ג'ילי EX5 - קרוסאובר חשמלי גדול במחיר אגרסיבי

גיאו מוביליטי יבואנית ג'ילי לישראל משגרת לשוק קרוסאובר C-SUV מאובזר עד הגג (כולל), עם רמת בטיחות מקסימלית ובמחיר שובר שוק, החל מ 162.0 אש"ח

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי (מקבוצת יוניון מוטורס) יבואנית דגמי ג'ילי Geely לישראל השיקה הבוקר את הקרוסאובר החשמלי EX5.

כחמש שנים לאחר השקת הג'ילי ג'יאומטרי C, (וכ – 20,000 יחידות שנמכרו בישראל), ששיווקה ייפסק בשבועות הקרובים, נחתה בישראל ה - EX5, קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם מימדים נדיבים, שהופכים אותו לאחת מהגדולים בסגמנט, ועם ציון מושלם במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.

מימדים ופלטפורמה

ה - EX5 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי גדול עם אורך כולל של 4.615 מטר, רוחב של 1.901 מטר, ובסיס גלגלים של 2.75 מטר, נתון שהוא מהגדולים בסגמנט. הודות לבסיס הגלגלים ולתכנון על גבי פלטפורמה GEA, הפלטפורמה הוורסטילית של ג'ילי, ורצפה שטוחה לחלוטין, מתקבל מושב אחורי מרווח מאוד ונעים לשהות. הפלטפורמה החדשה של ג'ילי תוכננה מראש כך שעל בסיסה ניתן יהיה לבנות כלי רכב בגדלים שונים, ובנוסף ניתן לשלב מגוון צורות הנעה – חשמלי מלא, פלאג אין, היברידי ועוד.

מנוע, סוללה, טווח, טעינה

ל - EX5 מנוע חשמלי בהספק של 214 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ הניזון מסוללה בקיבולת 60.22Kwh. הטווח בתקן WLTP עומד על 410 ק"מ / 430 ק"מ תלוי רמת גימור. המשמעות היא שניתן לצפות לטווח ריאלי של כ - 370 ק"מ עד 400 ק"מ בנהיגה נורמטיבית.

את ה EX5 ניתן להטעין בטעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 100Kw.


ג'ילי EX5. צילום יואב פולס


בטיחות ואיבזור

את הבטיחות לקחה ג'ילי היצרנית לקצה עם סט מערכות בטיחות אקטיביות מקיפות הכוללות שבע כריות אוויר, מניעה אקטיבית לסטייה מנתיב, בלימה אוטומטית, זיהוי כלי רכב בשטח מת ומניעת התנגשות, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עירנות נהג, התרעה על שיכחת ילדים ועוד. ציון איבזור בטיחות הוא המקסימלי – 8.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

צג לוח המחוונים בגודל ''10.2, ובדגם ה TECH גם תצוגה עילית HUD בגודל ''13.8 ומסך מולטימדיה בגודל ''15.4. הרכב מגיע עם עברית מלאה, לרבות מערכת ניווט מקורית שתפעל גם בישראל. קישוריות לאפל קארפליי צפויה להתקבל ברבעון 3/25, וקישוריות לאנדרואיד אוטו ברבעון 1/26. לרכב עידכוני OTA ואפליקציה לשליטה על הרכב.  

האיבזור נדיב כמצופה והוא כולל קילס מלא, תאורת לד, מושבי נהג חשמליים מחוממים ומאווררים, גג פנורמי נפתח עם וילון, עיסוי למושבים הקדמיים ברמת גימור TECH (הגבוהה), שקעי USB ו 12V ועוד.  


ג'ילי EX5 סביבת נהג. צילום יצרן


המחיר של ה - EX5 שובר שוק והיא תשווק במחיר של 162.0 אש"ח לדגם ה PRO ובמחיר של 168.0 אש"ח לדגם ה TECH.

הפרשנות שלי למחיר הרכב הוא שהיבואנית רואה את הנעשה בשוק, את המלאים שצברו חלק מהחברות והמבצעים שהן עורכות, ומכוונת להיות אטרקטיבית גם לנוכח המבצעים בשוק. בנוסף אני רואה בתמחור סוג של סנונית ראשונה שמחזירה את השוק לשפיות ולמחירים הגיוניים עבור רכב שהייעוד שלו הוא להיות משפחתית חשמלית מרווחת. ככזו היא מציעה איבזור נדיב, מרווח פנימי מעולה, ובעיקר רמת בטיחות גבוהה מאוד.

מבחן לרכב – בקרוב.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולס

שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים

ענף הרכב המקומי סוגר שמונה חודשי פעילות בצל מלחמה שאינה נגמרת, ולמרות נתוני הפתיחה הגרועים מראה עוצמה עם למעלה מ 220,000 כלי רכב חדשים שנרשמו במחשבי משרד הרישוי. 

הג'אקו 7 עושה חיל, כך גם היונדאי קונה ההיברידית. טויוטה מובילה את היצרנים, אבל במקום השני מתמקמת צ'רי הסינית עם שני מותגים חזקים - צ'רי וג'אקו. 

יואב פולס |

כ- 220,000 כלי רכב נרשמו מתחילת השנה במאגרי משרד הרישוי, והיד עוד נטויה. ניתוח הדגמים המובילים ממשיך את המגמה אותה ראינו בחודשים הראשונים של השנה, וכך גם ניתוח היצרנים המובילים בשוק.

דירוג הדגמים

הדגם הנמכר ביותר בשוק המקומי ממשיך להיות הג'אקו 7, ממנו נמסרו 10803 יחידות עד היום, והמספר עוד צפוי לעלות עם המשך הרישומים. מתוך כמות זו יש רוב מכריע לדגם הפלאג אין המוצלח ממנו נרשמו 9023 יחידות, כמחציתן נמסרו ללקוחות פרטיים, וכמחציתם ללקוחות עסקיים.

הדגם השני הנמכר ביותר הוא היונדאי קונה ההיברידית, ממנה נמסרו 9681 יחידות ללקוחות.


ג'אקו 7 - הדגם המוביל במסירות בעקביות מתחילת השנה. צילום יצרן

במקום השלישי והרביעי שני דגמים של טויוטה, היאריס קרוס במקום השלישי עם 6950 יחידות, והקורולה קרוס עם 6068 יחידות, שמצליחה לפצות במעט על העדרה של הקורולה ההיברידית מהשוק.

במקום החמישי חביבת הקהל מיום הצגתה לפני יותר מעשור, הקיה פיקנטו ממנה נרשמו 6046 יחידות. במקום השישי נמצאת הצ'רי טיגו 8 שבדומה לג'אקו 7 נמכרת בגרסת פלאג אין הייבריד מוצלחת ובגרסת בנזין. הצ'רי טיגו 8 נמסרה ל- 5845 לקוחות מאושרים, ומתוך כמות זו 4275 הם מדגם הפלאג אין, ו- 1570 מדגם הבנזין שממשיך להימכר במספרים יפים. במקום השביעי עוד טויוטה, הפעם הראב 4 ההיברידי ממנו נמסרו 5470 יחידות, נתון מרשים לנוכח העובדה שמדובר בדגם שמחירו ההתחלתי מעל 200.0 אש"ח.