ביתילי
צילום: יחסי ציבור
פרסום ראשון

לאחר עשור ב'יהושע': תקציב 'ביתילי' עובר ל'אברהם'

בשבועות האחרונים ביצעה החברה סבב פגישות בקרב ענף הפרסום וניהלה מכרז בו השתתפו 3 משרדים. התקציב השנתי של הרשת עומד על כ-10 מיליון שקל בממוצע
משה בנימין | (6)

לאחר למעלה מעשור שבו משרד הפרסום יהושע TBWA טיפל בתקציב הפרסום של רשת הריהוט ביתיליהצדדים נפרדים בתום תקופה של מחלוקות לגבי המשך הדרך - כך נודע לאייס. 

יהושע TBWA החל לטפל בתקציב הפרסום של ביתילי כתוצאה מרכישת משרד הפרסום נחמני-צפריר בשנת 2008, על פעילות לקוחותיו. ההחלטה על הפסקת העבודה המשותפת התקבלה לפני מספר חודשים כאשר המועד נקבע לסוף שנת 2019.

בשבועות האחרונים ביצעה החברה סבב פגישות בקרב ענף הפרסום וניהלה מכרז שבמסגרתו העבירה למשרדים בריף לטובת פרזנטציה על עתיד המותג שהוצגה בפניהם. בין המתמודדים במכרז היו גם ראובני פרידן וזרמון ולבסוף החליטה החברה להעביר את התקציב לידיו של אברהם, משרד הפרסום בבעלותם של יריב אברהם, נסים מויאל ודודיק כץ.

מטבע הדברים, לאור מעבר למשרד פרסום אחר לאחר כ-11 שנים, בביתילי התייחסו למהלך במלוא כובד הראש והגיעו לפרזנטציות בהרכב מלא של כ-10 אנשי צוות. הבחירה בסופו של יום התקבלה על ידי עופר איתני, הבעלים ומי שעל פיו יישק דבר. 

פעילות המדיה של ביתילי התמקדה בשנה האחרונה בעיקר בעיתונות. היקף התקציב אינו מבוטל ונאמד בשנים האחרונות על כ-10 מיליון שקלים בפועל, בממוצע. מתחילת שנת 2019 עומד התקציב על 26 מיליון שקלים במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-7 מיליון שקלים. ב-2018 עמד התקציב על 33 מיליון שקלים, ב-2017 על 45 מיליון וב-2016 על 38 מיליון במחירי מחירון. 

ממשרד הפרסום יהושע TBWA נמסר בתגובה: "לאחר עשר שנות עבודה ולאחר שמזה תקופה לא ראינו את הדברים באופן שווה, הודענו לפני מספר חודשים כי נפסיק לטפל בתקציב בסוף השנה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הצעה לבייתילי 01/12/2019 15:24
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לפרסם. אפילו אחד לא נכנס אליכם בזכות ההברקות של יהושע. אז אולי זה לא המשרד?...חומר למחשבה.
  • 5.
    הסנדלר הולך יחף...חח 01/12/2019 15:22
    הגב לתגובה זו
    לא פלא שמשרד פרסום שלא מסוגל לפרסם וליחצן אפילו את עצמו, מסמן ירידה מנכסים. יוצא מכךשאם תהיה להם מחלוקת עם שאר הלקוחות, הם פשוט יסגרו... המממ... זה רעיון...!
  • 4.
    חרטה ברטה 13/11/2019 00:29
    הגב לתגובה זו
    עשור של עבודה מחורבנת בהן נזרקו לפח מיליוני שקלים הגיעו לקיצם.אנו בטוחים כי ביתילי ינחו את כספם בצורה טובה יותר.
  • 3.
    מה זה משנה? 03/11/2019 19:56
    הגב לתגובה זו
    מניח שהתשובה היא לא. אז מה חשוב מי המפרסם, עאלק.
  • 2.
    גרגמל 29/10/2019 10:53
    הגב לתגובה זו
    לא יפה צ׳רבינסקי, לא יורקים לבאר ששתית ממנה
  • 1.
    לפחות תגמרו יפה 27/10/2019 10:45
    הגב לתגובה זו
    מתאים לנפשות הפועלות בהנהלה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.