תקציב הטוטו במכרז - רק 8-9 משרדי פרסום עומדים בתנאי הסף

על פי תנאי הסף, המועצה דורשת ותק של 5 שנים לפחות עם מחזור כספי של 150 מיליון שקל ולקוח אחד לפחות במשרד שמנהל תקציב של מעל ל-20 מיליון שקל
משה בנימין | (6)

המועצה להסדר ההימורים בספורט מוציאה את תקציב הפרסום של מותגי הטוטו והווינר למכרז - כפי שפורסם לראשונה באייס. על פי תנאי המכרז, המועצה תבחר שני משרדים לטיפול בתקציב, באופליין ובאונליין, כפי שעשתה בשנים האחרונות, כשלוותה על ידי יהושע TBWA וגליקמן שמיר סמסונוב

בין המשרדים שייבחרו, האחד, שייחשב כמשרד המרכזי, יטפל במותג הימורי הספורט Winner ו- Winner-16, המהווים את ליבת הפעילות המסחרית של הטוטו. השני, יטפל בתדמית הטוטו, יישום תכנית "משחקים באחריות", ושירותי סטודיו. מודל זה של פעילות זהה באופן ההתקשרות של המועצה עם יהושע וגליקמן, בשנים האחרונות, כאשר יהושע שימש כמשרד המרכזי וגליקמן המשני. 

על פי תנאי הסף, המועצה דורשת מהמשרדים שמבקשים להתמודד במכרז ותק של 5 שנים לפחות עם מחזור כספי של 150 מיליון שקל (כולל מע"מ) ולקוח אחד לפחות במשרד שמנהל תקציב של מעל ל-20 מיליון שקל (כולל מע"מ). דגש נוסף, שאותו המועצה שמה במרכז, הוא יכולות האונליין והסחר הדיגיטלי של המשרדים המתמודדים. 

תנאי הסף שמפרסמת המועצה להסדר ההימורים בספורט מעלים מספר שאלות בנוגע לדרך שבה מחושב המחזור. מבדיקה מול המועצה ובעיון במסמכי המכרז המלאים עולה כי המחזור מחושב על פי חשבוניות של המשרד, חתומים בידי רואה חשבון. כך לדוגמא משרד שמטפל בלקוח מסוים שפעילותו במדיה עומדת על כ-20 מיליון שקל אך הוא אינו רוכש עבורו את המדיה, לא יוכל לחשב במחזור שיוגש לטוטו פעילות זו. 

למעט אדלר חומסקי וגיתם BBDO המטפלים בתקציבי מפעל הפיס-חיש גד, ואינם יכולים להתמודד במכרז, כל המשרדים פנויים להתמודד על תקציב הטוטו. בתוך כך, בדיקה רוחבית בקרב משרדי הפרסום מעלה שעל פי המחזור המבוקש והתנאי שדורש לקוח של 20 מיליון שקל, 7 מהם יכולים להתמודד במכרז: מקאן תל אביב, באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן, יהושע TBWA, גליקמן שמיר סמסונוב, ליאו ברנט וברוקנר יער לוי.  

תקציב טוטו-ווינר הוא מהגדולים בשוק הפרסום הישראלי, ועל פי יפעת בקרת פרסום נאמד ב-80 מיליון שקלים בשנת 2017, במחירי מחירון, המהווים בפועל כ-25 מיליון שקלים. לוחות הזמנים של המכרז צפופים למדי - מפגש המציעים ייערך ב-11 ביוני ואת ההצעות למכרז יש להגיש לא יאוחר מה-2 ביולי. 

הילה בז'ז'ינסקי, סמנכ"לית שיווק וקמעונאות בטוטו: "המכרז שם דגש על איכות התוצרים והשירות של משרד הפרסום, יכולתו לספק מענה פרסומי כולל, לצד הבנה של הלקוח חובב הספורט. המכרז מוודא שהמועצה תקבל את התוצרים הקריאייטיבים האופטימליים והכלים האפקטיביים ביותר, במציאות של מדיה משתנה ובתנאים מסחריים הוגנים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יעל אלמור סמנכ"לית אונליין בטוטו: "לאור הצמיחה של תחומי ה-Online והסלולר בטוטו, משרד הפרסום שייבחר יצטרך להיות בעל יכולות מוכחות בעולם החדש של הסחר הדיגיטלי, שבו הפרסום מבוסס תוצאות באמצעות ניהול חכם של ביג דאטה, שימוש נבון בטכנולוגיות חדשניות, לצד שילוב עולמות התוכן של המוצר ברשתות החברתיות ובניו מדיה".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טאלנט 29/05/2018 20:56
    הגב לתגובה זו
    האמת היא שהשיטה שמציע הפרסומאי היא השיטה הנכונה ביותר. קחו כמה טאלנטים שעובדים איתם, שינהלו לכם את התקציב האדיר הזה. השכר שהם לוקחים הוא כלום ושום דבר לעומת המליונים שגורפים לכיסיהם בעלי המשרדים הגדולים על חשבון העובדים אצלם. רק לפני שבוע התפרסמה הדרך של לפ"מ ואיך גדי מרגלית פיצח את השיטה בזמנו ולפ"מ עובדים ככה עד היום. תקציבי ענק, טאלנטים ספורים נבחרים בפינצטה, חיסכון אדיר למדינה, חיסכון אדיר ללקוח. יאללה דינוזאורים, לכן הביתה כבר.
  • 4.
    פרסומאי 29/05/2018 09:57
    הגב לתגובה זו
    בושה שמכרזים של גופים ציבוריים מתנהלים בצורה פוליטית ותפורה לבודדים שיכולים לזכות. יש בחוץ טאלנטים אדירים שיכולים לנהל את הפרסום בצורה עדיפה על כל אלו שזכאים להשתתף במכרז
  • 3.
    גיא 29/05/2018 08:45
    הגב לתגובה זו
    אפשר לחשוב ש 8-9 משרדים זו כמות כל כך קטנה. אם זה היה ל-2-3 אז אפשר היה לדבר על זה אבל אני לא רואה בעיה בהצבת תנאי סף ואני לא רואה בעיה שלקוח עם תקציב גדול יציב תנאי סף של גודל המשרדים שאותם הוא בוחן
  • פרסומאי 29/05/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    ואם אתה לא מבין אותה אז או שאתה מאלו הנהנים או שאתה אידיוט
  • 2.
    אתה היודע 28/05/2018 14:12
    הגב לתגובה זו
    מציע לכם לקרוא את חוק המועצה להסדר ההימורים בספורט בסעיף 8 שלו כדי להבין מה שווי תקציב הפרסום של הטוטו. התקציב המאושר בחוק לא יעבור סכום של 52 מיליון ש"ח לשנה והוא כולל בתוכו את כל החסויות של הטוטו לכדורגל, כדורסל, כדוריד ועוד, הנאמדות בכ-40 מיליון ש"ח בשנה. עכשיו תבינו על מה וכמה באמת יתנהל המכרז הזה.
  • 1.
    הנה זה בא (ל"ת)
    א ב 28/05/2018 13:13
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.