איש השיווק של מאי: יוזם "הסטורי של אווה" - מתי כוכבי
היזם מתי כוכבי, מי שעומד מאחורי הרעיון המדובר של השנה האחרונה הסטורי של אווה ומי שגם מימן את הוצאתו לפועל, נבחר לאיש השיווק של חודש מאי 2019.
איגוד השיווק הישראלי בחר בכוכבי שמצא דרך מקורית, רלוונטית לרוח התקופה, ועם זאת מרגשת, להגיע לדור הצעיר ברשתות החברתיות, ולהנגיש לו תוכן שעוסק בשואה ובכך להנציח את זיכרונה. כוכבי יזם את המהלך כדי להגיע לצעירים ובני נוער בגילאי 13-30 ולחשוף אותם לסיפורה האישי של אווה היימן, באמצעות סרטונים שעלו בסטוריז של אינסטגרם והפכו את אווה משם אלמוני לדמות דינמית ורלוונטית שמספרת את סיפור חייה בדיוק באותו האופן שבו מיליוני אנשים ברחבי העולם מתעדים את חייהם היומיומיים.
המהלך נעשה באמצעות שחזור יומנה של היימן, נערה בת 13 שגדלה בהונגריה ותיעדה את תלאות המלחמה במשך 3 חודשים.
היומן עובד ותורגם לסרט והסיפור שלה סופר דרך חשבון האינסטגרם שלה בצורה חדשנית, מקורית, מהפכנית ובתיעוד שמעולם לא נעשה להנצחת השואה קודם. הסרט צולם באמצעות טלפון נייד אותו החזיקה השחקנית כדי לדמות את ה"סטורי" אותו נוהגים להעלות לאינסטגרם.
הקמפיין עלה במספר שלבים; תחילה, עשרה ימים לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה, פורסמו שלטי חוצות באיילון שקראו לקהל הרחב לעקוב אחרי העמוד של אווה. לאחר מכן, עלה הקמפיין בדיגיטל וברשתות החברתיות. יומיים לפני יום הזיכרון עלה לרשת הטריילר לעמוד של אווה, אשר גרף 4.5 מיליון צפיות, 3.5 מיליון אינטראקציות, 200,000 תגובות ו-360,000 שיתופים. לבסוף, במהלך יום הזכרון, עלו בעמוד האינסטגרם של אווה עשרות סרטוני וידאו, סטילס וקטעי טקסט שתיארו את חייה כפי שתיעדה אותם ביומנה.
המהלך גרף 290 מיליון צפיות בזמן קצר וכמעט ללא קידום ממומן. בסטורי האחרון התבקשו הצופים לשלוח לאווה תגובות ובתוך 7 דקות בלבד התקבלו 200,000 תגובות לסרטון. מאות משפיענים בארץ ובחו"ל שיתפו את הסטוריז והתגייסו למען הסיפור של אווה ולמען זיכרון השואה. המהלך סוקר ב-70 מדינות ברחבי העולם ובערוצי החדשות הגדולים וביניהם BBC, CNN וניו יורק טיימס. הפרויקט עורר דיון רחב וסוער אף לאחר סיומו.
- 2.ההמום 20/05/2019 18:40הגב לתגובה זואני בשוק
- 1.אווי 20/05/2019 10:57הגב לתגובה זותקציב מימון הקידום היה כמו תקציב ההפקה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
