FARIZON SUPER VAN. צילום גדי סיארהFARIZON SUPER VAN. צילום גדי סיארה

פאריזון סופר וואן - משפחת מסחריות חשמליות מבית ג'ילי

ג'יאו מוביליטי נכנסת לעולם המסחריות החשמליות עם משפחת ה - Super Van ומשאית חשמלית 8 טון

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי (מקבוצת יוניון מוטורס) יבואנית ג'ילי לישראל הודיעה כי תתחיל לשווק סדרת מסחריות חשמליות בעלות טווח של עד 400 ק"מ, ובנוסף תשווק משאית חשמלית עד 8 טון וטווח של עד 324 ק"מ.

המסחריות החשמליות של ג'ילי משווקות תחת מותג Farizon והכינוי המסחרי Super Van. מסחריות חשמליות אינן דבר חדש גם לא בשוק המקומי, אולם כאן מדובר ברכב שפותח על פלטפורמה ייעודית GXA-M (ולא הסבה של פלטפורמת בנזין או דיזל).

ה -  Super Van מצוייד במנוע חשמלי בהספק של 228 כ"ס ומומנט של 34.2 קג"מ, ומאפשר בחירה בין שני מארזי סוללות. הסוללה ה'בסיסית' בקיבולת של 83Kwh מספקת טווח מקסימלי של 376 ק"מ, ואילו הסוללה הגדולה בעלת קיבולת של 106Kwh וטווח של 398 ק"מ. שתי הסוללות ניתנות לטעינה איטית AC בהספק של 11Kw או טעינה מהירה DC בהספק של 140Kw.


סופר וואן - סביבת נהג. צילום יצרן


בתחום הבטיחות מצוייד ה - Super Van במגוון מערכות בטיחות מתקדמות דוגמת בלימת חירום אוטומטית, שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה ועוד, ובהתאם קיבלת ציון מקסימלי גם במבחן הבטיחות של ה EuroNcap ודורג בדירוג פלטינום, הגבוה ביותר לרכב מסוגו.

סביבת הנהג מצויידת בחימום ואיוורור מושבים, קילס מלא, חימום לגלגל ההגה, מולטימדיה 12.3'', ועוד.

ה Super Van משווק במספר גירסאות, חלקן עם רישוי N1 (כלומר רכב מסחרי שמשקלו עד 3.5 טון) וחלקן עם רישוי N2 (רכב מסחרי במשקל מעל 3.5 טון). המחירים מתחילים ב 231,347 ₪ (לפני מע"מ) או 272,990 כולל מע"מ, ועד ל 299,144 (לפני מע"מ) או 352,990 כולל מע"מ.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.