ערן גפן ותרי ישכיל
צילום: יחסי ציבור
פודקאסט

חצי שעה של השראה: ערן גפן מארח את תרי ישכיל מפרטנר

סמנכ"לית השיווק של פרטנר משוחחת עם ערן גפן על התפקידים שעברה, קבלת החלטות, העולם החדש והמתפתח, השינויים בקרב הצרכנים והשוק ואפילו על שמה הייחודי
כתבי אייס | (3)

השבוע האורחת בפודקאסט הפרסום ושיווק של ערן גפן, היא תרי ישכיל, סמנכ"לית השיווק של פרטנר. גפן וישכיל שוחחו על הדרך המיוחדת שעברה עד לסמנכ״לות, מעולמות של פסיכולוגיה ומחקר (עם התמקצעות בקבוצות מיקוד לכל החברות המובילות במשק), על התפקידים שעברה לאורך הדרך וכיצד הלימודים שלה עוזרים לה בעבודה גם היום, בדגש על קבלת החלטות.

 

ישכיל דיברה על הדברים שהיא למדה ולומדת מהעבודה בפרטנר, איך הם מתאימים את עצמם לעולם החדש המתפתח ועל העבודה בכל עולמות השיווק במקביל. כמו כן, על השינוי שנעשה בקרב הצרכנים והשוק, על ההבדל שבין שיווק לפרסום, ולסיום, ניתוח של הקשר בין פרטנר לנטפליקס ופרטנרTV בתור אגרגטור בעולם הטלוויזיה. השיחה בין גפן לישכיל הגיעה גם לשמה המיוחד, ולמה תמיד יזכרו אותה בגללו. 

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אבשלום 01/07/2019 13:38
    הגב לתגובה זו
    עומק אינטלקטואלי מרשים ויכולת ורבאלית עשירה...
  • 2.
    ג'ודי 01/07/2019 13:34
    הגב לתגובה זו
    מאנפף ובולע מילים... קשה מאוד להאזין לו גם זה יהיה מאוד מרתק
  • 1.
    דודי מהרצליה 30/06/2019 14:17
    הגב לתגובה זו
    פרטנר היא חברה שהשקיעה שנים ארוכות תקציבי עתק בפרסום ומיתוג באוויר. כשהייתה רפורמת סלולר המיתוג התברר ככלום ושום דבר והצרכנים נטשו והמחירים ירדו. עד שהיום פרטנר וסלקום נמצאות במצב בכי רע. לכן עם כל הכבוד למנהל השיווק שיהיה שם, אף מנהל שיווק של החברה הזאת או כל חברת סלולר אחרת לא בנה שום ערך ושום דבר שאנשים יסכימו לשלם עליו יותר לעומת המתחרות הזולות. לכן לא משנה מי יהיה בתפקיד בעיני הוא תפקיד פקידותי בלבד ללא משמעות, אם יושב שם דחליל או בעל ניסיון. התוצאה היא שמשלמים על פרטנר כמו שמשלמים על הוט מובייל או משלמים על WE.
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.