פישמן ואשתו תובעים את חדשות 10 ואילה חסון על לשון הרע

בכתב התביעה טוענים הפישמנים כי הפרטים שוצגו לכאורה כ"ראיות" על הברחת נכסים הופיעו במסמכי העקרונות במסגרת הסדר החוב עם המנהל המיוחד ומעולם לא הוסתרו
משה בנימין |

אשתו של איש העסקים אליעזר פישמן, טובה פישמן, תובעת את חדשות 10, אילה חסון, גולן יוכפז ועוד בגין לשון הרע על סך של 800 אלף שקל. התביעה מוגשת בשמה של פישמן משום שלטענתה שמה הטוב נפגע בעקבות דיווח בתכניתה של חסון "שישי עם אילה חסון" לפיו פישמן ניסה להחביא נכסים שבבעלותו, אותם רשם לכאורה על שמה של אשתו. 

בכתב התביעה טוענים הפישמנים, כי "ביום שישי בערב, ה-9.6.2017, בשעת צפיית שיא, פורסמה בתכנית כתבה מגזינית נרחבת, שהוצגה ככתבת תחקיר, תחת הכותרת: "המהמר". הכתבה, שלה קדמו דברי פתיח (של חסון, מ"ב) כללה בין היתר טענות כוזבות, חמורות ופוגעניות ביותר כלפי התובעת, המהוות לשון הרע חמורה כנגדה. כמו כן, בפרסום באתר האינטרנט מלווים את הכתבה ששודרה בטלוויזיה כותרת, כותרת משנה וטקסט הכוללים אף הם דברי לשון הרע חמורים וכוזבים על התובעת ותצלומה מופיע גם שם. 

 

הפישמנים טוענים כי "בפרסום הפוגע, שכלל כאמור מספר פעמים גם את תמונתה של התובעת, הועלו בין היתר טענות חמורות ושקריות, שלפיהן: (א) לפני כמה שנים הועברו על שמה של התובעת על-ידי מר פישמן שני נכסים בעיר ליסבון שבפורטוגל ; (ב) כי הנכסים הוסתרו; ו-(ג) כי הנכסים לא נכללו בהסדר החוב (מסמך העקרונות) שהוסכם בין מר פישמן, התובעת וילדיהם לבין המנהל המיוחד שמונה על נכסיו של מר פישמן במסגרת הליך פשיטת רגל".

לטענת הפישמנים, הדיווח של ערוץ 10 לפיו, לכאורה, פישמן "הבריח" רכוש ונכסים לבני משפחתו והוצג כמעין "ראיה" הוא למעשה "דיבה שקרית ומשולשת" שכן הפרטים מוצגים כאילו: הנכסים הועברו לפני כמה שנים על שמה של התובעת על-ידי מר פישמן והתובעת קיבלה אותם ממר פישמן, תוך שהתובעת הייתה שותפה כביכול למעשה של הברחה או העלמה של הנכסים; הנכסים הוסתרו כביכול; הנכסים לא נכללו כביכול בהסדר החוב עליו הוסכם בין מר פישמן, התובעת וילדיהם לבין המנהל המיוחד.

 

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "אנו דוחים מכל וכל את טענותיה של הגברת פישמן, ועומדים באופן מלא מאחורי פרסומנו. חדשות 10 תמשיך לעשות את עבודתה העיתונאית ולא תתן יד לשום נסיון לייצר ספינים תקשורתיים קלושים ושקריים במטרה להסיט את תשומת הלב הציבורית מהעניין עצמו - התנהלותו  של מר אליעזר פישמן".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.