ג'ילי EX5 - קרוסאובר חשמלי גדול במחיר אגרסיבי
גיאו מוביליטי יבואנית ג'ילי לישראל משגרת לשוק קרוסאובר C-SUV מאובזר עד הגג (כולל), עם רמת בטיחות מקסימלית ובמחיר שובר שוק, החל מ 162.0 אש"ח
ג'יאו מוביליטי (מקבוצת יוניון מוטורס) יבואנית דגמי ג'ילי Geely לישראל השיקה הבוקר את הקרוסאובר החשמלי EX5.
כחמש שנים לאחר השקת הג'ילי ג'יאומטרי C, (וכ – 20,000 יחידות שנמכרו בישראל), ששיווקה ייפסק בשבועות הקרובים, נחתה בישראל ה - EX5, קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם מימדים נדיבים, שהופכים אותו לאחת מהגדולים בסגמנט, ועם ציון מושלם במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.
מימדים ופלטפורמה
ה - EX5 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי גדול עם אורך כולל של 4.615 מטר, רוחב של 1.901 מטר, ובסיס גלגלים של 2.75 מטר, נתון שהוא מהגדולים בסגמנט. הודות לבסיס הגלגלים ולתכנון על גבי פלטפורמה GEA, הפלטפורמה הוורסטילית של ג'ילי, ורצפה שטוחה לחלוטין, מתקבל מושב אחורי מרווח מאוד ונעים לשהות. הפלטפורמה החדשה של ג'ילי תוכננה מראש כך שעל בסיסה ניתן יהיה לבנות כלי רכב בגדלים שונים, ובנוסף ניתן לשלב מגוון צורות הנעה – חשמלי מלא, פלאג אין, היברידי ועוד.
מנוע, סוללה, טווח, טעינה
ל - EX5 מנוע חשמלי בהספק של 214 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ הניזון מסוללה בקיבולת 60.22Kwh. הטווח בתקן WLTP עומד על 410 ק"מ / 430 ק"מ תלוי רמת גימור. המשמעות היא שניתן לצפות לטווח ריאלי של כ - 370 ק"מ עד 400 ק"מ בנהיגה נורמטיבית.
- מייסד ג'ילי: "יש עודף היצע רציני בתעשיית הרכב"
- הסוף למלחמת המחירים? ממשל סין מזהיר את חברות ה-EV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את ה EX5 ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 100Kw.
בטיחות ואיבזור
את הבטיחות לקחה ג'ילי היצרנית לקצה עם סט מערכות בטיחות אקטיביות מקיפות הכוללות שבע כריות אוויר, מניעה אקטיבית לסטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, זיהוי כלי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עירנות נהג, התרעה על שיכחת ילדים ועוד. ציון איבזור בטיחות הוא המקסימלי – 8.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
צג לוח המחוונים בגודל ''10.2, ובדגם ה TECH גם תצוגה עילית HUD בגודל ''13.8 ומסך מולטימדיה בגודל ''15.4. הרכב מגיע עם עברית מלאה, לרבות מערכת ניווט מקורית שתפעל גם בישראל. קישוריות לאפל קארפליי צפויה להתקבל ברבעון 3/25, וקישוריות לאנדרואיד אוטו ברבעון 1/26. לרכב עידכוני OTA ואפליקציה לשליטה על הרכב.
האיבזור נדיב כמצופה והוא כולל קילס מלא, תאורת לד, מושבי נהג חשמליים מחוממים ומאווררים, גג פנורמי נפתח עם וילון, עיסוי למושבים הקדמיים ברמת גימור TECH (הגבוהה), שקעי USB ו 12V ועוד.
המחיר של ה - EX5 שובר שוק והיא תשווק במחיר של 162.0 אש"ח לדגם ה PRO ובמחיר של 168.0 אש"ח לדגם ה TECH.
הפרשנות שלי למחיר הרכב הוא שהיבואנית רואה את הנעשה בשוק, את המלאים שצברו חלק מהחברות והמבצעים שהן עורכות, ומכוונת להיות אטרקטיבית גם לנוכח המבצעים בשוק. בנוסף אני רואה בתמחור סוג של סנונית ראשונה שמחזירה את השוק לשפיות ולמחירים הגיוניים עבור רכב שהייעוד שלו הוא להיות משפחתית חשמלית מרווחת. ככזו היא מציעה איבזור נדיב, מרווח פנימי מעולה, ובעיקר רמת בטיחות גבוהה מאוד.
מבחן לרכב – בקרוב.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
