אסדה כריש Energean אנרג'יאן
צילום: Energean

מחיר היעד של אנרג'יאן ירד מ-84 ל-72 שקל - זה עדיין אפסייד של 46%

רוי שיינמן |

אנרג'יאן  אנרג'יאן 0% דיווחה בשבוע שעבר על תוצאותיה לשנת 2023, השנה המלאה של הפקה ממאגר כריש, בה ההכנסות הסתכמו ב-1.42 מיליארד דולר והרווח לפני מס הסתכם ב-931 מיליון דולר, עליה של 93% ו- 121% בהתאמה, ביחס לשנה שעברה. עם זאת, בבנק אוף אמריקה הורידו את מחיר היעד שלהם למניה מ-84 שקל ל-72 שקל.

מחיר היעד עדיין משקף אפסייד גדול של 46% לעומת המחיר הנוכחי של המניה, וגם בבנק אוף אמריקה ציינו לטובה את התוצאות של החברה: "השנה הפיסקלית 2023 של אנרג'יאן הייתה בסופו של דבר בהתאם להערכות המוקדמות, כולל תחזית מלאה ומחודשת ל-2024. אנו רואים בכך גורם מרגיע לאור בעיות ההרצה התפעוליות בעבר והרקע הגיאופוליטי.

אנו ממשיכים לראות את אנרג'יאן כהצעת השקעת דיבידנד ייחודית, המגובה במחזורי חיים של נכסים בני עשרות שנים וחוזי גז ארוכי טווח נלווים, המציעים זרם הכנסות במחיר קבוע באופן מהותי עבור כ-75% מהייצור שלה. ההנהלה צופה להכפיל את הדיבידנד הקיים באחד מהרבעונים, Q424 או Q125 - מה שיגרום לתשואה של 18% - עם השלמתם של פרויקטי הצמיחה הסופיים לטווח הקרוב".

ועדיין, בבנק ציינו מה הביא להורדת מחיר היעד שלהם: "מחיר היעד שלנו, 1,500 פני בריטי / 72 שקל (1,750 פני בריטי / 84 שקל לפני כן) משקף הנחה מופחתת של מחירי גז באירופה ותחזית ייצור, שאושרה מחדש, המניחה כי מתקן הנפט השני בישראל יפעל רק בסביבות סוף השנה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.56%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה סביב אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים


הרבה מעבר לעוד נתיב

העבודות עצמן רחבות יותר מהוספת נתיבים. החברה מציינת כי העבודות כוללות הרחבה של כביש 6 לשני הכיוונים, הפרדות פיזיות בין כביש 6 לכביש 1, מעברי תחתית, תוספת נתיבים, הקמת גשרים חדשים והרחבה של גשרים קיימים, קירות אקוסטיים, מעבירי מים ועבודות משלימות. אלו פרויקטים שנפרסים על שטח גדול וכוללים לא מעט עבודות תשתית “שקופות”, כאלה שלא תמיד רואים מהאוטו ביום יום, אבל הן הבסיס שמחזיק את הכביש מתפקד לאורך זמן.

הפרויקט מוגדר כפרויקט למדידה, כך שהתשלום מתבצע לפי הכמויות שיבוצעו בפועל ולפי מחירי כתבי הכמויות שסוכמו, ולא לפי סכום סגור שמוכר מראש. בחברה מציינים כי אם וכאשר יתקבל צו התחלת עבודה, משך העבודות צפוי לעמוד על כ-3 שנים.