השרים לא נרגעים: הגדילו שוב את תקציבי הפרסום בשנת 2018
מותג הקמעונאות שופרסל מוביל בהוצאה לפרסום בישראל - כך עולה מדירוג חברת יפעת בקרת פרסום, לפי מחירים ריאליים, המסכם את שנת 2018 המתפרסם היום (יום ד'). קטגוריית הפרסום המובילה היא רשתות השיווק וקבוצת הפרסום המובילה - כמפרסם על - היא קבוצת שטראוס.
"השנה ניתן לראות כי רשתות השיווק מרחיבות את ליבות העסקים שלהם בכניסה לתחומים אסטרטגים חדשים", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "הטלוויזיה הרב ערוצית ממשיכה לבלוט בפרסום עקב התבססות סלקום ופרטנר TV המתחילה גם למכור זמן אוויר, ותחום הביטוח מקבל זריקת מרץ פרסומית עקב כניסתה של ליברה לתחרות".
את המקום השני בדירוג חולקים סופר-פארם ו-yes עם הוצאה לפרסום של 41.1 מיליון שקל. במקום ה-4 מדורגים יחד רשת א.ל.מ וסמסונג עם ההוצאה של 36.1 מיליון שקל, כששניהם רושמים ירידה משמעותית של 22% ו-17% בהתאמה. ניתן לראות שמתוך העשירייה הפותחת של המותגים בעלי ההוצאה לפרסום הגבוהה ביותר, 7 מהם הפחיתו את ההוצאה לפרסום ב-2018, בירידה ממוצעת של 15%.
מתוך 20 המותגים המובילים בהוצאה לפרסום, ישראכרט רשם את הירידה הגדולה ביותר עם הפחתה של 40% בהוצאה לפרסום, ל-21.6 מיליון שקל. אחריו, בנק מזרחי טפחות עם הפחתה של 34% מתקציב הפרסום, גם הוא ל-21.6 מיליון שקל.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השרים לא עוצרים: תקציבי הפרסום של משרדי הממשלה ממשיכים לעלות
קטגוריית רשתות השיווק נמצאת במקום הראשון למרות ירידה של 11% לעומת שנת 2017, עם הוצאה לפרסום של כ-264.1 מיליון שקלים. עם זאת, ביפעת מציינים, כי השנה הסיטו רשתות השיווק פרסום גם לקטגוריות NON FOOD מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהן.
המפרסמת המובילה בקטגוריית רשתות השיווק היא סופר פארם המשקיעה בקטגוריה כ-45.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם: קמפיין למבצעי SUPER FIVE, קמפיין בושם מתנה לחג וקמפיין TOP BEAUTY. במקום השני בקטגוריה נמצאת שופרסל עם השקעה של כ-42.3 מיליון שקלים. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם "קסם של חג" למבצעים שונים לחג הפסח, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, מבצעים של שופרסל אונליין באמצעות משרד הפרסום גיתם וחגיגת מועדון עם מבצעים שונים לבעלי מועדון שופרסל באמצעות אדלר חומסקי.
חלק מהותי מפעילותן של רשתות השיווק הוא מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהן. כך למשל, יותר מ-10% מההוצאה לפרסום של סופר-פארם הופנתה ב-2018 לקידום מותג האיפור שהשיקה הרשת - MILUCCA (ביפעת הפרידו בין מותג האיפור למותג סופר-פארם בדירוג המותגים וזו הסיבה שבדירוג המותגים שופרסל תופס את המקום הראשון).
- קשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
במקביל, רשת שופרסל הגדילה את הפרסום שלה בקטגוריית כרטיסי האשראי בשנת 2018 ב-94% עם השקת כרטיס האשראי החדש של שופרסל בשיתוף כ.א.ל ועם הקמפיין "SUPER SALE" המציע מגוון מבצעים לבעלי כרטיס אשראי שופרסל. קטגוריה נוספת שפרסמה שופרסל היא קטגוריית האינטרנט עם הוצאה לפרסום של כ-3 מיליון שקלים עם השקת האתר AMERICAN OUTLETS המציע מותגים של אמריקה במחירים של אמריקה.
קטגוריית משרד הממשלה נמצאת במקום השני בדירוג, עם עלייה של 5% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-182.2 מיליון שקלים. האם הדבר קשור לריח הבחירות שנשב לו לאורך כל השנה, מה שהוביל לגידול בהוצאות לפרסום? בכל מקרה, המפרסמת המובילה בקטגוריה היא משרד התחבורה - בדיוק כמו בשנה שעברה - עם השקעה של כ-19.2 מיליון שקלים באמצעות לפמ עם הקמפיינים "נלחמים על החיים", "אם זה דחוף מתקשרים" ו"תסתכלו לנו בעיניים".
