ההייפ מגיע גם לטוויטר: 14% עלייה בנפח השיחות סביב גיימינג
עולם הגיימינג כבש בשנים האחרונות את העולם. אפילו בישראל התחום זוכה לעדנה, חברות לפיתוח משחקים עושות אקזיטים, וההייפ סביב הנושא בלתי נגמר. ההתלהבות ההולכת וגדלה סביב משחקים הגיעה לרשתות החברתיות, ועל פי נתונים של רשת טוויטר, כמות הציוצים הקשורה בגיימינג עלתה ב-2021 ב-14% יחסית לשנה הקודמת.
על פי טוויטר, רשת הציוצים ממשיכה למקם את עצמה כאופציה המועדפת בעבור מפרסמי גיימינג, מדיה הקשורה במשחקים, סטרימרים, חברי ליגות Esports, קבוצות ופרשנים. ב-2021 היו יותר מ-2.4 מיליארד ציוצים סביב תחום הגיימינג, ובנוסף - שלושת החודשים האחרונים של 2021 היו הרבעון בו התקיימו הכי הרבה שיחות בנושא גיימינג, לפחות מאז שאנשים מדברים על גיימינג בטוויטר.
ערוץ ישראלי סביב עולם הגיימינג
כאמור, עולם הגיימינג הישראלי פורח אף הוא. רק לאחרונה הוקם ערוץ טלוויזיה ייעודי Gaming Channel שמשודר ב-HOT. אחד מבעלי הערוץ הוא טייקון התקשורת המקומי אלי עזור, שמחזיק גם בחברת שידורי הספורט צ'רלטון, וואלה, מעריב, ג'רוזלם פוסט, רדיו 103, eco99fm ורדיו צפון ועוד. שידורי הערוץ מורכבים מהפקות מקור ואולפן, לצד תכנים קנויים ושידורים של תחרויות eSport. בשעות הבוקר, משדר הערוץ תכני מקור לקהל הצעיר, בצהריים תכנים לכל הגילאים - בהם חדשות בתחום, תרבות, מוזיקה, קולנוע, גאדג’טים או ספורט אלקטרוני. מ-20:00 הערוץ יותאם לגילאי 16+ עם תכנים הומוריסטים יותר לגיימרים הבוגרים יותר.
באירוע השקת הערוץ לפני כחצי שנה, אמר שותפו של עזור לערוץ, יוני פארן, כי "יש היום כארבעה מיליון גיימרים בישראל, ל-1.5 מיליון בתי אב יש כיום קונסולת משחק, בכל הגילאים ועם מגוון רחב של תחומי עניין".
- "תמר פטרוליום מתנהלת במבנה הוצאות מנופח"
- אהרון פרנקל על הגדלת ההשקעה בתמר, על השקעות נוספות בארץ ועל אלי עזור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קהילת הגיימרים העולמית התאספה בטוויטר כדי לדבר על הרגעים הגדולים ביותר של השנה, כאשר עוד ועוד אירועי Esports חזרו להתקיים פנים-אל-פנים כמו לפני משבר הקורונה. משחקים חדשים שוחררו לשוק, כמו Halo Infinite, כלי תקשורת גילו עניין גובר בעולם המשחקים, וכולם דיברו על NTFs.
בטוויטר אומרים כי המשתמשים יוכלו להישאר מעודכנים בכל התוכן והשיחות סביב אירועי Esports כמו Call of Duty League, ESL Pro League, Halo Championship Series, Rocket League Championship Series, Fortnite Championship Series והליגות של Riot Games כמו LCS, LEC ו-VCT, אירועי משחקים גדולים כמו E3, פסטיבל הקיץ של Geoff Keighley, Summer of Gaming של IGN, Gamescom, פרסי המשחק ועוד הרבה יותר.
שחקן Esports עם מיליוני עוקבים
והנה כמה נתונים מעניינים עבור הגיימרים שביננו. אושיית הגיימינג הכי מדוברת היא Colon (@Colon56N) עם 711 אלף עוקבים. שחקן ה-Esports הכי מדובר הוא Mongraal (@Mongraal) עם לא פחות מ-2.4 מיליון עוקבים!!!.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הנה 10 משחקי הווידאו הכי מדוברים:
1. Genshin Impact (@GenshinImpact)
2. Apex Legends (@PlayApex)
3. Ensemble Stars! (@ensemble_stars)
4. Final Fantasy (@FinalFantasy)
5. Fate/Grand Order (@fgoproject)
6. Animal Crossing: New Horizons (@animalcrossing)
7. Knives Out (@game_knives_out)
8. Minecraft (@minecraft)
9. Project Sekai (@pj_sekai)
10. Fortnite (@fortnitegame)
הנה חמשת המשחקים הכי מדוברים:
1. E3 2021 (@E3)
2. The Game Awards (@TheGameAwards)
3. Xbox Games Showcase (@Xbox)
4. Gamescom 2021 (@Gamescom)
5. Summer Game Fest 2021 (@SummerGameFest)
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
