השרים לא נרגעים: הגדילו שוב את תקציבי הפרסום בשנת 2018
מותג הקמעונאות שופרסל מוביל בהוצאה לפרסום בישראל - כך עולה מדירוג חברת יפעת בקרת פרסום, לפי מחירים ריאליים, המסכם את שנת 2018 המתפרסם היום (יום ד'). קטגוריית הפרסום המובילה היא רשתות השיווק וקבוצת הפרסום המובילה - כמפרסם על - היא קבוצת שטראוס.
"השנה ניתן לראות כי רשתות השיווק מרחיבות את ליבות העסקים שלהם בכניסה לתחומים אסטרטגים חדשים", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "הטלוויזיה הרב ערוצית ממשיכה לבלוט בפרסום עקב התבססות סלקום ופרטנר TV המתחילה גם למכור זמן אוויר, ותחום הביטוח מקבל זריקת מרץ פרסומית עקב כניסתה של ליברה לתחרות".
את המקום השני בדירוג חולקים סופר-פארם ו-yes עם הוצאה לפרסום של 41.1 מיליון שקל. במקום ה-4 מדורגים יחד רשת א.ל.מ וסמסונג עם ההוצאה של 36.1 מיליון שקל, כששניהם רושמים ירידה משמעותית של 22% ו-17% בהתאמה. ניתן לראות שמתוך העשירייה הפותחת של המותגים בעלי ההוצאה לפרסום הגבוהה ביותר, 7 מהם הפחיתו את ההוצאה לפרסום ב-2018, בירידה ממוצעת של 15%.
מתוך 20 המותגים המובילים בהוצאה לפרסום, ישראכרט רשם את הירידה הגדולה ביותר עם הפחתה של 40% בהוצאה לפרסום, ל-21.6 מיליון שקל. אחריו, בנק מזרחי טפחות עם הפחתה של 34% מתקציב הפרסום, גם הוא ל-21.6 מיליון שקל.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השרים לא עוצרים: תקציבי הפרסום של משרדי הממשלה ממשיכים לעלות
קטגוריית רשתות השיווק נמצאת במקום הראשון למרות ירידה של 11% לעומת שנת 2017, עם הוצאה לפרסום של כ-264.1 מיליון שקלים. עם זאת, ביפעת מציינים, כי השנה הסיטו רשתות השיווק פרסום גם לקטגוריות NON FOOD מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהן.
המפרסמת המובילה בקטגוריית רשתות השיווק היא סופר פארם המשקיעה בקטגוריה כ-45.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם: קמפיין למבצעי SUPER FIVE, קמפיין בושם מתנה לחג וקמפיין TOP BEAUTY. במקום השני בקטגוריה נמצאת שופרסל עם השקעה של כ-42.3 מיליון שקלים. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם "קסם של חג" למבצעים שונים לחג הפסח, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, מבצעים של שופרסל אונליין באמצעות משרד הפרסום גיתם וחגיגת מועדון עם מבצעים שונים לבעלי מועדון שופרסל באמצעות אדלר חומסקי.
חלק מהותי מפעילותן של רשתות השיווק הוא מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהן. כך למשל, יותר מ-10% מההוצאה לפרסום של סופר-פארם הופנתה ב-2018 לקידום מותג האיפור שהשיקה הרשת - MILUCCA (ביפעת הפרידו בין מותג האיפור למותג סופר-פארם בדירוג המותגים וזו הסיבה שבדירוג המותגים שופרסל תופס את המקום הראשון).
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
במקביל, רשת שופרסל הגדילה את הפרסום שלה בקטגוריית כרטיסי האשראי בשנת 2018 ב-94% עם השקת כרטיס האשראי החדש של שופרסל בשיתוף כ.א.ל ועם הקמפיין "SUPER SALE" המציע מגוון מבצעים לבעלי כרטיס אשראי שופרסל. קטגוריה נוספת שפרסמה שופרסל היא קטגוריית האינטרנט עם הוצאה לפרסום של כ-3 מיליון שקלים עם השקת האתר AMERICAN OUTLETS המציע מותגים של אמריקה במחירים של אמריקה.
קטגוריית משרד הממשלה נמצאת במקום השני בדירוג, עם עלייה של 5% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-182.2 מיליון שקלים. האם הדבר קשור לריח הבחירות שנשב לו לאורך כל השנה, מה שהוביל לגידול בהוצאות לפרסום? בכל מקרה, המפרסמת המובילה בקטגוריה היא משרד התחבורה - בדיוק כמו בשנה שעברה - עם השקעה של כ-19.2 מיליון שקלים באמצעות לפמ עם הקמפיינים "נלחמים על החיים", "אם זה דחוף מתקשרים" ו"תסתכלו לנו בעיניים".
במקום השני בקטגוריה נמצא משרד החינוך עם השקעה של כ-16.6 מיליון שקלים עם הקמפיינים: "דברים זזים בחינוך", "החינוך הטכנולוגי מקצועי", "בית הספר של החופש הגדול". במקום השלישי בקטגוריה נמצא משרד הכלכלה עם השקעה של כ-15.7 מיליון שקלים עם הקמפיינים "חודש כחול לבן", "הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים", " התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים-המלצות לקנייה בטוחה".
קבוצות הענק: שטראוס, בזק ו-P&G
במקום הראשון במפרסמי העל נמצאת קבוצת שטראוס עם הוצאה לפרסום של כ-123 מיליון שקלים. הקמפיינים המובילים שלה הם "עלית - דוריטוס - נראה אותך" באמצעות Gefen Team, "שטראוס דנונה - מלא בטוב" ו"עלית - תפוצ'יפס - טעים יותר עם תפוצ'יפס", באמצעות אדלר חומסקי.
במקום השני נמצאת קבוצת בזק עם הוצאה לפרסום של כ-91.2 מיליון שקלים וירידה של כ-11% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם ל-yes באמצעות מקאן תל אביב ולבזק באמצעות אדלר חומסקי.
במקום השלישי נמצאות פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים ועלייה של 8% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: "אריאל - קפסולה אחת לניקיון מושלם" באמצעות באומן בר-ריבנאי, ג'ילט - VENUS ופנטן פרו ויטמין באמצעות אדלר חומסקי.
עוד במקום השלישי ממוקמת החברה המרכזית למשקאות עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים, ירידה של כ-10% ביחס למה שפורסם ב-2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: לנביעות באמצעות יהושע TBWA, "קוקה קולה - WOW" באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS ו"פריגת- בטבע שלנו" באמצעות באומן בר-ריבנאי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
