קלפי בחירות
צילום: Getty images Israel

רץ בפריימריז? כמה יעלה לך לפרסם ב-mako בימים לפני הבחירות המקדימות

הפרסום באתר גדול יעמוד על אלפי ש', אבל זו רק ההתחלה: סה"כ קמפיין כזה יכול לעלות 200 אלף ש', על פרסום, SMSים, ורשתות חברתיות. הנה המחירון
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה MAKO

השבוע מתחילות המפלגות השונות עם הבחירות המקדימות שיקבעו את הרשימות שלהן לכנסת ה-20. בסך הכל 3 מפלגות יקיימו פריימריז - הליכוד, העבודה והבית היהודי. בשאר המפלגות קביעת הרשימה מתבצעת על ידי ראש הרשימה (יאיר לפיד או משה כחלון למשל), מרכז המפלגה (מרצ, חד"ש) או מועצת חכמים (ש"ס).

גורמים שונים במערכת הפוליטית מעריכים כי אדם המעוניין להתמודד בפריימריז, צריך להכניס את היד עמוק-עמוק לכיס, לקחת הלוואה בבנק, ולהתפלל שיצליח לזכות במקום ריאלי ברשימה, וזאת משום ש"החוויה" עשויה לעלות לו כ-100-200 אלף שקלים, ואולי אף יותר. ועל מה הכסף הולך? בין היתר על פרסום בעיתונות ובאינטרנט, שכירת ייעוץ תקשורתי, קיום כנסים, שליחת הודעות SMS ואי-מיילים, ופעילות מתבקשת ברשתות החברתיות.

לידי אייס הגיע למשל המחירון לפרסום באתר mako לתקופת הפריימריז. במייל שנשלח לפני כשבוע לחברי כנסת מכהנים ואלה שאין ח"כים אבל מתמודדים בבחירות מקדימות, נכתב כי "לאור פניות של ח"כים, יצרנו חבילות פרסום ייעודיות באתר ובמובייל".

בהודעה נמסר כי mako הוא האתר השלישי בגודלו, "עם מעל 1.2 מיליון יוניקים מדי יום ומעל 4 מיליון הורדות לאפליקציות השונות", מה ש"מהווה את פלטפורמת המובייל המובילה בישראל".

ומה יש בחבילת הפרסום למתמודדים? מדובר על 3 ימים לניצול במועד רלוונטי למועמד, עם כ-1.5 מיליון חשיפות בערוצים רלוונטיים, בעלות של 10,000 שקלים. חבילה אחרת כוללת גם מובייל, עם כ-170 אלף חשיפות מעברונים פנימיים בערוצים רלוונטיים, לדברי mako, וכאן הסכום כבר יעלה ל-15 אלף שקלים.

רוצים לדוור את עצמכם? חברת עופריקס מאפשרת למשל משלוח הודעות SMS, אי-מיילים ושיחות מוקלטות. "שוקל להתמודד בפריימריז במפלגה?", נכתב בהודעה שהגיעה לידי אייס. "הגעת למקום הנכון. אנחנו נעזור לך להיבחר - במחיר הזול ביותר בארץ בהתחייבות". הסכומים לא מפורסמים, אבל הערכה היא כי חבילה מלאה עבור מתמודד במפלגה גדולה עם הרבה מצביעים, בסוג כזה של חברות דיוור, עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה