
בזכות הצמיחה באירופה: דוד פתאל הוא איש השיווק ביולי
דוד פתאל, מייסד ובעל השליטה ברשת מלונות פתאל, נבחר לאיש השיווק של חודש יולי 2019 על ידי איגוד השיווק הישראלי. הבחירה בפתאל מכירה בפועלו ובהצלחת הרשת באירופה, בעיקר בשנתיים האחרונות. את הצעד הראשון בכניסתה לאירופה עשתה רשת פתאל בשנת 2006. תחת מותגי החברה השונים, כגון לאונרדו, NYX ו-JURYS, הרשת הפכה לשחקן דומיננטי ביבשת, עם צמיחה דרמטית בשנתיים האחרונות. התרחבות המותג למערב ומרכז אירופה הניבה פירות והפכה, מטבע הדברים, למנוע הצמיחה העיקרי של החברה בשנים האחרונות והקרובות. כיום הרשת כוללת למעלה מ-200 מלונות, עם יותר מ-40 אלף חדרים ו-14 אלף עובדים ב-20 מדינות. בנוסף, הכנסות הרשת בבריטניה ואירלנד זינקו באופן דרמטי ב-585% בין 2017 ל-2018, מ-90 מיליון ל-617 מיליון שקל. בתקופת זמן זו, הכנסות הרשת בשאר מדינות אירופה גדלו ב-27% מ-1.284 ל-1.631 מיליארד שקלים. כיום פריסת מלונות הרשת (מלבד ישראל) כוללת את בריטניה, הולנד, פולין, הונגריה, אוסטריה, יוון, איטליה, ספרד ועוד. במקביל לפעילות הרשת הבינלאומית, נכנסה החברה לאחרונה לשוק האירוח בדירות להשכרה בתל אביב, חיפה ובאר שבע תחת המותג MASTER, המציע מודל ייחודי של חוויית אירוח ייחודית בדירות יוקרתיות במיקומים אסטרטגיים עם שירות של בתי מלון. בנוסף, הרחיבה הרשת את מוקדיה העסקיים והשיקה את מותג החללים המשותפים ROOMS, המציע עמדות עבודה, משרדים פרטיים וחדרי ישיבות להשכרה וכן את JOURNEY VENTURES, קרן השקעות בחברות טכנולוגיות בתחום ה"טראוול טק" בתעשיית התיירות והמלונאות. בנוסף, באפריל 2019 השיקה הרשת, בהשקעה של כ-18 מיליון שקלים, את הטרמינל הפרטי הראשון בישראל, הכולל אזורי ישיבה, מקלחות, מרכז עסקים, לינה בחדר פרטי ועוד. כמו כן מיתגה הרשת מחדש את מועדון החברים "שמיים", הכולל תוכנית הטבות המיועדת ללקוחות הרשת, תחת השם "פתאל וחברים". לצד כל הפעילות העסקית הענפה, השקיעה הרשת משאבים רבים בתרומה לקהילה במסגרתה הקימה הרשת את מלונית "לב פתאל" לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם בחיפה (רמב"ם). כמו כן, החברה מעסיקה כ-80 עובדים עם מוגבלויות בתפקידים מגוונים ומאמצת עמותות כגון 'הקו המאחד', 'לקט ישראל', 'גדולים מהחיים' ו'עזרה למרפא'. "באמצעות אסטרטגיה יוצאת דופן של גיוון עסקי רב, המאופיינת בריבוי מותגים, כניסה לתחומים נישתיים ולקיחה לא מבוטלת של סיכונים, הצליח דוד פתאל, לבנות בשני עשורים בלבד, מותג מלונאות בעל שם עולמי" אומרים באיגוד השיווק הישראלי. "מדובר באסטרטגיה השונה מזו המקובלת כיום בשוק התיירות והמלונאות, ולכן יהיה מעניין להמשיך ולבחון את הצלחת החברה גם בעוד מספר שנים, לאור אסטרטגיה זו".
- 2.ששון 05/08/2019 19:57הגב לתגובה זוסמרטוט איש סמרטוט
- 1.דוד יכול להלוות לי 50 שקל? למה אני לא גומר את החודש (ל"ת)מעצב 04/08/2019 16:06הגב לתגובה זו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.