גרף

מנכ"ל שופרסל: "השוק תחרותי - אבל פיצחנו את הקוד"

ישראל ברמן היו"ר על הדיבידנד: "הוא בפרופורציה מאד הגיונית לרווח, מקווה שנמשיך לעשות זאת"

גיא בן סימון | (4)
נושאים בכתבה שופרסל

רשת שופרסל פרסמה הבוקר דו"חות טובים לרבעון ולשנת 2016 כולה, והתגובה בשוק לא מאחרת לבוא. מניית שופרסל מזנקת כעת כ-3% ובכך משלימה מהלך עליות של כ-14% מתחילת השנה. בתוך כך, שופרסל 1.23% הודיעה על חלוקת דיבידנד של 160 מיליון שקל, ו- Bizportal שוחח עם היו"ר ישראל ברמן, ועם המנכ"ל איציק אבכהן על התוצאות, על התחרות, והאם שופרסל בדרך למדיניות חלוקת דיבידנד קבועה.

ישראל ברמן, יו"ר שופרסל: "צריך לראות את התוצאות באסטרטגיה ארוכת טווח. מאז המהפך שופרסל בנתה תכנית עם משנה סדורה של מעבר ממצב לא כל כך פשוט לצמיחה, הדירקטוריון הסכים על תכנית אסטרטגית והיתרון הגדול שלה זה שהיא עמדה בביצוע בצורה מרשימה. אני לא חושב שהרבה אנשים חשבו ב-2014 שאלו יהיו התוצאות ב-2016 אבל זו תוצאה איכותית ולא רק כמותית. המשכנו להשקיע באון ליין כאשר יש לנו שיא עולמי במכירות אונליין מהמכירות הכלליות באופן יחסי. הנושאים הם אותם נושאים שאנו חוזרים עליהם, זה פשוט קורה. הייתה לנו שנה טובה עם הישגים מרשימים והדרך משיגה את יעדיה".

חילקתם דיבידנד של 160 מיליון שקל, זה הולך להיות מנהג קבוע?

"אפשר לראות שזה בפרופורציה מאד הגיונית לרווח. אנו ממשיכים בתכנית השקעות מרשימה כדי להבטיח את העתיד יחד עם חלוקה הגיונית של דיבידנד. אין לנו מדיניות קבועה, כל פעם נשקול זאת. אך מי שמסתכל על ההיסטוריה מראה שכאשר התוצאות לא טובות אז לא חילקנו ובשנתיים האחרונות כן חילקנו, אני מקווה שנמשיך לעשות זאת, אבל זה תמיד יהיה תלוי בתוצאות שאני משוכנע שיהיו טובות. זה תמיד יהיה בפרופורציה הגיונית בין יציבותה של החברה, השקעות ורצון לחלק לציבור ולבעלים דיבידנד".

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "הנהלת החברה מחויבת לייצר חברה טובה, צומחת ובריאה, ברגע שהיא עושה את זה כל סוף שנה כשהתוצאות טובות - אני מניח שזה יגיע לחלוקת דיביבנד. זה משהו שהוא לא רק נכון ומתבקש, ככה צריך להיות".

מכירות המותג הפרטי עלו ל-20% מההכנסות, לאן אתם רוצים להגיע בסך הכל?

איציק אברכהן: "תכנית העבודה לרבע  האחרון של השנה זה נתח של 25% נתח מכירות של המותג הפרטי, באזור ה-3 מיליארד שקל".

אתם טוענים שהאסטרטגיה תרמה לתוצאות אבל יש מי שייחס זאת לירידה בתחרות, מה יש לכם לומר על זה?

"יש אסטרטגיה יש תכנית אנו הולכים בדרך שלנו והיא מביאה את התוצאות. יש תחרות, שלא תהיה אי הבנה, יש תחרות קשה מאד. כל החנויות של רשת מגה נפתחו מחדש. אנחנו נמצאים בשוק תחרותי פשוט פיצחנו את הקוד עם האסטרטגיה שמיצבנו, אני לא רואה שום סיבה שלא נעשה זאת גם בשנה זאת".

