הסטורי של אווה
צילום: מסך

איש השיווק של מאי: יוזם "הסטורי של אווה" - מתי כוכבי

היוזם והמממן של פרויקט "הסטורי של אווה" נבחר לאיש השיווק במאי על ידי איגוד השיווק הישראלי. המהלך גרף 290 מיליון צפיות בזמן קצר וכמעט ללא קידום ממומן
כתבי אייס | (2)

היזם מתי כוכבי, מי שעומד מאחורי הרעיון המדובר של השנה האחרונה הסטורי של אווה ומי שגם מימן את הוצאתו לפועל, נבחר לאיש השיווק של חודש מאי 2019.

 

איגוד השיווק הישראלי בחר בכוכבי שמצא דרך מקורית, רלוונטית לרוח התקופה, ועם זאת מרגשת, להגיע לדור הצעיר ברשתות החברתיות, ולהנגיש לו תוכן שעוסק בשואה ובכך להנציח את זיכרונה. כוכבי יזם את המהלך כדי להגיע לצעירים ובני נוער בגילאי 13-30 ולחשוף אותם לסיפורה האישי של אווה היימן, באמצעות סרטונים שעלו בסטוריז של אינסטגרם והפכו את אווה משם אלמוני לדמות דינמית ורלוונטית שמספרת את סיפור חייה בדיוק באותו האופן שבו מיליוני אנשים ברחבי העולם מתעדים את חייהם היומיומיים.

 

המהלך נעשה באמצעות שחזור יומנה של היימן, נערה בת 13 שגדלה בהונגריה ותיעדה את תלאות המלחמה במשך 3 חודשים.

היומן עובד ותורגם לסרט והסיפור שלה סופר דרך חשבון האינסטגרם שלה בצורה חדשנית, מקורית, מהפכנית ובתיעוד שמעולם לא נעשה להנצחת השואה קודם. הסרט צולם באמצעות טלפון נייד אותו החזיקה השחקנית כדי לדמות את ה"סטורי" אותו נוהגים להעלות לאינסטגרם.

 

הקמפיין עלה במספר שלבים; תחילה, עשרה ימים לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה, פורסמו שלטי חוצות באיילון שקראו לקהל הרחב לעקוב אחרי העמוד של אווה. לאחר מכן, עלה הקמפיין בדיגיטל וברשתות החברתיות. יומיים לפני יום הזיכרון עלה לרשת הטריילר לעמוד של אווה, אשר גרף 4.5 מיליון צפיות, 3.5 מיליון אינטראקציות, 200,000 תגובות ו-360,000 שיתופים. לבסוף, במהלך יום הזכרון, עלו בעמוד האינסטגרם של אווה עשרות סרטוני וידאו, סטילס וקטעי טקסט שתיארו את חייה כפי שתיעדה אותם ביומנה.

 

המהלך גרף 290 מיליון צפיות בזמן קצר וכמעט ללא קידום ממומן. בסטורי האחרון התבקשו הצופים לשלוח לאווה תגובות ובתוך 7 דקות בלבד התקבלו 200,000 תגובות לסרטון. מאות משפיענים בארץ ובחו"ל שיתפו את הסטוריז והתגייסו למען הסיפור של אווה ולמען זיכרון השואה. המהלך סוקר ב-70 מדינות ברחבי העולם ובערוצי החדשות הגדולים וביניהם BBC, CNN וניו יורק טיימס. הפרויקט עורר דיון רחב וסוער אף לאחר סיומו.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ההמום 20/05/2019 18:40
    הגב לתגובה זו
    אני בשוק
  • 1.
    אווי 20/05/2019 10:57
    הגב לתגובה זו
    תקציב מימון הקידום היה כמו תקציב ההפקה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.