שלומית מלכה בקמפיין למשרד התחבורה
צילום: יח"צ/ צילום מסך

השרים לא נרגעים: הגדילו שוב את תקציבי הפרסום בשנת 2018

דירוג יפעת בקרת פרסום: האם ריח הבחירות בשנה החולפת הוביל שוב את משרדי הממשלה להגדיל את הוצאות הפרסום, בעוד שרוב המפרסמים דווקא הקטינו? ואיזה משרד ממשלתי מוביל את הרשימה?
משה בנימין |

מותג הקמעונאות שופרסל מוביל בהוצאה לפרסום בישראל - כך עולה מדירוג חברת יפעת בקרת פרסום, לפי מחירים ריאליים, המסכם את שנת 2018 המתפרסם היום (יום ד'). קטגוריית הפרסום המובילה היא רשתות השיווק וקבוצת הפרסום המובילה - כמפרסם על - היא קבוצת שטראוס

"השנה ניתן לראות כי רשתות השיווק מרחיבות את ליבות העסקים שלהם בכניסה לתחומים אסטרטגים חדשים", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "הטלוויזיה הרב ערוצית ממשיכה לבלוט בפרסום עקב התבססות סלקום ופרטנר TV המתחילה גם למכור זמן אוויר, ותחום הביטוח מקבל זריקת מרץ פרסומית עקב כניסתה של ליברה לתחרות".

את המקום השני בדירוג חולקים סופר-פארם ו-yes עם הוצאה לפרסום של 41.1 מיליון שקל. במקום ה-4 מדורגים יחד רשת א.ל.מ וסמסונג עם ההוצאה של 36.1 מיליון שקל, כששניהם רושמים ירידה משמעותית של 22% ו-17% בהתאמה. ניתן לראות שמתוך העשירייה הפותחת של המותגים בעלי ההוצאה לפרסום הגבוהה ביותר, 7 מהם הפחיתו את ההוצאה לפרסום ב-2018, בירידה ממוצעת של 15%. 

מתוך 20 המותגים המובילים בהוצאה לפרסום, ישראכרט רשם את הירידה הגדולה ביותר עם הפחתה של 40% בהוצאה לפרסום, ל-21.6 מיליון שקל. אחריו, בנק מזרחי טפחות עם הפחתה של 34% מתקציב הפרסום, גם הוא ל-21.6 מיליון שקל.

השרים לא עוצרים: תקציבי הפרסום של משרדי הממשלה ממשיכים לעלות 

קטגוריית רשתות השיווק נמצאת במקום הראשון למרות ירידה של 11% לעומת שנת 2017, עם הוצאה לפרסום של כ-264.1 מיליון שקלים. עם זאת, ביפעת מציינים, כי השנה הסיטו רשתות השיווק פרסום גם לקטגוריות NON FOOD מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהן.

המפרסמת המובילה בקטגוריית רשתות השיווק היא סופר פארם המשקיעה בקטגוריה כ-45.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם: קמפיין למבצעי SUPER FIVE, קמפיין בושם מתנה לחג וקמפיין  TOP BEAUTY. במקום השני בקטגוריה נמצאת שופרסל עם השקעה של כ-42.3 מיליון שקלים. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם "קסם של חג" למבצעים שונים לחג הפסח, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, מבצעים של שופרסל אונליין באמצעות משרד הפרסום גיתם וחגיגת מועדון עם מבצעים שונים לבעלי מועדון שופרסל באמצעות אדלר חומסקי.

חלק מהותי מפעילותן של רשתות השיווק הוא מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהן. כך למשל, יותר מ-10% מההוצאה לפרסום של סופר-פארם הופנתה ב-2018 לקידום מותג האיפור שהשיקה הרשת - MILUCCA (ביפעת הפרידו בין מותג האיפור למותג סופר-פארם בדירוג המותגים וזו הסיבה שבדירוג המותגים שופרסל תופס את המקום הראשון).

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במקביל, רשת שופרסל הגדילה את הפרסום שלה בקטגוריית כרטיסי האשראי בשנת 2018 ב-94% עם השקת כרטיס האשראי החדש של שופרסל בשיתוף כ.א.ל ועם הקמפיין "SUPER SALE" המציע מגוון מבצעים לבעלי כרטיס אשראי שופרסל. קטגוריה נוספת שפרסמה שופרסל היא קטגוריית האינטרנט עם הוצאה לפרסום של כ-3 מיליון שקלים עם השקת האתר AMERICAN OUTLETS המציע מותגים של אמריקה במחירים של אמריקה.

קטגוריית משרד הממשלה נמצאת במקום השני בדירוג, עם עלייה של 5% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-182.2 מיליון שקלים. האם הדבר קשור לריח הבחירות שנשב לו לאורך כל השנה, מה שהוביל לגידול בהוצאות לפרסום? בכל מקרה, המפרסמת המובילה בקטגוריה היא משרד התחבורה - בדיוק כמו בשנה שעברה - עם השקעה של כ-19.2 מיליון שקלים באמצעות לפמ עם הקמפיינים "נלחמים על החיים", "אם זה דחוף מתקשרים" ו"תסתכלו לנו בעיניים".

במקום השני בקטגוריה נמצא משרד החינוך עם השקעה של כ-16.6 מיליון שקלים עם הקמפיינים: "דברים זזים בחינוך", "החינוך הטכנולוגי מקצועי", "בית הספר של החופש הגדול". במקום השלישי בקטגוריה נמצא משרד הכלכלה עם השקעה של כ-15.7 מיליון שקלים עם הקמפיינים "חודש כחול לבן", "הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים", " התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים-המלצות לקנייה בטוחה".

קבוצות הענק: שטראוס, בזק ו-P&G

במקום הראשון במפרסמי העל נמצאת קבוצת שטראוס עם הוצאה לפרסום של כ-123 מיליון שקלים. הקמפיינים המובילים שלה הם "עלית - דוריטוס - נראה אותך" באמצעות Gefen Team, "שטראוס דנונה - מלא בטוב" ו"עלית - תפוצ'יפס - טעים יותר עם תפוצ'יפס", באמצעות אדלר חומסקי

במקום השני נמצאת קבוצת בזק עם הוצאה לפרסום של כ-91.2 מיליון שקלים וירידה של כ-11% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם ל-yes באמצעות מקאן תל אביב ולבזק באמצעות אדלר חומסקי. 

במקום השלישי נמצאות פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים ועלייה של 8% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: "אריאל - קפסולה אחת לניקיון מושלם" באמצעות באומן בר-ריבנאי,  ג'ילט - VENUS ופנטן פרו ויטמין באמצעות אדלר חומסקי.

עוד במקום השלישי ממוקמת החברה המרכזית למשקאות עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים, ירידה של כ-10% ביחס למה שפורסם ב-2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: לנביעות באמצעות יהושע TBWA, "קוקה קולה - WOW" באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS ו"פריגת- בטבע שלנו" באמצעות באומן בר-ריבנאי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

הכוכב הבא בראש הפריים טיים

בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-215 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-144 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 95 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד. 

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"

גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.

פריים טיים 

גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.