הנסיעה ברכבת הקלה מתייקרת: מחיר כרטיס בודד עולה ל-8 שקלים
עלייה של 2 שקלים בתחבורה הציבורית; מדובר על עלייה של 70-90 שקלים בחודש למשתמשי התחבורה הציבורית
הנסיעה ברכבת הקלה מתייקרת: מחיר כרטיס בודד עולה ל-8 שקלים. לכאורה זה לא כסף גדול, אבל מדובר ב-4 שקלים ביום שהופכים ל-70-90 שקלים בחודש. זה כבר משמעותי לאוכלוסייה החלשה. בהמשך העלייה הזו תהיה גם באוטובוסים. בתוך פחות משנה, המחירים בתחבורה הציבורית זינקו ב-45%.
מחיר נסיעה בודדת ברכבת הקלה בתל אביב ובירושלים עולה מהיום (שלישי) מ-6 שקלים ל-8 שקלים, עלייה של 33%. ההתייקרות מתבצעת במסגרת הסיכום התקציבי בין משרד התחבורה, בראשות השרה מירי רגב, למשרד האוצר, בראשות השר בצלאל סמוטריץ'. לפי ההסכם, בחודש אפריל העלאת המחירים תורחב גם לאוטובוסים, כך שגם הם יתייקרו ב-33%.
מדובר בהמשך ישיר להתייקרות קודמת ביולי האחרון, אז עלה מחיר הנסיעה מ-5.5 שקלים ל-6 שקלים. בסך הכול, תוך שמונה חודשים בלבד, המחיר לתחבורה ציבורית זינק ב-45%.
המדינה שותקת, הציבור משלם
למרות שמדובר באחת ההתייקרויות הבולטות בתחבורה הציבורית בשנים האחרונות, משרד התחבורה נמנע עד כה מלפרסם הודעה רשמית לציבור על שינוי המחירים. רגב ואנשי משרדה חזרו רק אתמול מנסיעה בת שמונה ימים במרוקו, אף שהוועידה לבטיחות בדרכים אליה הוזמנו נמשכה שלושה ימים בלבד.
- משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
- כמה זמן לוקח להגיע מרחובות לתל אביב באוטובוס?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתאם לתעריף החדש, נוסע שיעבור מאוטובוס לרכבת הקלה ישלם תוספת של 2 שקלים אם הוא משתמש בכרטיס "ערך צבור". מנגד, נוסעים עם כרטיס בודד יצטרכו לשלם בנפרד לכל נסיעה ולא יוכלו לבצע מעבר חופשי. נת"ע, החברה המפעילה את הרכבת הקלה בגוש דן, הדגישה כי אין שינוי במחירים של חופשי-יומי, חופשי-חודשי וחופשי-ארצי.
מה משמעות ההתייקרות?
העלייה במחירים צפויה להכביד על הנוסעים הקבועים, בעיקר אלה שתלויים בתחבורה הציבורית. המדינה תכננה במקור להעלות את מחירי הנסיעות רק לקראת סוף העשור, במקביל לשיפור השירות. בפועל, השירות עדיין מקרטע – בישראל פועלים כיום רק שני קווי רכבת קלה עירוניים, ושירות האוטובוסים ממשיך לסבול מעומסים ותדירות נמוכה.
במקביל להתייקרות, תקציב שיפור שירות האוטובוסים יובש לחלוטין בשנת 2024 – מ-500 מיליון שקל לאפס. התקציב הזה, שיועד לתגבור קווים ותדירויות, הוסט בידי רגב לטובת תוכניות הנחות שונות. בשנת 2025 יוקצו רק 250 מיליון שקל לתוספות שירות, נמוך משמעותית מהתכנון המקורי של הממשלה הקודמת.
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
המשמעות היא שנוסעים מזדמנים ישלמו הרבה יותר, בזמן שהתשתיות הקיימות עדיין רחוקות מלהיות יעילות. רק ב-2030 צפויות להסתיים ההקמות של רשתות קווי הרכבת הקלה בגוש דן ובירושלים, לצד חיזוק קווי האוטובוסים המהירים (BRT). בנוסף, קו הרכבת הרביעי של רכבת ישראל יאפשר הגדלת תדירות הרכבות מהצפון ומהדרום למרכז הארץ.
ממשיכים לשלם יותר עבור שירות מקרטע
ההתייקרות נכנסת לתוקף בדיוק כאשר מתבצעות הרחבות של הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים, שהיו אמורות להסתיים כבר לפני שנים. כעת, אחרי עיכובים ממושכים, הקו סוף סוף מגיע להדסה עין כרם בדרום העיר ולנווה יעקב בצפון. אולם, מצבם של שאר קווי הרכבת הקלה, כמו הירוק והסגול בגוש דן, ממשיך להיות בעייתי, והם סובלים מעיכובים בלתי נגמרים.
