ג'נריישן קפיטל תעלה ל-100% אחזקה ברפק אנרגיה תמורת 382 מיליון שקל
קרן התשתיות ג'נריישן קפיטל ג'נריישן קפיטל -1.23% שכבר מחזיקה כיום ב-50% ממניות ברפק אנרגיה רוכשת את יתרת 50% מהמניות ותעלה לשליטה, תמורת 370 מיליון שקל. במקביל, היא תשלם עוד 12.5 מיליון שקל לפירעון חלקה העודף של רפק תקשורת בהלוואת הבעלים לרפק אנרגיה. בג'נריישן לא צופים גיוס כסף כדי להשלים את הרכישה. בג'נריישן צופים את השלמת העסקה ברבעון הראשון של 2023 ורפק אנרגיה לא תחלק דיבידנדים עד אז.
עדכון לשעה 9:45: רפק רפק 0% צופה רווח לפני מס של 170-190 מיליון שקל.
במסגרת ההסכם הוחלט שהמניות של רפק תקשורת ב-MRC (אחזקה של 33.3%) וריינדיר (20%) יחולקו כדיבידנד בעין ויוקמו תאגידים חדשים שיוחזקו ב-50% ע"י רפק תקשורת ו-50% ע"י ג'נריישן.
הבעיה בפעילות של ג'נריישן היא שבעוד הקרן רושמת רווחים - רק חלק קטן מהם מגיע למשקיעים. לאן נעלם הכסף בדרך?
- ערבה פאוור הודיעה על עסקת מימון בהיקף של 90 מיליון שקלים
- ה-IEA: הביקוש לנפט וגז יימשך לפחות עד 2050
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החלקים שיירכשו:
רפק אנרגיה עוסקת בייזום, פיתוח, מימון, הקמה, והפעלה של תחנות כוח לייצור חשמל ומכירת החשמל והקיטור המיוצר בתחנות הכוח. בבעלות רפק אנרגיה תחנות כוח פעילות בהספק מותקן מצטבר של 956 מגה וואט ותחנות נוספות בשלבי ייזום ופיתוח. הפרויקטים שלה כוללים את התחנות הצפוניות (86.2%) - תחנות כוח בטכנולוגיית קוגנרציה ברמת גבריאל ואלון תבור המייצרות חשמל בהספק מותקן של 74 מגה וואט כל אחת וצריכת קיטור ממוצעת של 40 טון לשעה.
עוד מחזיקה רפק אנרגיה ב-35% בתחנות החופיות – זיכיון מסוג BOT, בה משמשת רפק אנרגיה כשותף הכללי, על תחנות כוח סמוכות למתקני ההתפלה בשורק ובאשקלון, בהתאמה. תחנת שורק (קונבנציונלית) הינה בהספק מותקן העומד על 140 מגה וואט ואילו תחנת אשקלון (קוגנרציה) הינה בהספק מותקן של 87 מגה וואט ובהספק קיטור של 63 טון לשעה.
החלקים שלא יירכשו:
MRC - אתר ייצור חשמל באזור התעשייה אלון תבור בו רפק אנרגיה מחזיקה ב-33.3% כאמור. אתר הייצור כולל טורבינת גז בהספק מותקן של 363 מגה וואט ו-2 טורבינות סולר (פיקריות) בהספק מותקן של 220 מגה וואט. בנוסף, MRC החלה בהקמת תחנת כח פיקרית חדשה באתר הייצור בהספק מותקן של עד 230 מגה וואט. ל-MRC רישיון ייצור קבוע שניתן בשלהי 2019 והסדרה תעריפית לתקופה של 15 שנים.
- “המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”
- הבנקים ירדו 1.7% על רקע כוונת הרגולטור למסות רווחים עודפים; המדדים המובילים איבדו כ-1%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה...
תחנת כוח בייזום (ריינדיר), היא מיזם משותף עם פרטנר להספקת חשמל ללא אמצעי ייצור.
ארז בלשה, מנכ"ל ומייסד ג'נריישן קפיטל: "שוק ייצור החשמל בתחנות מבוססות גז טבעי צפוי לצמיחה משמעותית בהיקפי ההשקעות בשנים הקרובות לאור גידול בביקושים לצד חדירה איטית של אנרגיות מתחדשות לסל מקורות ייצור החשמל של המשק. בנוסף לכך, שוק החשמל בכללותו עובר תהליכים שיהפכו אותו למתוחכם ומושכלל יותר בשנים הקרובות.
"עסקה זו תאפשר לקרן לממש את תכניתה האסטרטגית בתחום המשלבת בין מיקסום הערך של הפעילות הקיימת לצד ניצול פוטנציאל הצמיחה המשמעותי הקיים בתחום ייצור החשמל בתחנות כוח מבוססות גז טבעי והעמקת דריסת הרגל במשק החשמל בכללותו, תוך מיצוב זרוע הפעילות של הקרן כפלטפורמה מובילת שוק".
