שוק בירושלים עסקים עסק שוק פירות ירקות צרכנות
צילום: Istock

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-0.5%

בחישוב שנתי, מדובר על קצב עליית מחירים של 1.4%, עמוק בתוך יעד האינפלציה של בנק ישראל. הנתון שצפוי להחזיר את הלחץ להעלאת ריבית ע"י בנק ישראל. מחירי הדירות חזרו לעלות
עמית נעם טל | (4)
נושאים בכתבה אינפלציה דיור

האינפלציה חוזרת? מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ בשיעור של 0.5%, לאחר ירידה של 0.1% בחודש פברואר, כך מעדכנת הערב הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בחישוב שנתי, מדובר על קצב עליית מחירים של 1.4%, דבר שצפוי להגביר את הלחץ על בנק ישראל בפגישות הקרובות.

עליות מחירים בולטות בחודש מרץ נרשמו בסעיף ההלבשה וההנעלה, שהתייקר ב-3.4%, בסעיף התחבורה - עם עלייה של 1.1%, בסעיף התרבות והבידור - עם עלייה של 1% ובסעיף הדיור - עלייה של 0.8%. מנגד, ירידות מחירים נרשמו בחודש בחודש שעבר בסעיפי המשקאות והפירות והירקות, שהוזלו ב-1.1% ו-0.3% בהתאמה. 

ע"פ הדו"ח שפורסם הערב, מחירי הדירות עלו בחודשיים הראשונים של 2019 ב-0.6%, כאשר המגמה של החודשים הקודמים התהפכה. בחישוב שנתי, מחירי הדירות עלו ב-0.1%, לעומת ירידה של 1.4% בדו"ח הקודם.

בחלוקה גיאוגרפית, כלל המחוזות רשמו עליית מחירים, מלבד מחוז ירושלים. מחוז חיפה בלט עם עלייה של 1.4% במחירי הדיור במהלך החודש האחרון.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    היום אנשים צרכים 15/04/2019 23:51
    הגב לתגובה זו
    היום אנשים צרכים גם, מעל 50 שנה לשכור דירה. ... תעשו את החשבון ... מאיזה גיל, מתחילים לשכור דירה.
  • 3.
    מיכה הכהן 15/04/2019 20:06
    הגב לתגובה זו
    מחירי הפירות וירקות עלו בטירוף. לא יודע למה נרשם שהיתה ירידה....צאו לסופר מרקט לראות קילו דלעת 25 שח לקילו. קילו שזיפים 26 שח לקילו.... מ ט ו ר פ
  • 2.
    צריך לעלות את הריבית הרסתם את המדינה בנק ישראל רק נזק (ל"ת)
    צריך ועדת חקירה 15/04/2019 19:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 15/04/2019 18:54
    הגב לתגובה זו
    אך יש להתחיל להיזהר ,סוף דרכו של מחלון מנבאה את ההמשך!אם ימשיך ......
ישי דוידי, מייסד ויו”ר קרן פימי צילום:שלומי יוסףישי דוידי, מייסד ויו”ר קרן פימי צילום:שלומי יוסף

קרן פימי החלה בגיוס ל"קרן פימי 8", בהיקף של עד 1.5 מיליארד דולר

קרן פימי, המציינת 30 שנה להיווסדה, הינה קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל, מהמובילות בתשואות בעולם ומנהלת כיום נכסים בשווי 8 מיליארד דולר; עד היום גייסה הקרן 4.5  מיליארד דולר, 50% ממשקיעים זרים ו-50% ממשקיעים ישראלים. עם השלמת גיוס "קרן פימי 8" יעמוד סך ההון המגויס על 6 מיליארד דולר

תמיר חכמוף |

קרן פימי הודיעה היום על תחילת הגיוס  של "קרן פימי 8", ארבע  שנים לאחר סיום הגיוס של "קרן פימי 7", בה גייסה 1.25 מיליארד דולר עם עודפי ביקוש של למעלה מ- 2 מיליארד דולר. השלמת הגיוס מתוכננת עד יוני 2026. קרן פימי 8 תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה של הקרן  עד כה. הקרן תבצע השקעות ותהליכי השבחה משמעותיים בחברות ישראליות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה.


ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי: " אני שמח להודיע היום על תחילת הגיוס לקרן 8. קרן פימי תמשיך לפעול על פי האסטרטגיה שלה, רכישת חברות והשבחתן. השנים האחרונות היו מאתגרות במיוחד למשק הישראלי והעולמי, עם אירועים חסרי תקדים כגון מגפת הקורונה ומלחמת 7 באוקטובר, אך גם בתקופה זו המשכנו להשקיע באופן עקבי ואף הגברנו משמעותית את פעילותנו. עובדה זו משקפת את האמון העמוק שלנו בחברות הישראליות ובפוטנציאל הכלכלי שלהן בארץ ובעולם. מאז הקמתה השקיעה פימי ב-108 חברות והביאה לישראל הון של מיליארדי דולרים ממשקיעים מובילים בעולם. הניסיון, היציבות והאיתנות הפיננסית שלנו מאפשרים לנו להמשיך ולהוביל את השוק, לזהות הזדמנויות אסטרטגיות ולייצר תשואה למשקיעים המקומיים והבינלאומיים כאחד. לקרן פימי תרומה משמעותית למשק הישראלי. חברות הקרן יצרו אלפי משרות חדשות, וחיזקו את מעמדה של הכלכלה הישראלית. תהליכי ההשבחה והשקעות של מיליארדי שקלים בחברות הגדילו את פעילויות החברות בישראל ובעולם."


קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה, הגדולה והמובילה בישראל עם נכסים מנוהלים של מעל 8 מיליארד דולר. הקרן נמצאת באופן עקבי בין  הקרנות הטובות בעולם המשיאות למשקיעיהן את התשואות הגבוהות ביותר, בשוק המנהל השקעות בסך של למעלה מ- 5 טריליון דולר


השותפים בקרן פימי הם: המייסד והמנכ"ל ישי דוידי, השותפים הבכירים- גילון בק, לילך אשר טופילסקי, עמית בן צבי ואמיר וידמן. השותפים-אורי בוצר, רועי גזית ועידו ענפי.

המשקיעים בקרנות פימי הם 50% זרים, הכוללים את הגופים המוסדיים והפרטיים מהגדולים בעולם, בין היתר, בנקים, קרנות בבעלות מדינות, חברות ביטוח, קרנות פנסיה, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים מהמובילים בעולם, חברות ענק בינלאומיות ועוד ו- 50% ישראלים, הכוללים בנקים, חברות ביטוח, גופים מוסדיים גדולים ומובילים בישראל, אוניברסיטאות, משקיעים פרטיים ועוד.

טל יעקובסון מנכל פריון
צילום: באדיבות החברה

פריון: ההכנסות עלו 8%, עוברת להפסד בשורה התחתונה

פריון מסכמת רבעון עם גידול של 8% בהכנסות הכוללות ו-7% במדד הרווחיות התפעולית לפני הוצאות; אך בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 4.1 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה פריון נטוורק

חברת פריון נטוורק פריון נטוורק 8.54%   מסכמת רבעון של צמיחה חזקה בהכנסות וברווחיות, עם גידול של 8% בהכנסות הכוללות ו-7% במדד הרווחיות התפעולית לפני הוצאות. מנועי הצמיחה המרכזיים המשיכו להתרחב בקצב דו-ספרתי, והחברה ממשיכה עם בייבאק של 200 מיליון דולר

ברבעון השלישי של 2025 הציגה פריון הכנסות של 110.5 מיליון דולר, עלייה של 8% לעומת 102.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדד ה-Contribution ex-TAC - ההכנסות לאחר ניכוי עלויות רכישת המדיה, כלומר הסכומים שהחברה משלמת לשותפיה על מנת להציג פרסום ולמשוך תנועה, עלה ל-51 מיליון דולר, צמיחה של 7% לעומת השנה הקודמת.

ה־EBITDA המתואם זינק ב-63% והסתכם ב-12.1 מיליון דולר, המהווים 11% מההכנסות ו-24% מה-Contribution ex-TAC, לעומת 7.4 מיליון דולר בלבד ויחס של 16% ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב־12.5 מיליון דולר, עלייה של 6%, בעוד שבשורה התחתונה הבלתי מתואמת רשמה החברה הפסד של 4.1 מיליון דולר, בעיקר בשל השפעות חשבונאיות חד־פעמיות ולא כתוצאה מהרעה בפעילות.

מנועי הצמיחה: הטלוויזיות החכמות והמגזר הקמעונאי ממשיכים להוביל

מנועי הצמיחה המרכזיים של פריון המשיכו להציג קצב גידול מרשים גם ברבעון השלישי. תחום ה-CTV (Connected TV), הכולל פרסום מבוסס סטרימינג בטלוויזיות חכמות, זינק ב-75% והגיע להכנסות של 16.6 מיליון דולר. גם תחום ה-DOOH (פרסום דיגיטלי חוץ-ביתי) רשם עלייה חדה של 26% והגיע ל־24.1 מיליון דולר. ה-Retail Media, שמאפשר למפרסמים להגיע ללקוחות בנקודות המכירה הדיגיטליות של קמעונאים, צמח ב-40% והסתכם ב-29.4 מיליון דולר. מנוע הצמיחה המסורתי יותר, Search Advertising (הפרסום ממומן במנועי חיפוש) המשיך גם הוא להתרחב, עם עלייה של 9% ל-22.8 מיליון דולר, שמהווים כ-21% מההכנסות הכוללות. לעומת זאת, תחום ה-Web Advertising (הפרסום דיגיטלי באינטרנט) הציג ירידה של 11% ל־46.6 מיליון דולר, בעיקר בשל האטה גלובלית בביקושים למודעות דיספליי.

השקעות בחדשנות ובייבאק 

במהלך הרבעון המשיכה פריון להשקיע בפיתוח טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית במטרה לשפר את האפקטיביות והדיוק של הפתרונות שהיא מציעה למפרסמים. בין ההשקות הבולטות נכללות Perion Outmax, טכנולוגיית אופטימיזציה מאוחדת המבוססת על טכנולוגיית Greenbids, אשר מאפשרת למקסם ביצועים בכל ערוצי הפרסום – Social, טלוויזיות חכמות, רשתות חברתיות והרשת עצמה.