פרסום ראשון

לאחר עשור ב'יהושע': תקציב 'ביתילי' עובר ל'אברהם'

בשבועות האחרונים ביצעה החברה סבב פגישות בקרב ענף הפרסום וניהלה מכרז בו השתתפו 3 משרדים. התקציב השנתי של הרשת עומד על כ-10 מיליון שקל בממוצע
משה בנימין | (6)

לאחר למעלה מעשור שבו משרד הפרסום יהושע TBWA טיפל בתקציב הפרסום של רשת הריהוט ביתיליהצדדים נפרדים בתום תקופה של מחלוקות לגבי המשך הדרך - כך נודע לאייס. 

יהושע TBWA החל לטפל בתקציב הפרסום של ביתילי כתוצאה מרכישת משרד הפרסום נחמני-צפריר בשנת 2008, על פעילות לקוחותיו. ההחלטה על הפסקת העבודה המשותפת התקבלה לפני מספר חודשים כאשר המועד נקבע לסוף שנת 2019.

בשבועות האחרונים ביצעה החברה סבב פגישות בקרב ענף הפרסום וניהלה מכרז שבמסגרתו העבירה למשרדים בריף לטובת פרזנטציה על עתיד המותג שהוצגה בפניהם. בין המתמודדים במכרז היו גם ראובני פרידן וזרמון ולבסוף החליטה החברה להעביר את התקציב לידיו של אברהם, משרד הפרסום בבעלותם של יריב אברהם, נסים מויאל ודודיק כץ.

מטבע הדברים, לאור מעבר למשרד פרסום אחר לאחר כ-11 שנים, בביתילי התייחסו למהלך במלוא כובד הראש והגיעו לפרזנטציות בהרכב מלא של כ-10 אנשי צוות. הבחירה בסופו של יום התקבלה על ידי עופר איתני, הבעלים ומי שעל פיו יישק דבר. 

פעילות המדיה של ביתילי התמקדה בשנה האחרונה בעיקר בעיתונות. היקף התקציב אינו מבוטל ונאמד בשנים האחרונות על כ-10 מיליון שקלים בפועל, בממוצע. מתחילת שנת 2019 עומד התקציב על 26 מיליון שקלים במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-7 מיליון שקלים. ב-2018 עמד התקציב על 33 מיליון שקלים, ב-2017 על 45 מיליון וב-2016 על 38 מיליון במחירי מחירון. 

ממשרד הפרסום יהושע TBWA נמסר בתגובה: "לאחר עשר שנות עבודה ולאחר שמזה תקופה לא ראינו את הדברים באופן שווה, הודענו לפני מספר חודשים כי נפסיק לטפל בתקציב בסוף השנה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הצעה לבייתילי 01/12/2019 15:24
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לפרסם. אפילו אחד לא נכנס אליכם בזכות ההברקות של יהושע. אז אולי זה לא המשרד?...חומר למחשבה.
  • 5.
    הסנדלר הולך יחף...חח 01/12/2019 15:22
    הגב לתגובה זו
    לא פלא שמשרד פרסום שלא מסוגל לפרסם וליחצן אפילו את עצמו, מסמן ירידה מנכסים. יוצא מכךשאם תהיה להם מחלוקת עם שאר הלקוחות, הם פשוט יסגרו... המממ... זה רעיון...!
  • 4.
    חרטה ברטה 13/11/2019 00:29
    הגב לתגובה זו
    עשור של עבודה מחורבנת בהן נזרקו לפח מיליוני שקלים הגיעו לקיצם.אנו בטוחים כי ביתילי ינחו את כספם בצורה טובה יותר.
  • 3.
    מה זה משנה? 03/11/2019 19:56
    הגב לתגובה זו
    מניח שהתשובה היא לא. אז מה חשוב מי המפרסם, עאלק.
  • 2.
    גרגמל 29/10/2019 10:53
    הגב לתגובה זו
    לא יפה צ׳רבינסקי, לא יורקים לבאר ששתית ממנה
  • 1.
    לפחות תגמרו יפה 27/10/2019 10:45
    הגב לתגובה זו
    מתאים לנפשות הפועלות בהנהלה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.