- 1.הפקמן נמשך על חשבון בעלי המניות (ל"ת)אנונימי 20/11/2022 11:59הגב לתגובה זו

פועלים: רווח נקי של 2.8 מיליארד שקל; התשואה להון 17.6%
בנק הפועלים מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של כ-2.8 מיליארד שקל ותשואה להון של 17.6%, עם זאת בנטרול רווח חד פעמי הרווח עמד על כ-2.4 מיליארד ותשואה להון של 15.2%
בנק הפועלים פועלים -1.13% מפרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2025.
הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2025 ברווח נקי בסך 2,758 מיליון שקל בהשוואה ל-2,542 מיליון שקל ברבעון הקודם ול-1,905 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הגידול ברווח הנקי ברבעון הושפע מגידול בהכנסות בסך 432 מיליון שקל (רווח של כ-380 מיליון שקל נטו, לאחר השפעת המס) בשל סכומים שהתקבלו בקשר עם הסדר הפשרה בתביעה בקשר עם חקירת המס האמריקאית.
הרווח הנקי ברבעון השלישי בנטרול הסכומים כאמור עמד על 2,378 מיליון שקל. העלייה ברווח מול הרבעון המקביל נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות על רקע הצמיחה בהיקפי הפעילות.
- פיץ' מעלה את אופק הדירוג של הבנקים; קדימון לעדכון הדירוג של ישראל?
- הרווחים של הבנקים - מה גרם לקפיצה הגדולה ולמה יש סיכוי שהם יעלו בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 17.6% בהשוואה ל-16.7% ברבעון הקודם ול-13.6% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי המנוטרל כאמור עמד ברבעון השלישי על 15.2%.
אורן שקדי סמנכ״ל כספים ופיתוח עסקי פיננסי, מימון ישיר קרדיט: עופר חג'יובמימון ישיר: "האיגוחים דוחפים אותנו קדימה - אבל ברכב יש עוד עבודה"
מימון ישיר מימון ישיר -0.3% פרסמה את דוח הרבעון השלישי וזינקה לאור התוצאות. לאחר שפתחה את 2025 עם רבעון ראשון שבו הרווח הנקי עמד על 20.1 מיליון שקל, רבעון שני שגם בו נראתה ירידה ברווח הנקי ל-17.5 מיליון שקל, החברה הציגה רבעון שלישי עם זינוק משמעותי בשורת הרווח, 77% לעומת הרבעון המקביל, ועמדה על 66.8 מיליון שקל , ובהתאם, המנייה זינקה.
רוב הרווחים הגיעו ממגזר המשכנתאות, בעוד מגזר הרכב המשיך להראות שחיקה, והחברה בעיצומו של תהליך התייעלות שיבוא לידי ביטוי ב-2026. ישבנו לשיחה עם אורן שקדי, סמנכ"ל הכספים של החברה, כדי להבין את השינוי יותר לעומק.
ספר לנו על מהלכי האיגוח שבמגזר המשכנתאות
אנחנו נוקטים כבר מזה הרבה שנים במודל שנקרא מודל היברידי. מודל היברידי נפוץ מאוד בחו"ל, ובמסגרתו, חברות אשראי, מחזיקות בחלק מתיק האשראי במאזן שלהם, ואת חלקו הן מוכרת לצדדים שלישיים כדי לשפר את התשואה להון. הדבר גם מאפשר פינוי אשראי להעמדה של הלוואות חדשות. בסקטור הרכב, זו פרקטיקה מקובלת שלנו כבר שנים, ויש הרבה מאד שחקנים שאנחנו פועלים מולם, כמו בנקים, חברות כרטיסי אשראי, גופים מוסדיים ועוד. גם במשכנתאות אנחנו מבקשים ליישם את אותה אסטרטגיה, ולאגח חלק מהתיק.
במשכנתאות זה נמצא יחסית בשלב ראשוני. עשינו שני איגוחים, עסקה אחת בסוף 2024, ברבעון הרביעי, והשניה ביולי השנה, במהלך הרבעון השלישי. בשני המקרים עשינו עסקאות מול הגופים המוסדיים. זו רק אחת השיטות שבאמצעותה אפשר לבצע מכירת תיקים. מבחינת הלוואות על רכב, למשל, אנחנו מבצעים עכשיו עסקאות פרטיות. כך שאפשר לבצע את זה במגוון שיטות ועם מגוון של שחקנים.
- מימון ישיר קופצת בעקבות זינוק של 77% ברווח הנקי, לאור צמיחה בפעילות המשכנתאות
- מימון ישיר: "צופים שיפור משמעותי בשנה הבאה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשכנתא הראשונה שהחברה העמידה היתה בסוף יוני 2022, כך שמבחינתנו הצלחנו לבצע כבר את האיגוחים, אבל גם כאן יש עוד כר נרחב להמשך פעילות, כלומר היום זה איגוחים ברצף מוסדי, ומחר כבר נרחיב את זה למעגלים נוספים, לשותפים חדשים ולגורמים נוספים בשיטות אחרות, אולי עסקאות פרטיות, לא מדורגות כמו שאנחנו עושים ברכב.

