פרסומת שוש מרתיחה הורים: בשטראוס שכחו שאמהות מחליטות מה קונים
אחת לתקופה עולה פרסומת כזו או אחרת לדיון בקבוצות אמהות והורים, ולאחרונה מתחזק הדיון על הדרך בה מוצגים הורים בפרסומות שונות. הטענה כי מי שלרוב כותב את הפרסומות - הוא כנראה לא הורה אחרת, איך הוא יכול להציג את ההורים בדרך זו - היא טענה שכיחה.
טענות על הגחכת ההורים במטרה למכור מופיעה גם היא רבות, ואכן, סקירה מהירה של התקופה האחרונה מראה כי בפרסומות לאט לאט מודח ההורה מתפקידו וסמכותו ומוצג באור שלילי: פרסומות בהם ילדים המסבירים להורים שלהם מה טוב בשבילם (ביטוח בריאות), אבא ששוכח לחגור, ועוד.
בקבוצות ההורים מתנהלים דיונים ערים על ההורות היום אל מול ההורות של "פעם", ומיקום ההורה בחיי הילד, ויש שיח נרחב על הקושי שבין שילוב עבודה עם הורות. בקבוצות שיחה של פעוטות ובני נוער יש דיונים רבים על תרבות הצריכה שהטלוויזיה מעודדת מגילאים צעירים אל מול המציאות בה השכר החציוני במשק עומד על 6,541 שקלים, והורים כורעים תחת הנטל.
ואז, בדיוק בשבוע בו געש השיח בקהילה ההורית על אחריות ההורים בפרשת אייל גולן והקטינות. בדיוק ברגעים בו השיח נחצה למחנות הטוענים כי "אין מה לעשות והסמכות ההורית היא לא מה שהייתה פעם, שילדים מושפעים יותר ויותר מתכנים שמשודרים להם, ומתרבות הכוכבים, ושאין דרך להתמודד עם הילדים של היום" אל מול אלו שטוענים כי "האחריות על הפרשה היא לא רק של הזמר עצמו אלא של הורים, ושעל ההורים לעמוד, לקחת אחריות ולדאוג לחינוך הילדים שלהם" - בדיוק אז שוחררה לאוויר הפרסומת של שוש.
למי שפספס מדובר בסרטון עם ילד חמוד שמכריז בקול ש"אתם לא מחליטים עלי" עם סיומת של קריין שמודיע: "אמא הילד שלך אוהב שוש אז אל תחליטי עליו". לכאורה פרסומת שאמורה להיות קולית, הומאז' לסצנה הידועה מהסרט נהג מונית . לכאורה קריצה להורים, טקסט חביב וקליט, ילד נחמד, ללא ספק, על הנייר היא נשמעת כמו פרסומת מעולה, שעוד ידברו עליה. ובמציאות, נכון, מדברים עליה, אבל אני לא בטוחה שבהקשר שהתכוונו מפרסמיה.
במציאות הפרסומת יצרה סביבה באזז שלילי זועם. יש הסכמה רחבה כי היא פרסומת רעה שמזלזלת בהורה ומציגה אותו כחסר כל כוח, וזה בעיתוי בעייתי בלב השיח על סמכות הוריות, אז נכון שלא מדובר על מוצר לבני נוער ועדיין, אמהות אלו אמהות. והן מגיבות בהתאם .
אין כמעט קבוצת אמהות והורים רצינית שלא תמצאו בה לפחות דיון שלילי אחד. על יותר ויותר קירות של הורים פעילים עולים סטטוסים זועמים. הורים משתפים כי הילדים הקטנים שלהם בני 4-7 שאוהבים מאוד לצטט פרסומות, במיוחד קליטות, מכריזים בקול שהם "לא מחליטים עליהם", ולא, זה לא מגניב אף הורה.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
ההורים נזעקים וכותבים בסטטוסים: "מי שכתב את זה רווק בלי ילדים"; "הילד שלי עומד ומצטט את הפרסומת של שוש וזה לא מצחיק בכלל"; "בושה לחברה שככה מנסה למכור את המוצרים שלה"; "זה מסר ברור מאוד, לא חינוכי, מוריד מאיתנו כל אחריות על חינוך ילדינו! אח"כ שלא תתפלאו ש ......"; וקריאה להורדת הפרסומת ולפרסום מחאה בעמוד של שטראוס עלית.
לצד אלו אגב ניתן למצוא סטטוסים מפוקחים אשר טוענים כי מטרת כל הפרסומת כולה היא פרובוקציה לשמה והדרך הנכונה היא להצביע בקופה. "אולי אני לא מחליטה אבל אני משלמת" כתבה אם באחת הקבוצות. "הם יכולים להגיד מה שהם רוצים אבל אני זו שמשלמת בקופה, וזה כולל גם חומוס חטיפים וקפה אגב", וסיכמה בעצם את הנושא.
משבר בדרך? את זה יגידו הימים הקרובים, מה שבטוח השיח השלילי כבר כאן.