בשורה התחתונה – הציבור ממשיך לשלם יותר, אבל השירות עצמו לא משתפר בהתאם.
- 3.עובדות פשוטות 03/03/2025 23:25הגב לתגובה זוכאשר מחיר הנסיעה היה 5.5 שח היה גם תוספת של 20 אחוז בהטענה של ערך צבור שבוטללכן המחיר האמיתי בפועל היה 4.4 שח !ולכן מחיר הנסיעה בפועל עלה ב 81 אחוז !!!!
- 2.איפה הנסיעות חינם לגיל 67 הכל שקר פשוט אין (ל"ת)משרד התחבורע והשקרים 27/02/2025 09:44הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 25/02/2025 12:23הגב לתגובה זולמי שנוסע 2 נסיעות ביום לא מדובר על 4 שקלים ביום אלא על שקל בגלל שמחיר חופשי יומי נשאר 13 שח ולכן אם נוסע 2 נסיעות משלם 13 שח במקום 12.
- אנונימי 25/02/2025 22:35הגב לתגובה זועלה יום רק 13 במקום 16למרות שאני מאמין שאחד מהשתייםאו שלא שמו לב תיכף ישימו לב ויעלו את החופשי יומי או שזה יעלה במסגרת העליה של אפריל
- אנונימי 25/02/2025 15:51הגב לתגובה זורק ערך נקוה מוסיף 2. יומי לא תופס. אם הבנתי נכון זה עלייה של 130% לכיוון
לקסוס טויוטה החדש (יצרן)לקסוס של טויוטה חוזרת למשחק: ה-LFA בגרסה חדשה - חשמלית, חדה, ומרשימה
יצרנית הרכב הגדולה בעולם חושפת את היורשת של ה-LFA האייקונית משנת 2010, והפעם היא מופעלת בחשמל טהור. האם מדובר בעוד רכב תדמיתי, או בתחילתו של עידן חדש לטויוטה ולקסוס בזירת הפרימיום החשמלית?
טויוטה חשפה את קונספט ה-LFA החשמלי - היורשת של מכונית העל המיתולוגית של לקסוס משנת 2010. המעבר המהיר ממנוע V10 טבעי לסוללת מצב מוצק ומנועים חשמליים מסמל אסטרטגיה נועזת: טויוטה, שתמיד נתפסה כשמרנית בכל הנוגע לרכבים חשמליים, מבקשת כעת לכבוש מחדש את שוק הפרימיום בעידן החשמלי.
ההשקה התקיימה בוונ סיטי שביפן, לצד דגמי GR GT ו-GR GT3, ומדגישה כוונה ברורה להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בדגמים סדרתיים עתידיים.
עיצוב שמכבד את העבר, מסתכל לעתיד
העיצוב של הדגם החדש שומר נאמנות לקווי ה-DNA של המקור: מכסה מנוע ארוך, פרופיל נמוך ורחב, וזנב אירודינמי מובהק. אך הגרסה החשמלית מוסיפה שפה עיצובית מינימליסטית ועתידנית - תאורת LED דקיקה, קווים חדים וחלקים, וכמובן העדר מערכות קירור מסורתיות או פליטות גזי פליטה.
מבנה הרכב מבוסס על שלדת אלומיניום משותפת עם דגם ה-GR GT. הרכב החדש גדול במעט מקודמו - ארוך ב-7.5 אינץ' ורחב ב-5.7 אינץ' מה-LFA המקורית, עם בסיס גלגלים מוארך המבטיח יציבות משופרת במהירויות גבוהות.
בתוך התא, יוק (yoke) במקום ההגה המסורתי רומז על מערכת נהיגה אוטונומית מתקדמת, בשילוב חומרי פרימיום כמו עור איכותי וסיבי פחמן.
טכנולוגיה מתקדמת - סוללות מצב מוצק בדרך
פרטים טכניים מדויקים עדיין מוגבלים, אך טויוטה מבהירה כי מדובר ב-"halo car" - רכב דגל שתפקידו העיקרי הוא פיתוח וייעול טכנולוגיות שיועברו בהמשך לדגמים מסחריים. במרכז הבמה: סוללות מצב מוצק שמבטיחות טעינה מהירה משמעותית וטווח נסיעה ארוך יותר.
