ההייפ מגיע גם לטוויטר: 14% עלייה בנפח השיחות סביב גיימינג
עולם הגיימינג כבש בשנים האחרונות את העולם. אפילו בישראל התחום זוכה לעדנה, חברות לפיתוח משחקים עושות אקזיטים, וההייפ סביב הנושא בלתי נגמר. ההתלהבות ההולכת וגדלה סביב משחקים הגיעה לרשתות החברתיות, ועל פי נתונים של רשת טוויטר, כמות הציוצים הקשורה בגיימינג עלתה ב-2021 ב-14% יחסית לשנה הקודמת.
על פי טוויטר, רשת הציוצים ממשיכה למקם את עצמה כאופציה המועדפת בעבור מפרסמי גיימינג, מדיה הקשורה במשחקים, סטרימרים, חברי ליגות Esports, קבוצות ופרשנים. ב-2021 היו יותר מ-2.4 מיליארד ציוצים סביב תחום הגיימינג, ובנוסף - שלושת החודשים האחרונים של 2021 היו הרבעון בו התקיימו הכי הרבה שיחות בנושא גיימינג, לפחות מאז שאנשים מדברים על גיימינג בטוויטר.
ערוץ ישראלי סביב עולם הגיימינג
כאמור, עולם הגיימינג הישראלי פורח אף הוא. רק לאחרונה הוקם ערוץ טלוויזיה ייעודי Gaming Channel שמשודר ב-HOT. אחד מבעלי הערוץ הוא טייקון התקשורת המקומי אלי עזור, שמחזיק גם בחברת שידורי הספורט צ'רלטון, וואלה, מעריב, ג'רוזלם פוסט, רדיו 103, eco99fm ורדיו צפון ועוד. שידורי הערוץ מורכבים מהפקות מקור ואולפן, לצד תכנים קנויים ושידורים של תחרויות eSport. בשעות הבוקר, משדר הערוץ תכני מקור לקהל הצעיר, בצהריים תכנים לכל הגילאים - בהם חדשות בתחום, תרבות, מוזיקה, קולנוע, גאדג’טים או ספורט אלקטרוני. מ-20:00 הערוץ יותאם לגילאי 16+ עם תכנים הומוריסטים יותר לגיימרים הבוגרים יותר.
באירוע השקת הערוץ לפני כחצי שנה, אמר שותפו של עזור לערוץ, יוני פארן, כי "יש היום כארבעה מיליון גיימרים בישראל, ל-1.5 מיליון בתי אב יש כיום קונסולת משחק, בכל הגילאים ועם מגוון רחב של תחומי עניין".
- "תמר פטרוליום מתנהלת במבנה הוצאות מנופח"
- אהרון פרנקל על הגדלת ההשקעה בתמר, על השקעות נוספות בארץ ועל אלי עזור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קהילת הגיימרים העולמית התאספה בטוויטר כדי לדבר על הרגעים הגדולים ביותר של השנה, כאשר עוד ועוד אירועי Esports חזרו להתקיים פנים-אל-פנים כמו לפני משבר הקורונה. משחקים חדשים שוחררו לשוק, כמו Halo Infinite, כלי תקשורת גילו עניין גובר בעולם המשחקים, וכולם דיברו על NTFs.
בטוויטר אומרים כי המשתמשים יוכלו להישאר מעודכנים בכל התוכן והשיחות סביב אירועי Esports כמו Call of Duty League, ESL Pro League, Halo Championship Series, Rocket League Championship Series, Fortnite Championship Series והליגות של Riot Games כמו LCS, LEC ו-VCT, אירועי משחקים גדולים כמו E3, פסטיבל הקיץ של Geoff Keighley, Summer of Gaming של IGN, Gamescom, פרסי המשחק ועוד הרבה יותר.
שחקן Esports עם מיליוני עוקבים
והנה כמה נתונים מעניינים עבור הגיימרים שביננו. אושיית הגיימינג הכי מדוברת היא Colon (@Colon56N) עם 711 אלף עוקבים. שחקן ה-Esports הכי מדובר הוא Mongraal (@Mongraal) עם לא פחות מ-2.4 מיליון עוקבים!!!.
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
הנה 10 משחקי הווידאו הכי מדוברים:
1. Genshin Impact (@GenshinImpact)
2. Apex Legends (@PlayApex)
3. Ensemble Stars! (@ensemble_stars)
4. Final Fantasy (@FinalFantasy)
5. Fate/Grand Order (@fgoproject)
6. Animal Crossing: New Horizons (@animalcrossing)
7. Knives Out (@game_knives_out)
8. Minecraft (@minecraft)
9. Project Sekai (@pj_sekai)
10. Fortnite (@fortnitegame)
הנה חמשת המשחקים הכי מדוברים:
1. E3 2021 (@E3)
2. The Game Awards (@TheGameAwards)
3. Xbox Games Showcase (@Xbox)
4. Gamescom 2021 (@Gamescom)
5. Summer Game Fest 2021 (@SummerGameFest)
מאי האח הגדולכמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.
מאי האח הגדולכמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.