ווישור: מרוויחה רק שני מיליון שקל אך שווה 530 מיליון. לא מוגזם?
חברת הביטוח הדיגיטלית ווישור גלובלטק -0.32% (Wesure) שהונפקה לאחרונה בתל אביב במסגרת קדחת ההנפקות בבורסה המקומית מדווחת בפעם הראשונה לבורסה על תוצאותיה הכספיות כחברה ציבורית. החברה שהונפקה לפני חודש לפי 385 מיליון שקל כבר נסחרת לפי שווי שוק של 530 מיליון שקל, כלומר זינוק של 38% במחיה המניה אך בפועל הרוויחה בשנת 2020 רק כ-2 מיליון שקל. האם לא מדובר בתמחור מנופח?
בעולם פועלות חברות ביטוח דיגיטליות נוספות והחברה עצמה מודה כי היא מתחרה עם לא מעט חברות נוספות (על פי החברה בין המתחרות: HIPPO, Next Insurance, Lemonade, Metromile,Root ואחרות) כך שלא ברור מה הערך הייחודי שהחברה מביאה לשוק. אז נכון, מדובר בביטוח 'דיגיטלי' אבל גם כל חברות הביטוח המסורתיות נמצאות היום בדיגיטל ומשתפרות כל הזמן. על פניו, לא נראה שיש לווי-שור ערך ייחודי שמבדל אותה בצורה שתהפוך אותה לאחת מהגדולות בענף בישראל. החברה מתכננת להתרחב לארה"ב אך גם שם כאמור יש לה לא מעט מתחרות והיא תצטרך לעבוד קשה כדי לנגוס נתחי שוק משמעותיים בארץ ובחו"ל.
על פי הדוחות, החברה מסכמת את הרבעון הרביעי של 2020 עם הכנסות מפרמיות של כ-53.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-16.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ברבעון הרביעי של 2020 בכ-2.8 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-0.43 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2019.
אמיל וינשל, מייסד Wesure ויו"ר החברה: "אנו מסכמים שנה מאתגרת בכלכלה עם צמיחה תלת ספרתית, בכל המגזרים ועם רווח כולל לפני מיסים בשנת 2020 בסך של כ-4.5 מיליון שקל. אנו בצמיחה כאשר קהל לקוחותינו הולך וגדל ומביע אמון במודל העסקי שלנו. אנו משיקים בעקביות מוצרים דיגיטליים חדשים ללקוחות ומעריכים כי אלו יביאו עימם צמיחה גם בשנים הבאות. במקביל, אנו פועלים במרץ להרחבת פעילות גם מחוץ לישראל, ובשלב הראשון - לארה"ב".
- ווישור מתרחבת בארה״ב - במגעים לרכישת חברת ביטוח אמריקאית
- ״סוכני הביטוח שישלבו בין אנושיות לטכנולוגיה יישארו כאן בטווח הנראה לעין״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח של החברה - מזערי
הכנסות החברה בשנת 2020 מפרמיות ברוטו עמדו על כ-238 מיליון שקל לעומת כ-100 מיליון שקל בשנת 2019. הכנסות החברה מפרמיות בשייר הסתכמו ב-67.6 מיליון שקל בהשוואה ל-22.8 מיליון שקל בשנת 2019.
במגזר רכב חובה עמדו הפרמיות ב-2020 על 153 מיליון שקל. במגזר רכב רכוש הסתכמו הפרמיות בכ-35 מיליון שקל. במגזר רכוש אחר (דירות), הפעילות זניחה בהיקפיה, כאשר החברה השיקה את הפעילות בתחום ברבעון השלישי של 2020.
הרווח הנקי הסתכם בשנת 2020 הסתכם ב-2.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-0.4 מיליון שקל בשנת 2019. זאת, על אף העובדה שבשנת 2020 רשמה החברה הוצאת מס של כ-2.3 מיליון שקל לעומת הטבת מס של כ-0.9 מיליון בשנת 2019 בגין הפסדים שנצברו לאותו מועד.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
שיעור ההוצאות מהפרמיה המורווחת עמדו בשנת 2020 על כ-3.6% בהשוואה ל-7.5% בשנת 2019. שיעור סך התביעות בשייר מסך הפרמיה המרווחת בשייר בתקופת הדוח עמד על 73% בהשוואה לכ-80% ב-2019.
המזומנים של החברה בסוף 2020 עמדו על כ-62.2 מיליון שקל, ועם הצטרפותה לבורסה לפני כחודש גייסה החברה עוד כ-85 מיליון שקל.
לחברת הבת, ווישור ביטוח, יש עודף בהון העצמי של כ-12.6 מיליון שקל, יחס כושר פירעון חשבונאי בשיעור של כ-136% לעומת ההון הנדרש לפי תקנות הפיקוח על שירותים פיננסים. לאחר תאריך המאזן, העבירה החברה כנגד הקצאת מניות סך של 5 מיליון שקל במזומן לחברת הבת, לצורך השלמת פיתוח מערכות חברת הבת והמשך הרחבת היקפי הפעילות שלה. בהתאם, גדל עודף ההון בסכום זה ויחס כושר הפירעון החשבונאי של החברה הבת עלה לשיעור של כ-150%.
החברה שנמצאת בשליטת אמיל וינשל וניצן צעיר-הרים השיקה את פעילותה העסקית בשנת 2019. לדבריהם, מטרת הקבוצה, הפועלת בתעשיית ה-Insure-Tech, היא להפוך את מוצרי ענף הביטוח הסבוכים, למוצרים בעלי אופי אינטואיטיבי ופשוט יותר, עם חווית רכישה וניהול שוטף אשר יכולים להיעשות על-ידי הלקוח עצמאית באופן מקוון.
- 4.או ש או ש 01/04/2021 21:21הגב לתגובה זומרוץ למטה מבחינת מחיר שום מודל עיסקי או תחרות סתם הייפ של התחום
- 3.אנונימי 01/04/2021 21:10הגב לתגובה זומי האנליסטים
- 2.יו 01/04/2021 17:24הגב לתגובה זוכמה הכנסות ומה השווי שלה??? להראות רווח לחברת ביטוח צעירה זה לא עניין של מה בכך
- 1.אורי 01/04/2021 14:33הגב לתגובה זותקרא את הדוח כמו שצריך ותראה את הצמיחה העקבית בהכנסות (כ20% בכל רבעון!) ואת הצמיחה העקבית ברווחיות בכל רבעון החל מהרגע שהפכו לרווחיים (רבעון 2). מי מנתח ככה חברה??? ב3 הרבעונים האחרונים החברה הרוויחה כ7 מיליון שקלים. למונייד נסחרת בשווי של 5.5 מיליארד דולר ומפסידה כל רבעון מאות מיליוני דולרים. תעשה שיעורי בית!

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?