בהמשך להודעה לבחינת רכישת ניו פארם הודעתם היום על מו"מ, ועדיין דרוש אישור רשות ההגבלים העסקיים.

"כל מהלך שאנו עושים אנו צריכים אישורים, חוץ מחנות קטנה של 250 מ"ר. כשנגיע להחלטה ניגש לממונה על ההגבלים. כולם מבינים שאם רוצים להשיג שוק תחרותי שיביא בסופו של יום הוזלה ביוקר המחייה ולהוזלת הסל לצרכן, שופרסל היא היחידה שיכולה לעשות את זה. אני מניח שזה שהממונה על ההגבלים שמעה על התוכניות האלה - היא תבחן את זה ואני מקווה שהיא תאשר את זה גם".

לאומי שוקי הון: "זו קריסת מגה שאיפשרה העלאת מחירים"

גיל דטנר, אנליסט קמעונאות בלאומי שוקי הון כתב בתגובה לדו"חות כי המכירות של שופרסל כבר לא נהנות מהרוח הגבית של קריסת מגה, היות ותוצאות המחצית השנייה של 2015 כבר מגלמות את ההשפעה. עם זאת, בנוגע לשורת הרווחיות הגולמית, כותב דטנר כי זו עדיין נהנית מהשיפור בסביבה התחרותית עקב קריסתה של מגה: "שיעור הרווח הגולמי לרבעון עמד על 26.4% בהשוואה ל-25.5% ברבעון המקביל אשתקד. בהחלט מדובר בנתן מרשים, כזה שהחברה הציגה לאחרונה ב-2011. החברה מדווחת כי השיפור ברווחיות נבע מהגידול במותג הפרטי, שיפור בתנאי הסחר, צעדי התייעלות ותמהיל מוצרים ומבצעים. לדעתנו מדובר בעיקר בהשפעת נגזרת מקריסתה של מגה על הסביבה העסקית, בעיקר בתוך הערים, מה שאפשר עליית מחירים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית שופרסל ב-12 החודשים האחרונים - עלייה של כ-40%:

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    משה 22/02/2017 20:33
    הגב לתגובה זו
    יש טעיות בהספקת מוצרים באון ליין.חסרים דברים במלאי.פעם הייתה הספקה חוזרת של החוסרים.באיזור שלי מרכז פתח תקוה אין יותר השלמות.מה שחסר במלאי חסר .לפעמים מתנצלים לאחרונה גם זה לא.שמעתי שעובדים על איסוף מוצרים אוטומטי אולי זה יעזור.יש התייקרות במחירי חלקי עוף כאשר אין יותר עוף מחולק.תחלקו לבד .פרי הדר יש בעייה של שנים מגיעים בתפוזים ברשת אם יש במלאי תפוזים רקובים ישר לפח.האתר אול לין עדיין דרוש שיפור קופונים לא עוברים .עידכון הזמנה לא תמיד מתבצע.
  • דן 24/02/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    את הפירות והירקות וכן הבשרהאני לא מזמין מהאתר. האיכות ירודה, מוצרים רקובים והרוב הולך לפח. את השאר בהחלט ארוז יפה
  • 2.
    רשת יקרה להחריד !! לא ברור ? איך יוצא דו"ח כזה.. (ל"ת)
    הציבור לא נוהר לשם 22/02/2017 16:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איתי 22/02/2017 12:56
    הגב לתגובה זו
    אולי יום אחד יבנו בארץ - לא לתת לכל מיני מנהלים מהצב לנהל עסקים כול מיני בלורית מתנפנפת ומראה "יצוגי " לחשוב שזה כשרון הנה מנהל חכם ומוכשר שלא נראה לפי המודל של מנהל עסקים - אבל יודע את העבודה !!! גם רמי לוי אותו דבר -- יודע את העבודה כל מנהלים המוצנחים לוקחים שכר ענק - אפסים גדולים -עם קבלות של כשלונות ועוברים לגוב הבא !!! זה או קשרים או תרבות מדינה מפגרת !!!!!!
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.