יואב שטרן, מנכ"ל ננו דיימנשן
צילום: יח"צ

ננו דיימנשן: יואב שטרן מונה כמנכ"ל החברה

שטרן יחליף את עמית דרור, ממקימי החברה, אשר לרגל המינוי החדש הומצא לו תפקיד חדש - סמנכ"ל להצלחת לקוחות; האם המנכ"ל החדש ועתיר הניסיון יצליח להעביר את החברה לרווחיות?
ארז ליבנה | (6)

מה קורה בננו דיימנשן? עמית דרור, ממקימי החברה ומי שהיה המנכ"ל, הוחלף הבוקר על ידי יואב שטרן, שיכהן גם כנשיא החברה הדואלית (סימול: NNDM). עם זאת, בשל מעמדו של דרור, הומצא לו תפקיד חדש, סמנכ"ל להצלחת לקוחות והוא ישב גם בדירקטוריון החברה.

 

מחליפו, יואב שטרן, הוא בעל ניסיון של עשרות שנים אשר העביר את מרבית הקריירה שלו בארצות הברית, בהובלת חברות ציבוריות ופרטיות בעלות פעילות גלובלית.

 

מתחילת השנה, ירדה מניית ננו דיימנשן ירדה מרמה של 88.4 נקודות לרמה של 20.2 נקודות בסגירת המסחר אתמול. ירידה של כ-70%. כיום שווי השוק של החברה עומד על 40 מיליון שקל בלבד. זאת למרות שהחברה מצליחה למכור מדפסות תלת ממד לגופי ענק.

 

עם זאת, החברה עדיין לא הצליחה לעבור לרווחיות ובחברה מקווים שהמנכ"ל החדש יצליח לשנות את התמונה.

 

"אני נרגש להוביל את ננו דיימנשן, שהינה בעלת טכנולוגיה מובילה ופוטנציאל שוק", ציין המנכ"ל והנשיא הנכנס, יואב שטרן. "אני מאמין כי שילוב של התקשרות עם הלקוחות מובילים ברחבי העולם עם הטכנולוגיה שננו דיימנשן כבר פיתחה הינו חסר תקדים.

"ננו דיימנשן מציעה יכולות ייחודיות בהזרקת דיו של חומר מוליך וחומר מבודד והשמה של רכיבים בעלי ביצועיות גבוהה כגון קבלים ו-coax. כך ממוצבת החברה לגדילה אקספוננציאלית בתחום הייצור הדיגיטלי של אלקטרוניקה שאני מתכוון להוביל, בדומה לכוחות שהניעו את הצמיחה ויצרו גידול בהכנסות בתחום הדפסת התלת מימד לעולם המכניקה".

 

"כמייסד החברה, אני גאה בהצלחה שלנו לקחת חזון פורץ דרך ולהמירו למוצר מוצלח המשנה את האופן בו מיוצרת אלקטרוניקה", ציין עמית דרור, המנכ"ל היוצא. "החברה נהנית מצמיחה בהכנסות, הכרה בינלאומית ואימוץ גדל של מוצריה, אך אני מאמין כי אנו יכולים להצליח עוד יותר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    רות 06/12/2019 12:51
    הגב לתגובה זו
    אני הייתי מהמעריצים של ננו, על הטכנולוגיה המופלאה.... והשקעתי מכספי במניות החברה.... אבל עד כה הכל היה רוח וצלצולים.... רוצה לקוות שהמנכ"ל החדש ידע למנף את ההמצאה גם להצלחה כספית....
  • 4.
    חנני 05/12/2019 18:17
    הגב לתגובה זו
    לא יתכן...שחברה טכנולוגית יחודית כזו תמחק בצורה כזו אין לזה אח ורע ,הידיים שהחזיקו בחברה היו חלשות וספוקלטיביות והטיסה שהיתה מכוונת נגמרה ההתרסקות טוטאלית.יבוא יום שהחברה תנסוק חזק אבל האידיוטים שהפילו אותה לא יהיו שם.
  • 3.
    עמית מחקת לי ולהרבה את הכסף שהשקענו על בדיות ושקרים שלך (ל"ת)
    משקיע 05/12/2019 18:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    משקיע 05/12/2019 14:17
    הגב לתגובה זו
    אלפי משקיעים קטנים כמוני השקיעו בחברת ננו דיימנשן ומחקו את ההשקעה שלכם חלקה או כולה המניה התרסקה במעל 90 אחוז וגרמה להשמדת ערך אדירה לציבור המשקיעים בושה וחרפה לעמית דרור ולמנהלי ועובדי החברה שחגגו על חשבון ציבור המשקיעים האומללים במניה נקווה שלמנכל החדש יהיה יותר מזל וכשרון להצליח להוביל את החברה לשיפור.
  • יאיר 05/12/2019 18:51
    הגב לתגובה זו
    למשקיע קטן כמוך (לטענתך) כדאי מאד שלא להשקיע בחברות פרטניות, אלא לשים את כספו בקרן מחקה עולמית וזולה.
  • 1.
    איש 05/12/2019 14:06
    הגב לתגובה זו
    אני שואל גאה במה?בזה שמחק אנשים בעזרת סיפורים.גאה על המשכורות ושהוא מושך שם במשך שנים?על מה בדיוק להיות גאה?בחיי מי שבמנייה הזו הוא מטורף לפי הקישקושים שהם אמרו פה אני בטוח שהחברה הזו לא תהיה קיימת בקרוב...ואתם קונים מניות זבל כאלה ואז בוכים..
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

נייס התרסקה 18%, אורבניקה 12% וקסטרו 10% - נעילה אדומה בבורסה

ירידות בוול סטריט הכבידו גם על הסנטימנט בתל אביב והובילו את המדדים לסגור בטריטוריה שלילית: ת״א 35 איבד 1.9% ואילו ת״א 90 1.8%; דוחות מאכזבים לאורבניקה שמציגים שחיקה תפעולית הפילו את חברת האופנה וחברת האם; עונת הדוחות המשיכה היום עם דוחות לאומי, מזרחי טפחות, דלתא מותגים, הייפר גלובל ועוד
מערכת ביזפורטל |

הסיפור של היום הוא הנפילה של נייס. ירידה של 18%. היא היתה אמורה לרדת על פי הארביטראז' ב-11% ומוסיפה לרדת עוד 5% - זה די נדיר שישראל מכתיבה לוול סטריט, אבל האמת שזה לא מדויק - יש כבר מסחר מוקדם בוול סטריט ונייס סופגת שם ירידות, עם פתיחת המסחר נייס נעה סביב 9% למטה. הכל התחיל בשבוע שעבר עם פרסום דוחות ותחזית חלשה לשנה כולה. נייס היתה צריכה להודיע אז מה קורה ב-2026 ומשום מה החליטה לחכות כמה ימים. זה יצר לא רק אכזבה מהדוחות, אלא משבר אמון - המשקיעים אומרים - "דיברנו לפני כמה ימים ולא אמרתם כלום וידעתם שמשהו רע עומד לקרות" .


אורבניקה אורבניקה -12.82%   צנחה 12% ומשכה איתה גם את קסטרו קסטרו -10.5%   שירדה ב-10.5%, אחרי פרסום תוצאות הרבעון השלישי שמציגות אומנם עלייה בהכנסות, אבל שחיקה ברווחיות כמעט בכל שכבה. חברת האופנה רושמת גידול של כ-11.5% בהכנסות לרמה של כ-242.5 מיליון שקל כשמספר הסניפים גדל ב-5 והסתכם ב-107 חנויות כמו גם גידול של 4% במכירות בחנויות זהות. אבל מתחת לפני השטח יש לחצים תפעוליים: הרווח התפעולי של אורבניקה נחתך בכ-35% לכ-18.7 מיליון שקל לעומת כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות ירידה בשיעור הרווחיות הגולמית, עלייה בהוצאות האחסון, עלויות המעבר למרכז הלוגיסטי החדש ועלייה בהוצאות שכר העובדים. השחיקה הזאת הגיעה גם לרווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל בלבד, כמעט חצי מהשנה שעברה.


במקביל לירידות הדולר מתחזק ונסחר סביב 3.26. הסיבה היא בעיקר הירידות מעבר לים שמשפיעות על החזקות המוסדיים והצורך שלהם בגידור. על רקע התנודתיות בשווקים, חוזר הדולר להתחזק; האם המגמה הנוכחית תהפוך לגורם מרכזי בשיקולי הריבית? שער הדולר עולה 0.6% על רקע הירידות בוול סטריט

הירידות התרחבו בשעות האחרונות גם לבורסות באירופה, כשהלחץ על מניות הטכנולוגיה ממשיך לחלחל מהשוק האמריקאי. מדד Stoxx600 יורד בכ-1.2%, הדאקס מאבד כ-1.1%, הפוטסי יורד כ-1.1% וה-CAC הצרפתי יורד ביותר מ-1.1%.

