השרים לא נרגעים: הגדילו שוב את תקציבי הפרסום בשנת 2018
מותג הקמעונאות שופרסל מוביל בהוצאה לפרסום בישראל - כך עולה מדירוג חברת יפעת בקרת פרסום, לפי מחירים ריאליים, המסכם את שנת 2018 המתפרסם היום (יום ד'). קטגוריית הפרסום המובילה היא רשתות השיווק וקבוצת הפרסום המובילה - כמפרסם על - היא קבוצת שטראוס.
"השנה ניתן לראות כי רשתות השיווק מרחיבות את ליבות העסקים שלהם בכניסה לתחומים אסטרטגים חדשים", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. "הטלוויזיה הרב ערוצית ממשיכה לבלוט בפרסום עקב התבססות סלקום ופרטנר TV המתחילה גם למכור זמן אוויר, ותחום הביטוח מקבל זריקת מרץ פרסומית עקב כניסתה של ליברה לתחרות".
את המקום השני בדירוג חולקים סופר-פארם ו-yes עם הוצאה לפרסום של 41.1 מיליון שקל. במקום ה-4 מדורגים יחד רשת א.ל.מ וסמסונג עם ההוצאה של 36.1 מיליון שקל, כששניהם רושמים ירידה משמעותית של 22% ו-17% בהתאמה. ניתן לראות שמתוך העשירייה הפותחת של המותגים בעלי ההוצאה לפרסום הגבוהה ביותר, 7 מהם הפחיתו את ההוצאה לפרסום ב-2018, בירידה ממוצעת של 15%.
מתוך 20 המותגים המובילים בהוצאה לפרסום, ישראכרט רשם את הירידה הגדולה ביותר עם הפחתה של 40% בהוצאה לפרסום, ל-21.6 מיליון שקל. אחריו, בנק מזרחי טפחות עם הפחתה של 34% מתקציב הפרסום, גם הוא ל-21.6 מיליון שקל.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השרים לא עוצרים: תקציבי הפרסום של משרדי הממשלה ממשיכים לעלות
קטגוריית רשתות השיווק נמצאת במקום הראשון למרות ירידה של 11% לעומת שנת 2017, עם הוצאה לפרסום של כ-264.1 מיליון שקלים. עם זאת, ביפעת מציינים, כי השנה הסיטו רשתות השיווק פרסום גם לקטגוריות NON FOOD מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהן.
המפרסמת המובילה בקטגוריית רשתות השיווק היא סופר פארם המשקיעה בקטגוריה כ-45.7 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום באומן בר-ריבנאי. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם: קמפיין למבצעי SUPER FIVE, קמפיין בושם מתנה לחג וקמפיין TOP BEAUTY. במקום השני בקטגוריה נמצאת שופרסל עם השקעה של כ-42.3 מיליון שקלים. הקמפיינים הבולטים של הרשת הם "קסם של חג" למבצעים שונים לחג הפסח, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, מבצעים של שופרסל אונליין באמצעות משרד הפרסום גיתם וחגיגת מועדון עם מבצעים שונים לבעלי מועדון שופרסל באמצעות אדלר חומסקי.
חלק מהותי מפעילותן של רשתות השיווק הוא מחוץ לקטגוריה המסורתית שלהן. כך למשל, יותר מ-10% מההוצאה לפרסום של סופר-פארם הופנתה ב-2018 לקידום מותג האיפור שהשיקה הרשת - MILUCCA (ביפעת הפרידו בין מותג האיפור למותג סופר-פארם בדירוג המותגים וזו הסיבה שבדירוג המותגים שופרסל תופס את המקום הראשון).
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
במקביל, רשת שופרסל הגדילה את הפרסום שלה בקטגוריית כרטיסי האשראי בשנת 2018 ב-94% עם השקת כרטיס האשראי החדש של שופרסל בשיתוף כ.א.ל ועם הקמפיין "SUPER SALE" המציע מגוון מבצעים לבעלי כרטיס אשראי שופרסל. קטגוריה נוספת שפרסמה שופרסל היא קטגוריית האינטרנט עם הוצאה לפרסום של כ-3 מיליון שקלים עם השקת האתר AMERICAN OUTLETS המציע מותגים של אמריקה במחירים של אמריקה.
קטגוריית משרד הממשלה נמצאת במקום השני בדירוג, עם עלייה של 5% משנת 2017 והוצאה לפרסום של כ-182.2 מיליון שקלים. האם הדבר קשור לריח הבחירות שנשב לו לאורך כל השנה, מה שהוביל לגידול בהוצאות לפרסום? בכל מקרה, המפרסמת המובילה בקטגוריה היא משרד התחבורה - בדיוק כמו בשנה שעברה - עם השקעה של כ-19.2 מיליון שקלים באמצעות לפמ עם הקמפיינים "נלחמים על החיים", "אם זה דחוף מתקשרים" ו"תסתכלו לנו בעיניים".
במקום השני בקטגוריה נמצא משרד החינוך עם השקעה של כ-16.6 מיליון שקלים עם הקמפיינים: "דברים זזים בחינוך", "החינוך הטכנולוגי מקצועי", "בית הספר של החופש הגדול". במקום השלישי בקטגוריה נמצא משרד הכלכלה עם השקעה של כ-15.7 מיליון שקלים עם הקמפיינים "חודש כחול לבן", "הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים", " התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים-המלצות לקנייה בטוחה".
קבוצות הענק: שטראוס, בזק ו-P&G
במקום הראשון במפרסמי העל נמצאת קבוצת שטראוס עם הוצאה לפרסום של כ-123 מיליון שקלים. הקמפיינים המובילים שלה הם "עלית - דוריטוס - נראה אותך" באמצעות Gefen Team, "שטראוס דנונה - מלא בטוב" ו"עלית - תפוצ'יפס - טעים יותר עם תפוצ'יפס", באמצעות אדלר חומסקי.
במקום השני נמצאת קבוצת בזק עם הוצאה לפרסום של כ-91.2 מיליון שקלים וירידה של כ-11% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם ל-yes באמצעות מקאן תל אביב ולבזק באמצעות אדלר חומסקי.
במקום השלישי נמצאות פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים ועלייה של 8% משנת 2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: "אריאל - קפסולה אחת לניקיון מושלם" באמצעות באומן בר-ריבנאי, ג'ילט - VENUS ופנטן פרו ויטמין באמצעות אדלר חומסקי.
עוד במקום השלישי ממוקמת החברה המרכזית למשקאות עם הוצאה לפרסום של כ-71.2 מיליון שקלים, ירידה של כ-10% ביחס למה שפורסם ב-2017. הקמפיינים המובילים שלה הם: לנביעות באמצעות יהושע TBWA, "קוקה קולה - WOW" באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב / PUBLICIS ו"פריגת- בטבע שלנו" באמצעות באומן בר-ריבנאי.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