- משרד יחסי ציבור חדש ילווה את מותג הרכב לקסוס בישראל
- משבר הקורונה יוצר הזדמנויות חדשות? רכבי יוקרה יד 2 בהישג יד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת ההנעה החשמלית מבטיחה תאוצה מיידית ללא עיכוב, בניגוד למנועי בעירה, אך שומרת על חוויית נהיגה ספורטיבית דרך מערכות בקרת יציבות מתקדמות. ההשקה מציינת את עקרון "שיקינן סנגו" - מסורת יפנית של שימור והעברת ידע, בהובלת אקיו טוידה, יו"ר טויוטה ונהג מקצועי בעצמו.
לא רק חשמל - דגמי GR GT בדרך למסלולים
טויוטה (יצרן)טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
על הכישלון של טויוטה בתחום הרכבים החשמליים ועל ההצלחה ההיברידית
טויוטה חנכה השנה בארה״ב מפעל גדול לייצור סוללות, המפעל הראשון לייצור סוללות של קבוצת הרכב הגדולה בעולם מחוץ ליפן ובצפון אמריקה. בעוד שבשנים האחרונות יצרניות רכב היו מעורבות כמשקיעות בהקמת מפעלי סוללות לכלי רכב חשמליים, בכימיות ו-LFPToyota Battery Manufacturing, North Carolina (TBMNC), שבהקמתו יושקעו 14 מיליארד ד׳, לאחרונה החל להפעיל שני קווי ייצור ראשונים, וצפוי להגיע לתפוקה מלאה ב-2030. אולם זה מפעל שונה בתכלית ממפעלים לייצור סוללות לכלי רכב חשמליים.
במפעל ייצרו, בשלב הראשון להפעלתו, סוללות בכימיית ניקל מטאל היידריד (NiMHICE (מנועי בעירה פנימית) ועד לכלי רכב הייברידיים, פלאג-אין הייבריד וכלי רכב חשמליים. לאחרונה, עבדנו גם על רכבי FCEV (תאי דלק חשמליים) וכלי רכב המונעים במנוע בעירה פנימית המוזן במימן,״ הסביר לאחרונה הירוק נקג׳ימה, סגן נשיא בקבוצה, את האסטרטגיה. מי שהגה את האסטרטגיה ויישם אותה ראשון, הוא יו״ר הקבוצה, אקיו טויודה, מי שכיהן עד לפני כשנתיים כ-CEO וגם כיום השפעתו, כך נדמה, לא פחתה.
טויוטה כבר שיווקה בעבר מכוניות בהנעת תאי דלק חשמליים, בכמויות של כ-1,000 יחידות לרבעון, אולם ברבעון האחרון הוא הפסיקה גם פעילות זו. מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית המוזן במימן לא שווקו מעולם, אולם טויוטה מקדמת את הטכנולוגיה ע״י פיתוחה והצגתה כמכונית מרוצים שהחברה מציגה מפעם לפעם. לאחרונה הציגה החברה קורולה שהוסבה למרוצים המוזנת במימן מונזל, בניגוד למימן גזי. מרבית הפיתוחים המוכרים של מימן מבוססים על מימן גזי. אולם בכל מקרה, שימוש במימן להזנת מכונית פרטית, אם בטכנולוגיית תאי דלק חשמליים, ואם במנועי בעירה פנימית, הוא בעייתי, וזה עוד לפני שמדברים על תשתית תדלוק מימן, שכיום אינה קיימת.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכבת סוללה במפעל טויוטה בארה״ב (טויוטה)
הסיבות לפיגור של טויוטה, ועימה כל תעשיית הרכב היפנית, בפיתוח כלי רכב חשמליים, נעוצות קודם כל בשמרנות היפנית. בעוד טויוטה היתה חלוצה בפיתוח מכוניות הייבריד, בסוף המאה הקודמת, הרי שהיה מדובר עדיין במנוע בעירה פנימית, תחום שטויוטה היתה חזקה בו וזו לא היתה מהפכה, אלא אבולוציה (פרדיננד פורשה פיתח מערכת הייבריד, למעשה מאריך טווח, המבוססת על שילוב מנועי בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כבר ב-1900). כתוצאה מהשמרנות של טויוטה, והדומיננטיות שלה בשוק הרכב היפני, והעדר תמריצים ודחיפות בפיתוח מכוניות חשמליות מצד הממשל היפני, טויוטה התחמקה ממטלה זו. לאורך השנים בכירי טויוטה הסבירו שהסוללות יקרות מדי; שתשתיות הטעינה אינה מספיקות; שיהיו קשיים בהשגת מינרלים לסוללות; ושכלי רכב חשמליים (BEV)ולהעניק לדור הבא של דגמים חשמליים שמות מסחריים מוכרים (מהלך דומה עשתה גם קבוצת פולקסווגן, שתזנח את הקידומת לטובת שמות מוכרים כמו גולף ופולו).
