טוטו ווינר
צילום: יח"צ/ צילום מסך

תקציב הטוטו במכרז - רק 8-9 משרדי פרסום עומדים בתנאי הסף

על פי תנאי הסף, המועצה דורשת ותק של 5 שנים לפחות עם מחזור כספי של 150 מיליון שקל ולקוח אחד לפחות במשרד שמנהל תקציב של מעל ל-20 מיליון שקל
משה בנימין | (6)

המועצה להסדר ההימורים בספורט מוציאה את תקציב הפרסום של מותגי הטוטו והווינר למכרז - כפי שפורסם לראשונה באייס. על פי תנאי המכרז, המועצה תבחר שני משרדים לטיפול בתקציב, באופליין ובאונליין, כפי שעשתה בשנים האחרונות, כשלוותה על ידי יהושע TBWA וגליקמן שמיר סמסונוב

בין המשרדים שייבחרו, האחד, שייחשב כמשרד המרכזי, יטפל במותג הימורי הספורט Winner ו- Winner-16, המהווים את ליבת הפעילות המסחרית של הטוטו. השני, יטפל בתדמית הטוטו, יישום תכנית "משחקים באחריות", ושירותי סטודיו. מודל זה של פעילות זהה באופן ההתקשרות של המועצה עם יהושע וגליקמן, בשנים האחרונות, כאשר יהושע שימש כמשרד המרכזי וגליקמן המשני. 

על פי תנאי הסף, המועצה דורשת מהמשרדים שמבקשים להתמודד במכרז ותק של 5 שנים לפחות עם מחזור כספי של 150 מיליון שקל (כולל מע"מ) ולקוח אחד לפחות במשרד שמנהל תקציב של מעל ל-20 מיליון שקל (כולל מע"מ). דגש נוסף, שאותו המועצה שמה במרכז, הוא יכולות האונליין והסחר הדיגיטלי של המשרדים המתמודדים. 

תנאי הסף שמפרסמת המועצה להסדר ההימורים בספורט מעלים מספר שאלות בנוגע לדרך שבה מחושב המחזור. מבדיקה מול המועצה ובעיון במסמכי המכרז המלאים עולה כי המחזור מחושב על פי חשבוניות של המשרד, חתומים בידי רואה חשבון. כך לדוגמא משרד שמטפל בלקוח מסוים שפעילותו במדיה עומדת על כ-20 מיליון שקל אך הוא אינו רוכש עבורו את המדיה, לא יוכל לחשב במחזור שיוגש לטוטו פעילות זו. 

למעט אדלר חומסקי וגיתם BBDO המטפלים בתקציבי מפעל הפיס-חיש גד, ואינם יכולים להתמודד במכרז, כל המשרדים פנויים להתמודד על תקציב הטוטו. בתוך כך, בדיקה רוחבית בקרב משרדי הפרסום מעלה שעל פי המחזור המבוקש והתנאי שדורש לקוח של 20 מיליון שקל, 7 מהם יכולים להתמודד במכרז: מקאן תל אביב, באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן, יהושע TBWA, גליקמן שמיר סמסונוב, ליאו ברנט וברוקנר יער לוי.  

תקציב טוטו-ווינר הוא מהגדולים בשוק הפרסום הישראלי, ועל פי יפעת בקרת פרסום נאמד ב-80 מיליון שקלים בשנת 2017, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. לוחות הזמנים של המכרז צפופים למדי - מפגש המציעים ייערך ב-11 ביוני ואת ההצעות למכרז יש להגיש לא יאוחר מה-2 ביולי. 

הילה בז'ז'ינסקי, סמנכ"לית שיווק וקמעונאות בטוטו: "המכרז שם דגש על איכות התוצרים והשירות של משרד הפרסום, יכולתו לספק מענה פרסומי כולל, לצד הבנה של הלקוח חובב הספורט. המכרז מוודא שהמועצה תקבל את התוצרים הקריאייטיבים האופטימליים והכלים האפקטיביים ביותר, במציאות של מדיה משתנה ובתנאים מסחריים הוגנים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יעל אלמור סמנכ"לית אונליין בטוטו: "לאור הצמיחה של תחומי ה-Online והסלולר בטוטו, משרד הפרסום שייבחר יצטרך להיות בעל יכולות מוכחות בעולם החדש של הסחר הדיגיטלי, שבו הפרסום מבוסס תוצאות באמצעות ניהול חכם של ביג דאטה, שימוש נבון בטכנולוגיות חדשניות, לצד שילוב עולמות התוכן של המוצר ברשתות החברתיות ובניו מדיה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טאלנט 29/05/2018 20:56
    הגב לתגובה זו
    האמת היא שהשיטה שמציע הפרסומאי היא השיטה הנכונה ביותר. קחו כמה טאלנטים שעובדים איתם, שינהלו לכם את התקציב האדיר הזה. השכר שהם לוקחים הוא כלום ושום דבר לעומת המליונים שגורפים לכיסיהם בעלי המשרדים הגדולים על חשבון העובדים אצלם. רק לפני שבוע התפרסמה הדרך של לפ"מ ואיך גדי מרגלית פיצח את השיטה בזמנו ולפ"מ עובדים ככה עד היום. תקציבי ענק, טאלנטים ספורים נבחרים בפינצטה, חיסכון אדיר למדינה, חיסכון אדיר ללקוח. יאללה דינוזאורים, לכן הביתה כבר.
  • 4.
    פרסומאי 29/05/2018 09:57
    הגב לתגובה זו
    בושה שמכרזים של גופים ציבוריים מתנהלים בצורה פוליטית ותפורה לבודדים שיכולים לזכות. יש בחוץ טאלנטים אדירים שיכולים לנהל את הפרסום בצורה עדיפה על כל אלו שזכאים להשתתף במכרז
  • 3.
    גיא 29/05/2018 08:45
    הגב לתגובה זו
    אפשר לחשוב ש 8-9 משרדים זו כמות כל כך קטנה. אם זה היה ל-2-3 אז אפשר היה לדבר על זה אבל אני לא רואה בעיה בהצבת תנאי סף ואני לא רואה בעיה שלקוח עם תקציב גדול יציב תנאי סף של גודל המשרדים שאותם הוא בוחן
  • פרסומאי 29/05/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    ואם אתה לא מבין אותה אז או שאתה מאלו הנהנים או שאתה אידיוט
  • 2.
    אתה היודע 28/05/2018 14:12
    הגב לתגובה זו
    מציע לכם לקרוא את חוק המועצה להסדר ההימורים בספורט בסעיף 8 שלו כדי להבין מה שווי תקציב הפרסום של הטוטו. התקציב המאושר בחוק לא יעבור סכום של 52 מיליון ש"ח לשנה והוא כולל בתוכו את כל החסויות של הטוטו לכדורגל, כדורסל, כדוריד ועוד, הנאמדות בכ-40 מיליון ש"ח בשנה. עכשיו תבינו על מה וכמה באמת יתנהל המכרז הזה.
  • 1.
    הנה זה בא (ל"ת)
    א ב 28/05/2018 13:13
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.