ההייפ מגיע גם לטוויטר: 14% עלייה בנפח השיחות סביב גיימינג
עולם הגיימינג כבש בשנים האחרונות את העולם. אפילו בישראל התחום זוכה לעדנה, חברות לפיתוח משחקים עושות אקזיטים, וההייפ סביב הנושא בלתי נגמר. ההתלהבות ההולכת וגדלה סביב משחקים הגיעה לרשתות החברתיות, ועל פי נתונים של רשת טוויטר, כמות הציוצים הקשורה בגיימינג עלתה ב-2021 ב-14% יחסית לשנה הקודמת.
על פי טוויטר, רשת הציוצים ממשיכה למקם את עצמה כאופציה המועדפת בעבור מפרסמי גיימינג, מדיה הקשורה במשחקים, סטרימרים, חברי ליגות Esports, קבוצות ופרשנים. ב-2021 היו יותר מ-2.4 מיליארד ציוצים סביב תחום הגיימינג, ובנוסף - שלושת החודשים האחרונים של 2021 היו הרבעון בו התקיימו הכי הרבה שיחות בנושא גיימינג, לפחות מאז שאנשים מדברים על גיימינג בטוויטר.
ערוץ ישראלי סביב עולם הגיימינג
כאמור, עולם הגיימינג הישראלי פורח אף הוא. רק לאחרונה הוקם ערוץ טלוויזיה ייעודי Gaming Channel שמשודר ב-HOT. אחד מבעלי הערוץ הוא טייקון התקשורת המקומי אלי עזור, שמחזיק גם בחברת שידורי הספורט צ'רלטון, וואלה, מעריב, ג'רוזלם פוסט, רדיו 103, eco99fm ורדיו צפון ועוד. שידורי הערוץ מורכבים מהפקות מקור ואולפן, לצד תכנים קנויים ושידורים של תחרויות eSport. בשעות הבוקר, משדר הערוץ תכני מקור לקהל הצעיר, בצהריים תכנים לכל הגילאים - בהם חדשות בתחום, תרבות, מוזיקה, קולנוע, גאדג’טים או ספורט אלקטרוני. מ-20:00 הערוץ יותאם לגילאי 16+ עם תכנים הומוריסטים יותר לגיימרים הבוגרים יותר.
באירוע השקת הערוץ לפני כחצי שנה, אמר שותפו של עזור לערוץ, יוני פארן, כי "יש היום כארבעה מיליון גיימרים בישראל, ל-1.5 מיליון בתי אב יש כיום קונסולת משחק, בכל הגילאים ועם מגוון רחב של תחומי עניין".
- "תמר פטרוליום מתנהלת במבנה הוצאות מנופח"
- אהרון פרנקל על הגדלת ההשקעה בתמר, על השקעות נוספות בארץ ועל אלי עזור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קהילת הגיימרים העולמית התאספה בטוויטר כדי לדבר על הרגעים הגדולים ביותר של השנה, כאשר עוד ועוד אירועי Esports חזרו להתקיים פנים-אל-פנים כמו לפני משבר הקורונה. משחקים חדשים שוחררו לשוק, כמו Halo Infinite, כלי תקשורת גילו עניין גובר בעולם המשחקים, וכולם דיברו על NTFs.
בטוויטר אומרים כי המשתמשים יוכלו להישאר מעודכנים בכל התוכן והשיחות סביב אירועי Esports כמו Call of Duty League, ESL Pro League, Halo Championship Series, Rocket League Championship Series, Fortnite Championship Series והליגות של Riot Games כמו LCS, LEC ו-VCT, אירועי משחקים גדולים כמו E3, פסטיבל הקיץ של Geoff Keighley, Summer of Gaming של IGN, Gamescom, פרסי המשחק ועוד הרבה יותר.
שחקן Esports עם מיליוני עוקבים
והנה כמה נתונים מעניינים עבור הגיימרים שביננו. אושיית הגיימינג הכי מדוברת היא Colon (@Colon56N) עם 711 אלף עוקבים. שחקן ה-Esports הכי מדובר הוא Mongraal (@Mongraal) עם לא פחות מ-2.4 מיליון עוקבים!!!.
- רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
הנה 10 משחקי הווידאו הכי מדוברים:
1. Genshin Impact (@GenshinImpact)
2. Apex Legends (@PlayApex)
3. Ensemble Stars! (@ensemble_stars)
4. Final Fantasy (@FinalFantasy)
5. Fate/Grand Order (@fgoproject)
6. Animal Crossing: New Horizons (@animalcrossing)
7. Knives Out (@game_knives_out)
8. Minecraft (@minecraft)
9. Project Sekai (@pj_sekai)
10. Fortnite (@fortnitegame)
הנה חמשת המשחקים הכי מדוברים:
1. E3 2021 (@E3)
2. The Game Awards (@TheGameAwards)
3. Xbox Games Showcase (@Xbox)
4. Gamescom 2021 (@Gamescom)
5. Summer Game Fest 2021 (@SummerGameFest)
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקורועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת
בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים
תוכן איכותי בפריים טיים?
אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
