אבי גבאי
צילום: תמר מצפי
דוחות

פרטנר: רווח של 47 מיליון שקל ועלייה של 30% ב-EBITDA

החברה הגדילה את ההכנסה ממנוי סלולר ל-49 שקל. כל חברות הסלולר חזרו ברבעון השני לצמיחה. ולמה "הקיפאון" בטלוויזיה דווקא גורם חיוך במסדרונות החברה?

דור עצמון |

פרטנר פרטנר -0.73%  בדוחות טובים בהמשך לדוחות פלאפון וסלקום אתמול. ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) עלתה לראשונה זה 5 רבעונים והסתכמה ב-49 שקל. סך ההכנסות ברבעון בשיא של 6 שנים - 859 מיליון שקל עלייה של 2% בהשוואה ל-840 מיליון ברבעון מקביל. 

העלייה בהכנסות חשובה, אבל ההכנסה למנוי קריטית, כי היא בעצם מבטאת את יכולת החברה להכניס ולהרוויח מהמנוי ואחרי שנים של הכנסה למנוי נמוכה, זה מתחיל לעלות, גם בשל שירותים נוספים של חברות הסלולר וגם בשלב ירידה מסוימת בתחרות בשוק. 

החברה הרוויחה 47 מיליון שקל לעומת 38 מיליון ברבעון המקביל. ה-Adjusted EBITDA בשיא של 7 שנים והסתכם ב-276 מיליון שקל, עלייה של 30% לעומת רבעון מקביל.

עיקר הכנסות החברה הוא  ההכנסות משירותים - 706 מיליון שקל עלייה של 9% בהשוואה ל-649 מיליון שקל ברבעון המקביל וזאת הודות לעלייה בהכנסות משירותי נדידה ומצמיחה במנויי סלולר וסיבים אופטיים.

ההכנסות מציוד ירדו ב-20% ל-153 מיליון שקל, כשגם פלאפון מדווחת על ירידה חדה במכירות הציוד לצד עלייה בשירותים. 

העתיד בסיבים האופטיים

בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-3.1 מיליון מנויים, עלייה של 32 אלף מנויים ברבעון השני. נתח השוק הסלולרי של החברה מוערך ב-28%, בהשוואה ל-27% בסוף הרבעון השני לשנת 2021. משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) הסתכמו ב-837 אלף, עלייה של 67 אלף ברבעון השני. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 866 אלף משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים.

בסיס מנויי סיבים אופטיים הסתכם ב-250 אלף מנויים, עלייה של 17 אלף מנויים ברבעון השני. נכון למועד פרסום הדו"חות, לפרטנר 258 אלף מנויי סיבים אופטיים. בסיס מנויי אינטרנט מבוסס תשתית הסתכם ב-395 אלף מנויים, עלייה של 8,000 מנויים ברבעון השני.

הסטגנציה בטלוויזיה ויתרונותיה

נתון מעניין עולה בדוחות בנוגע לשירות הטלוויזיה של פרטנר. למרות שהחלה בהעלאת מחירים כבר בתחילת השנה, החברה איבדה ברבעון השני של השנה רק 1,000 לקוחות, ומספרם עמד על 224 אלף, מול 225 אלף בסוף הרבעון השני. יש לציין כי ברבעון השני של 2021 היא מחקה כ-21 אלף מנויי טלוויזיה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החברה העלתה מחירים בכל המסלולים - טריפלים וחבילת הטלוויזיה בלבד, דבר שמתכתב עם האסטרטגיה שלה למעבר מנתח שוק לרווחיות. אפשר גם להעריך שבחברה חששו מנטישה גדולה שיותר של מנויים, ואפשר להעריך עוד יותר כי מצב שבו מספר המנויים שלך נותר בסך הכל אותו דבר, אבל ההכנסה למנויי זינקה בעשרות אחוזים - דווקא מעלה חיוך על פניהם של אנשי החברה. 

