שפע ימים דיווחה על גילוי מינרל שאינו מוכר למדע - והמניה זינקה

גיא ארז | (14)
נושאים בכתבה שפע ימים

חברת שפע ימים, המחפשת אבני חן ומינרלים בנחל הקישו (וסמוך אליו)ן, פירסמה היום (ד') את מסקנותיו של מחקר שבוצע לאבנים היקרות שמצאה. בין החומרים שנמצאו - מינרל יוצא דופן בשם טיסטאריט (Tistarite), שאותר עד כה רק "במטרואיט בודד שהגיע מהחלל החיצון". בתגובה זינקה המניה 6.5% במחזור של 416 אלף שקל - יותר מפי 4 מהממוצע בחודש האחרון.

מדובר באבן ספיר שאינה מוכרת למדע בנחל הקישון והיא תיקרא "שפע טאזיט", אותה חשף פרופ' וויליאם גריפין. מקורו של המינרל יוצא הדופן הינו בעומק כדור הארץ.

בעקבות הדו"ח של פרופ' גריפין ומסקנותיו, תשנה החברה את סיווג אבני הקורונדום לקבוצת אבני החן אותן היא מחפשת. נציין כי נכון למועד הדיווח לא ניתן להעריך את ערכן הכלכלי של אבני הקורונדום שנמצאו על ידי החבה, בין היתר משום שפעילות האקספלורציה של החברה נמצאת עדיין בעיצומה. יחד עם זאת מציינים בחברה, כי להערכת פרופ' גריפין לאור סיווגן של אבני הקורונדום כאבני חן יעלה את ערכן המסחרי, במיוחד על רקע הרכבן הכימי הייחודי.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    רחל 14/03/2016 16:54
    הגב לתגובה זו
    אם משהו יכול לעזור לי בזה
  • 9.
    יוסי 13/03/2016 00:25
    הגב לתגובה זו
    אולי אתה יכול להגיד לי מתי מתכנסת הועדה הבנלאומית לאבני חן. או פעם בכמה זמן בממוצע מתכנסים. בשנה
  • חלומות פז (ל"ת)
    פז 15/03/2016 12:31
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יוסי 25/02/2016 10:19
    הגב לתגובה זו
    אתה רוצה להשקיע אל תשקיע את כל מה שיש לך. אלה לא יותר מ15% בהצלחה
  • הלך הכסף (ל"ת)
    הלך הכסף 15/03/2016 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אורן הגדול 28/01/2016 11:13
    הגב לתגובה זו
    מה קורה מגלי מינרלים ? אני רוצה לשבח את הגילוי הנהדר של המינרל החדש מדובר בפריצת דרך בתחום פרסום השווא והדרך לעלות לכותרות. חבל שהכתב המוכשר גיא ארז קונה את המניפולציות האלה, בקצב הזה הוא עוד היה מפסיד להודא הלא אפויה בהישרדות יאללה חברים זזתי לגלות כוכבי לכת
  • 6.
    שפע מעשיות המצאות ובדיות, להתרחק (ל"ת)
    שפע זה פשע בהיפוך 27/01/2016 19:00
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שימו קאקי וכספית ועוד מלר פסולת תערבבו תקבלו מינרל (ל"ת)
    צי 27/01/2016 18:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יהלומן 27/01/2016 18:01
    הגב לתגובה זו
    איך מאפשרים לבדיחה העצובה הזו להמשיך להתנהל ?????? יש למנות מיד את חברי ועדת החקירה. מה קורה במדינה ההזוייה הזו ???
  • 3.
    ק 27/01/2016 16:49
    הגב לתגובה זו
    אולי זה הגורמט של פרעה שישאק.
  • חחחח 27/01/2016 18:14
    הגב לתגובה זו
    חחחחח
  • 2.
    הכל החל מנבואה לא ככה? חחח (ל"ת)
    חחח 27/01/2016 16:05
    הגב לתגובה זו
  • גד 31/01/2016 09:55
    הגב לתגובה זו
    תכינו כובע משוקלד או ממשהו אחר שאתם אוהבים כי כבר תצטרכו לאכול אותו
  • 1.
    זהו חרצף מצוי (ל"ת)
    ארבינקא 27/01/2016 15:38
    הגב לתגובה זו
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.