במקום השני בקטגוריה נמצא משרד החינוך עם השקעה של כ-16.6 מיליון שקלים עם הקמפיינים: "דברים זזים בחינוך", "החינוך הטכנולוגי מקצועי", "בית הספר של החופש הגדול". במקום השלישי בקטגוריה נמצא משרד הכלכלה עם השקעה של כ-15.7 מיליון שקלים עם הקמפיינים "חודש כחול לבן", "הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים", " התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים-המלצות לקנייה בטוחה".
קבוצות הענק: שטראוס, בזק ו-P&G
במקום הראשון במפרסמי העל נמצאת קבוצת שטראוס עם הוצאה לפרסום של כ-123 מיליון שקלים. הקמפיינים המובילים שלה הם "עלית - דוריטוס - נראה אותך" באמצעות Gefen Team, "שטראוס דנונה - מלא בטוב" ו"עלית - תפוצ'יפס - טעים יותר עם תפוצ'יפס", באמצעות אדלר חומסקי.
במקום השני נמצאת קבוצת בזק עם הוצאה לפרסום של כ-91.2 מיליון שקלים וירידה של כ-11% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם ל-yes באמצעות מקאן תל אביב ולבזק באמצעות אדלר חומסקי.
במקום השלישי נמצאות פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים ועלייה של 8% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: "אריאל - קפסולה אחת לניקיון מושלם" באמצעות באומן בר-ריבנאי, ג'ילט - VENUS ופנטן פרו ויטמין באמצעות אדלר חומסקי.
עוד במקום השלישי ממוקמת החברה המרכזית למשקאות עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים, ירידה של כ-10% ביחס למה שפורסם ב-2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: לנביעות באמצעות יהושע TBWA, "קוקה קולה - WOW" באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS ו"פריגת- בטבע שלנו" באמצעות באומן בר-ריבנאי.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוקשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
עוד ערב ללא תוכן מקורי בערוצי הטלוויזיה, למעט סרט תיעודי ששודר בכאן11; מבחינת המהדורות המרכזיות, כמו בכל מוצ"ש, קשת מובילה בכל הרצועות - לטבלת הרייטינג המלאה
כמו מדי מוצ"ש, העובדה שערוץ 14 אינו משדר לאורך היום משפיעה על טבלת הרייטינג, והמהדורה המרכזית של חדשות 12 פותחת פערים על המתחרות, ואמש מהדורת החדשות של 12 השיגה רייטינג של 15.9% וכמות צופים של 396 אלף. הבאה אחריה היתה חדשות 13, עם 5.5% רייטינג ו-156 אלף צופים וכשהמקום השני הוא נתונים של כשליש ממהדורת 12, ניתן לראות עד כמה הפער גדול במוצ"ש. במקום השלישי היתה המהדורה של ערוץ 14, עם 4.9% ו-131 אלף וכרגיל את הרשימה סגר כאן11, עם 3.5% רייטינג ו-90 אלף צופים.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם כאן11 שידרו את הסרט התיעודי "יצאתי בשש", שעוקב אחרי רציחות נשים על ידי בני זוגן, שהיה עם 2.6% רייטינג וצפו בו 56 אלף איש, אבל כל השאר היה ריאליטי או תכניות אירוח למיניהן. בכל אופן, את הרצועה הובילו תכניות הריאליטי, כשהכוכב הבא לאירוויזיון היה עם 17.3% ו-427 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היה "משחק השף", עם 11.3% רייטינג ו-286 אלף צופים ובמקום השלישי היתה "הפטריוטים" של ערוץ 14, עם 6.2% רייטינג ו-168 אלף צופים.
כאן11 שידרו במהלך הרצועה גם את פגישה עם רוני קובן, שאירח את ליאור סושרד והיה עם רייטינג של 4.7% ו-112 אלף צופים.
תכניות אחה"צ
הרצועה המוקדמת של פגוש את העיתונות של קשת היתה על 11.9% ו-320 אלף צופים, בעוד מוריה וברקו היו על 3.7% רייטינג ו-106 אלף צופים. לאחר מכן פגוש את העיתונות עלו ל-13.2% ו-331 אלף צופים, מוריה וברקו עלו ל-3.8% ו-130 אלף צופים ואילו ערוץ 14 הצטרף עם "השבוע" עם אראל סג"ל, שעמד על 3% ו-77 אלף צופים.
לייט נייט
את רצועות הלייט נייט הובילו "אברי ושרקי" עם, רייטינג של 8.7% ו-208 אלף צופים, אחריהם היו רשת עם שידור חוזר של "שנות ה-90" שעמדו על 4.1% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, ששודרו בערוץ 14, היו עם 2.6% רייטינג ו-70 אלף צופים.