ובכלל, שוק הטלוויזיה נמצא בשלב הזה בסטגנציה: אחרי ההשקה של סלקוםTV בסוף 2014 ושל פרטנר TV ב-2017, התבצע שינוי עמוק בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, כאשר הענקיות הוותיקות HOT ו-yes, שגבו עד אותה עת סכומים גבוהים עבור חבילות שמנות ולא תמיד אטרקטיביות, החלו לאבד לקוחות עבור חברות שהציעו שירותי טלוויזיה רזים הרבה יותר - ובמחירים נמוכים משמעותית. ואולם כבר לפני כמה רבעונים הפסיקו שירותי הטלוויזיה הרזים לגדול, והגדולות לקטון, וחלה התייצבות יחסית בכל הנוגע במספר המנויים בכל חברה. זה גם הוביל את פרטנר להחלטה להעלות מחירים - כדי להגדיל הכנסה מכל לקוח ולמעשה להגדיל הכנסות בכלל - בלי גידול במספר הלקוחות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי כליף (צילום: עידו לביא)אלי כליף (צילום: עידו לביא)

העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים

סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה; גיוס החוב הבא של טבע יהיה בריבית נמוכה יותר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע דירוג חוב

הנהלת טבע מקבלת גושפנקא שפעלה נכון בשנים האחרונות. סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ על רקע ביצוע חזק של אסטרטגיית Pivot to Growth וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה. כמובן שרואים את זה טוב במחיר המניה - מניית טבע ב-31 דולר - מחיר שיא של 8 שנים. שווי החברה מעל 34 מיליארד דולר. השווי כבר משמעותית מעל החוב, הסיכון שבקושי לשרת את החוב ירד דרמטית, והמכפיל רווח עלה לאור התפיסה של השוק שהסיכון ירד, טבע נסחרת במכפיל של כ-10-12 אחרי שבמשך תקופה ארוכה נסחרה במכפיל חד ספרתי , לפני כשנה וחצי היא נסחרה במכפיל 5. 

 מכל מקום, Moody’s  אישררה את דירוג B1a של טבע והעלתה את תחזית הדירוג לחיובית במקום יציבה. S&P  העלתה את דירוג טבע ל  BB+ מ-BB עם תחזית יציבה.העלאות הדירוג נשענות על מגמת הפחתת המינוף העקבית של טבע, כאשר S&P ציינה כי המינוף המתואם ירד ל-4.4x  נכון ל-30 בספטמבר 2025, וצפוי לרדת מתחת ל-4.25x  ברבעונים הקרובים – רמה העומדת בסף הנדרש לדירוג הגבוה יותר. סוכנות הדירוג הדגישה גם את המשמעת הפיננסית של טבע, את חוזקת עסקיה ואת פרופיל הנזילות שלה, לצד חזרה לצמיחה בהכנסות לאחר חמש שנות ירידה, הודות לביצועים חזקים בתחום התרופות הממותגות ולייצוב תחום הגנריקה.

 

Moody’s ציינה את המשך השיפור בביצועים התפעוליים של טבע ואת המדיניות הפיננסית הממושמעת המתמקדת בהפחתת חוב. הסוכנות הדגישה את המומנטום החזק במותגים המובילים של טבע ואת השקות המוצרים הצפויות – הן בתחום התרופות הממותגות והן בתחום הביוסימילרס - אשר צפויות לקזז את האתגרים בתחום הגנריקה. Moody’s עוד ציינה את עמדת הנזילות החזקה של טבע, התומכת ביכולתה לנהל את פירעונות החוב הקרובים. הסוכנות הוסיפה כי גורמים אלה, יחד עם הציפייה לירידה במינוף לכיוון 3.5x בתוך 12-18 חודשים, תומכים בתחזית החיובית ובפוטנציאל להעלאת דירוג נוספת.

אלי כליף, סמנכ"ל בכיר ומנהל הכספים הראשי של טבע, אמר: "עדכוני הדירוג הללו הם עדות חזקה לחזון האסטרטגי שלנו ולביצוע הממושמע שלו, במיוחד לאחר רצף של העלאות דירוג בחודשים האחרונים. באמצעות הובלת אסטרטגיית ה-Pivot to Growth, מתן עדיפות לניהול תזרים מזומנים חזק והקצאת הון קפדנית, הוכחנו מחויבות בלתי מתפשרת להפחתת מינוף ולצמיחה עסקית בת קיימא. התוצאות הללו ממחישות בבירור כיצד האסטרטגיה הממוקדת שלנו מייצרת ערך ממשי לטבע וממצבת אותנו להמשך הצלחה."


העלאת הדירוג תוביל לגיוס חוב בריבית נמוכה מהריבית הנקובה כעת באג"ח והיא גם תבטיח את היכולת של טבע לשרת את הפירעונות הגדולים של השנתיים-שלוש שנים הקרובות. 


מניית טבע חזרה השנה להוביל את הבורסה המקומית. המחצית הראשונה היתה צולעת והמניה דווקא נפלה, אבל בארבעה חודשים מניית טבע הכפילה את ערכה: