שוק בירושלים עסקים עסק שוק פירות ירקות צרכנות
צילום: Istock

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-0.5%

בחישוב שנתי, מדובר על קצב עליית מחירים של 1.4%, עמוק בתוך יעד האינפלציה של בנק ישראל. הנתון שצפוי להחזיר את הלחץ להעלאת ריבית ע"י בנק ישראל. מחירי הדירות חזרו לעלות
עמית נעם טל | (4)
נושאים בכתבה אינפלציה דיור

האינפלציה חוזרת? מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ בשיעור של 0.5%, לאחר ירידה של 0.1% בחודש פברואר, כך מעדכנת הערב הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בחישוב שנתי, מדובר על קצב עליית מחירים של 1.4%, דבר שצפוי להגביר את הלחץ על בנק ישראל בפגישות הקרובות.

עליות מחירים בולטות בחודש מרץ נרשמו בסעיף ההלבשה וההנעלה, שהתייקר ב-3.4%, בסעיף התחבורה - עם עלייה של 1.1%, בסעיף התרבות והבידור - עם עלייה של 1% ובסעיף הדיור - עלייה של 0.8%. מנגד, ירידות מחירים נרשמו בחודש בחודש שעבר בסעיפי המשקאות והפירות והירקות, שהוזלו ב-1.1% ו-0.3% בהתאמה. 

ע"פ הדו"ח שפורסם הערב, מחירי הדירות עלו בחודשיים הראשונים של 2019 ב-0.6%, כאשר המגמה של החודשים הקודמים התהפכה. בחישוב שנתי, מחירי הדירות עלו ב-0.1%, לעומת ירידה של 1.4% בדו"ח הקודם.

בחלוקה גיאוגרפית, כלל המחוזות רשמו עליית מחירים, מלבד מחוז ירושלים. מחוז חיפה בלט עם עלייה של 1.4% במחירי הדיור במהלך החודש האחרון.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    היום אנשים צרכים 15/04/2019 23:51
    הגב לתגובה זו
    היום אנשים צרכים גם, מעל 50 שנה לשכור דירה. ... תעשו את החשבון ... מאיזה גיל, מתחילים לשכור דירה.
  • 3.
    מיכה הכהן 15/04/2019 20:06
    הגב לתגובה זו
    מחירי הפירות וירקות עלו בטירוף. לא יודע למה נרשם שהיתה ירידה....צאו לסופר מרקט לראות קילו דלעת 25 שח לקילו. קילו שזיפים 26 שח לקילו.... מ ט ו ר פ
  • 2.
    צריך לעלות את הריבית הרסתם את המדינה בנק ישראל רק נזק (ל"ת)
    צריך ועדת חקירה 15/04/2019 19:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 15/04/2019 18:54
    הגב לתגובה זו
    אך יש להתחיל להיזהר ,סוף דרכו של מחלון מנבאה את ההמשך!אם ימשיך ......
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.