הכותבת היא אמא דיגיטלית, מומחית לרשתות חברתיות, ולג'ינגול תמידי עם 3 ילדים וכלבה
- 14.אוראור 11/04/2019 22:11הגב לתגובה זועזבו עכשיו חוצפה או לא חוצפה - מרדנות או לא מרדנות - הפרסומת בכלל לא קשורה למוצר - מה הקטע פה בעצם - לגמרי לא ברור..
- 13.כמה אמהות צווחניות לא יזיזו לי (ל"ת)שוש 03/12/2013 00:00הגב לתגובה זו
- 12.מר קריאייטיב 26/11/2013 21:20הגב לתגובה זואם אפשר, אז לתחת של סקורסיזי - שבטוח היה מפרגן למחווה הילדותית המדויקת לקלאסיקה הגדולה שלו. כולל השטיח המוסיקלי א-לה סבנטיז והקפוצ'ון המשובץ. אפילו טרוויס ביקל היה זורק מילה טובה ממושב הנהג במונית, בדרכו לפוצץ כמה ראשים של סרסורים... ריספקט!
- 11.אורנה 25/11/2013 23:51הגב לתגובה זונבהלים מהפרסומת המקסימה הזאת. כדאי שתעשו בדק בית רציני. נגעו לכם בנקודה רגישה: כנראה אין לכם את זה. הקונפליקט בין קבלת סמכות לשאיפה לעצמאות הוא בריא וחיוני להתפתחות הילד. הביקורת כאן מראה רק על חולשת ההורים. הבעיה אצלכם. לא בפרסומת. די עם ההיסטריה הזאת. אתם מזכירים לי מורות שצורחות כל הזמן, כי אין להן יכולת לחנך ולרתק.
- 10.למה אני לא מתפלאה שזה מבית היוצר של שטראוס?.. (ל"ת)כסף כסף כסף כסף כסף 25/11/2013 21:32הגב לתגובה זו
- 9.המחליטה 25/11/2013 20:05הגב לתגובה זושוש לא יכנס אלי הביתה
- 8.משה 24/11/2013 18:36הגב לתגובה זואם אמא לא מחליטה בגיל כזה בגיל 14 אבא של אייל גולן מחליט
- 7.היה צפוי שזה מה שיגידו הומור (ל"ת)מיכל 24/11/2013 18:25הגב לתגובה זו
- 6.מפרגן 24/11/2013 16:37הגב לתגובה זובמקרה או לא במקרה הם הצליחו ליצור שיחה קצת יותר אינטלגנטית על הצריכה האוטומטית של עמכה ישראל... כל ישראלי רואה ערוץ 2 נוסע במאזדה ו.... אוכל במבה תרבות העדר במייטבה! ולכותבת המודאגת: אולי אם נפתח אצל הילדים שלנו אינדיוידואליזים בגיל קטן הם לא ימרדו ויפרקו כל עול בתיכון... אז הורים הגיע הזמן להיפתח ולהיות טיפה יותר משוחררים!
- 5.יואב 24/11/2013 13:55הגב לתגובה זותשתחררו כבר יא מכווצים. די כבר לעשות דרמה מכל דבר. אם זה מה שיקלקל את הילד שלכם חבל שהבאתם ילדים לעולם.
- 4.דנה 24/11/2013 13:36הגב לתגובה זוהפרסומת פונה לילדים וצריכה לפנות במדיה ובזמן של ילדים. אחרת זה פספוס. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000895486
- 3.קשקשנים 24/11/2013 13:32הגב לתגובה זוקבוצות דיון ופורומים מייצגים את השיחה - תמיד יהיו כאלו שיהיו בעד וכאלו שיהיו נגד. צריך לדעת לקחת בפרופורציות ולהבין מתי מדובר בחמישה גולשים רעשניים חסרי כל השפעה אמיתית ומתי מדובר בטרנד מסוכן. מי שמשפיע על הרגלי הקניה בנושאים האלו זה דווקא הילדים! צריך לבדוק איך הם רואים את הפרסומת הזו. זו השאלה היחידה!!!
- 2.אבסורד בפרסומת 24/11/2013 13:10הגב לתגובה זוהרי ההורים מתנגדים לדברים שאינם טובים לילדיהם. כאן הילד אומר - אל תחליטי בשבילי, כלומר: האם מסרבת לקנות לו שוש. בעיה קשה, מפתיע איך אין שום בקרה של החברה המפרסמת על המוצר הסופי. ככה זה כשהכסף נשפך בלי גבולות.
- 1.קופי 24/11/2013 13:01הגב לתגובה זוהורים יקרים, יש דרך יעילה מאוד להימנע משטיפת מוחם של ילדיכם בפרסומות. סגרו את הפאקינג טלוויזיה. ילד שנחשף לברייק פרסומות בפריים טיים הוא ילד שגם נחשף לזמר בועל קטינות, תאונות ורציחות וסתם זבל תרבותי. במקום לדאוג לאובדן הסמכות ההורית תתחילו לדאוג לאובדן ההיגיון הישר.
- אמ 24/11/2013 13:18הגב לתגובה זוקופי יקר, הפרסומות משובצת בשעות בהם צופים ילדים .
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
