ה-SPIKE NLOS (תמוז 5), כך שניתן לשלבו בפלטפורמות רכובות, מוסקות או ימיות שכבר נמצאות בשימוש. הטיל כולל מערכת ניווט חסינת שיבושים שאינה תלויה ב-GPS, וזאת באמצעות התאמת תמונה, וכן תקשורת מוגנת בסביבה של לוחמה אלקטרונית. בנוסף שולבו יכולות זיהוי אוטומטי מתקדמות (ATR) ורכישת תמונה (TIA), המאפשרות ביות אוטונומי על מטרות מוגדרות מראש וניהול של עד ארבעה טילים על ידי מפעיל יחיד.
הטיל יוצע בשני סוגי ראשי קרב: Tandem HEAT (נ"ט כפול), המיועד לפגיעה בטנקים ורכב קרבי ממוגן, וראש קרב רב-תכליתי למגוון משימות יבשה, ים ואוויר. שילוב זה יוצר פתרון התקפי מודולרי שמתאים למבצעי תקיפה מגוונים.
- רפאל תשכור משרדים בפארק המדע בחיפה בכ-45 מיליון שקל
- נאטו מול איום הכטבמים והטכנולוגיה הישראלית שעשויה לשנות את התמונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החימוש הטקטי המשודרג - L-SPIKE 1X
לצד ה-4X מציגה רפאל גם את ה-L-SPIKE 1X, גרסה משודרגת של ה-SPIKE Firefly (המעוז), שנועדה לפעול בסביבות קשות ומורכבות. החימוש תוכנן להתמודד עם שיבושי GPS, הפרעות תקשורת ומזג אוויר קיצוני, והוא מציע טווח פעולה של עד 5 ק"מ. משקלו הכולל של החימוש עומד על 2.2 ק"ג, והוא מסוגל לשהות באוויר 15 דקות במצב חמוש או עד 30 דקות במצב תצפית.
