הפיגוע הרצחני בבית הכנסת בירושלים: 48% צפו במהדורות החדשות המרכזיות
הפיגוע בבית הכנסת בשכונת בית ישראל בירושלים, ריכז את מרבית השידורים אתמול (יום ג') בטלווייזה. האירוע שהחל סמוך לשעה 7:00, הפך את תכניות הבוקר לאולפנים פתוחים, ומהדורות החדשות בערב רשמו נתוני צפייה גבוהים במיוחד.
על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי המהדורה המרכזית של חדשות 2 קיבלה רייטינג גבוה מאד של 27.8%, וכך גם חדשות 10 עם שיא של חודשיים - 13.8%. מבט (ערוץ 1) גירדה את רף 6 הנקודות עם 5.9%.
ברצועת הפרה-פריים בה גם נאם ראש הממשלה נתניהו, קיבלה המהדורה המוקדמת של 'חדשות 2' 20.3%, וזאת של ערוץ 10 עם 11%. המהדורה המוקדמת של 'מבט' (ערוץ 1) רשה 3.9%, ועוד לפניה 'המוסף' (ערוץ 1) עם ליאת רגב במשדר מורחב, קיבלה 2.6%.
תכניות הבוקר הפכו לאולפנים מיוחדים עם היוודע דבר הפיגוע: 'הבוקר של קשת' קיבלה 8.1%, מול 'אורלי וגיא' (ערוץ 10) עם 6.1%.
ובפריים טיים ניסו הערוצים לשדר עסקים כרגיל. אצל 'קשת' הרייטינג הפתיע לרעה עם נתונים נמוכים של הצילו, אני לא יודע לבשל - 20.5% ו-9 חודשים - 12.8%, למרות ההגשה המרשימה מהחדשות בדמות כמעט 28%. מנגד, פנים אמיתיות (ערוץ 10) זינקה מ-11.3% ל-15.5%.
- יש מרוויחה מהדרמה הפוליטית: 28% למהדורת 'חדשות 2' במהלך נאום נתניהו
- שבוע אחרי הפיגוע בבית הכנסת: 'קשת' מתחזקת קלות, ליגת האלופות זוהרת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) קיבלה 9.1%, ו'היום שהיה' (ערוץ 10) עם נתון גבוה אף הוא של 10.2%. 'פוליטיקה' (ערוץ 1) קיבלה 3.9%, והסרט 'כלבים בשר ודם' במסגרת רצועת הסיפור האמיתי (ערוץ ) קיבלה 3.8%.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
