תקציב הטוטו במכרז - רק 8-9 משרדי פרסום עומדים בתנאי הסף
המועצה להסדר ההימורים בספורט מוציאה את תקציב הפרסום של מותגי הטוטו והווינר למכרז - כפי שפורסם לראשונה באייס. על פי תנאי המכרז, המועצה תבחר שני משרדים לטיפול בתקציב, באופליין ובאונליין, כפי שעשתה בשנים האחרונות, כשלוותה על ידי יהושע TBWA וגליקמן שמיר סמסונוב.
בין המשרדים שייבחרו, האחד, שייחשב כמשרד המרכזי, יטפל במותג הימורי הספורט Winner ו- Winner-16, המהווים את ליבת הפעילות המסחרית של הטוטו. השני, יטפל בתדמית הטוטו, יישום תכנית "משחקים באחריות", ושירותי סטודיו. מודל זה של פעילות זהה באופן ההתקשרות של המועצה עם יהושע וגליקמן, בשנים האחרונות, כאשר יהושע שימש כמשרד המרכזי וגליקמן המשני.
על פי תנאי הסף, המועצה דורשת מהמשרדים שמבקשים להתמודד במכרז ותק של 5 שנים לפחות עם מחזור כספי של 150 מיליון שקל (כולל מע"מ) ולקוח אחד לפחות במשרד שמנהל תקציב של מעל ל-20 מיליון שקל (כולל מע"מ). דגש נוסף, שאותו המועצה שמה במרכז, הוא יכולות האונליין והסחר הדיגיטלי של המשרדים המתמודדים.
תנאי הסף שמפרסמת המועצה להסדר ההימורים בספורט מעלים מספר שאלות בנוגע לדרך שבה מחושב המחזור. מבדיקה מול המועצה ובעיון במסמכי המכרז המלאים עולה כי המחזור מחושב על פי חשבוניות של המשרד, חתומים בידי רואה חשבון. כך לדוגמא משרד שמטפל בלקוח מסוים שפעילותו במדיה עומדת על כ-20 מיליון שקל אך הוא אינו רוכש עבורו את המדיה, לא יוכל לחשב במחזור שיוגש לטוטו פעילות זו.
למעט אדלר חומסקי וגיתם BBDO המטפלים בתקציבי מפעל הפיס-חיש גד, ואינם יכולים להתמודד במכרז, כל המשרדים פנויים להתמודד על תקציב הטוטו. בתוך כך, בדיקה רוחבית בקרב משרדי הפרסום מעלה שעל פי המחזור המבוקש והתנאי שדורש לקוח של 20 מיליון שקל, 7 מהם יכולים להתמודד במכרז: מקאן תל אביב, באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן, יהושע TBWA, גליקמן שמיר סמסונוב, ליאו ברנט וברוקנר יער לוי.
תקציב טוטו-ווינר הוא מהגדולים בשוק הפרסום הישראלי, ועל פי יפעת בקרת פרסום נאמד ב-80 מיליון שקלים בשנת 2017, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. לוחות הזמנים של המכרז צפופים למדי - מפגש המציעים ייערך ב-11 ביוני ואת ההצעות למכרז יש להגיש לא יאוחר מה-2 ביולי.
הילה בז'ז'ינסקי, סמנכ"לית שיווק וקמעונאות בטוטו: "המכרז שם דגש על איכות התוצרים והשירות של משרד הפרסום, יכולתו לספק מענה פרסומי כולל, לצד הבנה של הלקוח חובב הספורט. המכרז מוודא שהמועצה תקבל את התוצרים הקריאייטיבים האופטימליים והכלים האפקטיביים ביותר, במציאות של מדיה משתנה ובתנאים מסחריים הוגנים".
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
יעל אלמור סמנכ"לית אונליין בטוטו: "לאור הצמיחה של תחומי ה-Online והסלולר בטוטו, משרד הפרסום שייבחר יצטרך להיות בעל יכולות מוכחות בעולם החדש של הסחר הדיגיטלי, שבו הפרסום מבוסס תוצאות באמצעות ניהול חכם של ביג דאטה, שימוש נבון בטכנולוגיות חדשניות, לצד שילוב עולמות התוכן של המוצר ברשתות החברתיות ובניו מדיה".
- 5.טאלנט 29/05/2018 20:56הגב לתגובה זוהאמת היא שהשיטה שמציע הפרסומאי היא השיטה הנכונה ביותר. קחו כמה טאלנטים שעובדים איתם, שינהלו לכם את התקציב האדיר הזה. השכר שהם לוקחים הוא כלום ושום דבר לעומת המליונים שגורפים לכיסיהם בעלי המשרדים הגדולים על חשבון העובדים אצלם. רק לפני שבוע התפרסמה הדרך של לפ"מ ואיך גדי מרגלית פיצח את השיטה בזמנו ולפ"מ עובדים ככה עד היום. תקציבי ענק, טאלנטים ספורים נבחרים בפינצטה, חיסכון אדיר למדינה, חיסכון אדיר ללקוח. יאללה דינוזאורים, לכן הביתה כבר.
- 4.פרסומאי 29/05/2018 09:57הגב לתגובה זובושה שמכרזים של גופים ציבוריים מתנהלים בצורה פוליטית ותפורה לבודדים שיכולים לזכות. יש בחוץ טאלנטים אדירים שיכולים לנהל את הפרסום בצורה עדיפה על כל אלו שזכאים להשתתף במכרז
- 3.גיא 29/05/2018 08:45הגב לתגובה זואפשר לחשוב ש 8-9 משרדים זו כמות כל כך קטנה. אם זה היה ל-2-3 אז אפשר היה לדבר על זה אבל אני לא רואה בעיה בהצבת תנאי סף ואני לא רואה בעיה שלקוח עם תקציב גדול יציב תנאי סף של גודל המשרדים שאותם הוא בוחן
- פרסומאי 29/05/2018 13:43הגב לתגובה זוואם אתה לא מבין אותה אז או שאתה מאלו הנהנים או שאתה אידיוט
- 2.אתה היודע 28/05/2018 14:12הגב לתגובה זומציע לכם לקרוא את חוק המועצה להסדר ההימורים בספורט בסעיף 8 שלו כדי להבין מה שווי תקציב הפרסום של הטוטו. התקציב המאושר בחוק לא יעבור סכום של 52 מיליון ש"ח לשנה והוא כולל בתוכו את כל החסויות של הטוטו לכדורגל, כדורסל, כדוריד ועוד, הנאמדות בכ-40 מיליון ש"ח בשנה. עכשיו תבינו על מה וכמה באמת יתנהל המכרז הזה.
- 1.הנה זה בא (ל"ת)א ב 28/05/2018 13:13הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