במקביל, החוזים העתידיים מספרים לנו על פתיחה שלילית בוול סטריט. אחרי ירידות חזקות יותר בשעות הפרה-מסחר הראשונות החוזים על ה-S&P יורדים כ-0.2%, החוזים על הדאו יורדים בכ-0.4%, והחוזים על הנאסד״ק נחלשים בכ-0.2%. המגמה הזאת מגיעה על רקע חששות מהביצועים של מגזר ה-AI ובייחוד דריכות לקראת תוצאות ענקית השבבים אנבידיה.


יאיר אוחיון מנכל קסטרו
צילום: רן כהן

דוח חלש לאורבניקה - המניה נפלה ב-10%; קסטרו נפלה ב-8%

שיעור הרווח הגולמי ירד ל-52.9% והרווח התפעולי נשחק מ-־29 ל־18.7 מיליון שקל על רקע מלחמת "עם כלביא" מעבר למרכז לוגיסטי, גידול בהוצאות שכר והנחות מוגברות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אורבניקה קסטרו

אורבניקה, מקבוצת קסטרו הודיס, מדווחת על רבעון מאכזב והמניה נפלה ב-10% כשהיא גוררת את החברה האם - קסטרו לירידה של 8%. הכנסות הסתכמו בכ-242.5 מיליון שקל, גידול של כ־11.5% לעומת כ-217.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי מנהליה, הגידול נובע מהתרחבות מצבת החנויות והגדלת שטחי המסחר בצירוף צמיחה במכירות בחנויות זהות.

 עלייה במכירות - ירידה ברווחיות

מכירות החנויות הזהות ברבעון, כלומר מכירות בחנויות שפעלו גם בתקופה המקבילה, עלו בכ-5% והסתכמו בכ-211.7 מיליון ש"ח לעומת כ-201.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי אשתקד. בכך מציגה החברה צמיחה גם ברשת הקיימת, ולא רק מתוספת חנויות חדשות. עם זאת, במקביל לצמיחה במחזור נרשם לחץ על המרווחים. הרווח הגולמי ברבעון הסתכם ב-128.4 מיליון שקל, אך שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל-52.9% לעומת 56.6% ברבעון המקביל. לטענת החברה, הירידה נובעת משינוי בתמהיל המכירות, עלייה בהוצאות אחסון, עלויות מעבר למרכז לוגיסטי חדש והרחבת היקף ההנחות ללקוחות, כאשר חלק מההשפעה קוזז על ידי ירידה בעלויות הובלה ושילוח והשפעת שערי מטבע. מדובר בשחיקה גדולה של הרווחיות והתגובה לא איחרה - המניה קרסה בשוק. 

 

החולשה מחלחלת לרווחיות התפעולית - הרווח התפעולי ברבעון השלישי ירד ל-18.7 מיליון שקל שהם כ-7.7% מההכנסות, לעומת כ-29 מיליון ש”ח וכ־13.4% מההכנסות ברבעון המקביל. מעבר לשחיקה ברווח הגולמי, החברה גדלה בהוצאות שכר, בין היתר בשל העלאת שכר המינימום והכשרת עובדים לחנויות חדשות. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה ברבעון  השלישי 8.6 מיליון שקל בלבד, לעומת 16.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. על פי הדוחות, מבצע “עם כלביא”, שנמשך 12 ימים ביוני, והוביל לסגירת מרבית החנויות הפיזיות בהתאם להנחיות פיקוד העורף, גרע מהכנסות החברה כ־34 מיליון שקל ואומדן אובדן הרווח התפעולי הפוטנציאלי עומד על כ-15 מיליון. עם זאת, השחיקה ברווחיות ברבעון השלישי נובעת גם מגורמים פנימיים שוטפים כמו הוצאות תפעוליות ושיעור הנחה גבוה יותר, ולא רק מאירוע ביטחוני חד פעמי.

 

מאזן חזק, התרחבות ומרכז לוגיסטי חדש

 לצד הירידה ברווחיות, הנתונים הפיננסיים מצביעים על בסיס נזילות חזק. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת ברבעון השלישי הסתכם בכ-34.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל נרשם תזרים שלילי מפעילות שוטפת בסך 5.3 מיליון. ליום פרסום הדוח מחזיקה החברה ביתרות מזומנים ושווי מזומנים של כ-250 מיליון שקל. 

אורבניקה מפעילה כיום 105 חנויות בפריסה ארצית, בשטח מסחר כולל של כ־62,471 מ”ר, מתוכן 35 חנויות של אורבניקה ו־70 חנויות של הודיס, לצד אתרי סחר מקוון לשני המותגים. בשנת 2026 צופה החברה פתיחה של 5 חנויות חדשות של אורבניקה, שתיים מהן חנויות גדולות ושלוש חנויות בפורמט “אורבניקה סטיישן”, וכן פתיחה או הסבה של 5 חנויות חדשות של הודיס.