פרסומת שוש מרתיחה הורים: בשטראוס שכחו שאמהות מחליטות מה קונים
אחת לתקופה עולה פרסומת כזו או אחרת לדיון בקבוצות אמהות והורים, ולאחרונה מתחזק הדיון על הדרך בה מוצגים הורים בפרסומות שונות. הטענה כי מי שלרוב כותב את הפרסומות - הוא כנראה לא הורה אחרת, איך הוא יכול להציג את ההורים בדרך זו - היא טענה שכיחה.
טענות על הגחכת ההורים במטרה למכור מופיעה גם היא רבות, ואכן, סקירה מהירה של התקופה האחרונה מראה כי בפרסומות לאט לאט מודח ההורה מתפקידו וסמכותו ומוצג באור שלילי: פרסומות בהם ילדים המסבירים להורים שלהם מה טוב בשבילם (ביטוח בריאות), אבא ששוכח לחגור, ועוד.
בקבוצות ההורים מתנהלים דיונים ערים על ההורות היום אל מול ההורות של "פעם", ומיקום ההורה בחיי הילד, ויש שיח נרחב על הקושי שבין שילוב עבודה עם הורות. בקבוצות שיחה של פעוטות ובני נוער יש דיונים רבים על תרבות הצריכה שהטלוויזיה מעודדת מגילאים צעירים אל מול המציאות בה השכר החציוני במשק עומד על 6,541 שקלים, והורים כורעים תחת הנטל.
ואז, בדיוק בשבוע בו געש השיח בקהילה ההורית על אחריות ההורים בפרשת אייל גולן והקטינות. בדיוק ברגעים בו השיח נחצה למחנות הטוענים כי "אין מה לעשות והסמכות ההורית היא לא מה שהייתה פעם, שילדים מושפעים יותר ויותר מתכנים שמשודרים להם, ומתרבות הכוכבים, ושאין דרך להתמודד עם הילדים של היום" אל מול אלו שטוענים כי "האחריות על הפרשה היא לא רק של הזמר עצמו אלא של הורים, ושעל ההורים לעמוד, לקחת אחריות ולדאוג לחינוך הילדים שלהם" - בדיוק אז שוחררה לאוויר הפרסומת של שוש.
למי שפספס מדובר בסרטון עם ילד חמוד שמכריז בקול ש"אתם לא מחליטים עלי" עם סיומת של קריין שמודיע: "אמא הילד שלך אוהב שוש אז אל תחליטי עליו". לכאורה פרסומת שאמורה להיות קולית, הומאז' לסצנה הידועה מהסרט נהג מונית . לכאורה קריצה להורים, טקסט חביב וקליט, ילד נחמד, ללא ספק, על הנייר היא נשמעת כמו פרסומת מעולה, שעוד ידברו עליה. ובמציאות, נכון, מדברים עליה, אבל אני לא בטוחה שבהקשר שהתכוונו מפרסמיה.
במציאות הפרסומת יצרה סביבה באזז שלילי זועם. יש הסכמה רחבה כי היא פרסומת רעה שמזלזלת בהורה ומציגה אותו כחסר כל כוח, וזה בעיתוי בעייתי בלב השיח על סמכות הוריות, אז נכון שלא מדובר על מוצר לבני נוער ועדיין, אמהות אלו אמהות. והן מגיבות בהתאם .
אין כמעט קבוצת אמהות והורים רצינית שלא תמצאו בה לפחות דיון שלילי אחד. על יותר ויותר קירות של הורים פעילים עולים סטטוסים זועמים. הורים משתפים כי הילדים הקטנים שלהם בני 4-7 שאוהבים מאוד לצטט פרסומות, במיוחד קליטות, מכריזים בקול שהם "לא מחליטים עליהם", ולא, זה לא מגניב אף הורה.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
ההורים נזעקים וכותבים בסטטוסים: "מי שכתב את זה רווק בלי ילדים"; "הילד שלי עומד ומצטט את הפרסומת של שוש וזה לא מצחיק בכלל"; "בושה לחברה שככה מנסה למכור את המוצרים שלה"; "זה מסר ברור מאוד, לא חינוכי, מוריד מאיתנו כל אחריות על חינוך ילדינו! אח"כ שלא תתפלאו ש ......"; וקריאה להורדת הפרסומת ולפרסום מחאה בעמוד של שטראוס עלית.
לצד אלו אגב ניתן למצוא סטטוסים מפוקחים אשר טוענים כי מטרת כל הפרסומת כולה היא פרובוקציה לשמה והדרך הנכונה היא להצביע בקופה. "אולי אני לא מחליטה אבל אני משלמת" כתבה אם באחת הקבוצות. "הם יכולים להגיד מה שהם רוצים אבל אני זו שמשלמת בקופה, וזה כולל גם חומוס חטיפים וקפה אגב", וסיכמה בעצם את הנושא.
משבר בדרך? את זה יגידו הימים הקרובים, מה שבטוח השיח השלילי כבר כאן.
הכותבת היא אמא דיגיטלית, מומחית לרשתות חברתיות, ולג'ינגול תמידי עם 3 ילדים וכלבה
- 14.אוראור 11/04/2019 22:11הגב לתגובה זועזבו עכשיו חוצפה או לא חוצפה - מרדנות או לא מרדנות - הפרסומת בכלל לא קשורה למוצר - מה הקטע פה בעצם - לגמרי לא ברור..
- 13.כמה אמהות צווחניות לא יזיזו לי (ל"ת)שוש 03/12/2013 00:00הגב לתגובה זו
- 12.מר קריאייטיב 26/11/2013 21:20הגב לתגובה זואם אפשר, אז לתחת של סקורסיזי - שבטוח היה מפרגן למחווה הילדותית המדויקת לקלאסיקה הגדולה שלו. כולל השטיח המוסיקלי א-לה סבנטיז והקפוצ'ון המשובץ. אפילו טרוויס ביקל היה זורק מילה טובה ממושב הנהג במונית, בדרכו לפוצץ כמה ראשים של סרסורים... ריספקט!
- 11.אורנה 25/11/2013 23:51הגב לתגובה זונבהלים מהפרסומת המקסימה הזאת. כדאי שתעשו בדק בית רציני. נגעו לכם בנקודה רגישה: כנראה אין לכם את זה. הקונפליקט בין קבלת סמכות לשאיפה לעצמאות הוא בריא וחיוני להתפתחות הילד. הביקורת כאן מראה רק על חולשת ההורים. הבעיה אצלכם. לא בפרסומת. די עם ההיסטריה הזאת. אתם מזכירים לי מורות שצורחות כל הזמן, כי אין להן יכולת לחנך ולרתק.
- 10.למה אני לא מתפלאה שזה מבית היוצר של שטראוס?.. (ל"ת)כסף כסף כסף כסף כסף 25/11/2013 21:32הגב לתגובה זו
- 9.המחליטה 25/11/2013 20:05הגב לתגובה זושוש לא יכנס אלי הביתה
- 8.משה 24/11/2013 18:36הגב לתגובה זואם אמא לא מחליטה בגיל כזה בגיל 14 אבא של אייל גולן מחליט
- 7.היה צפוי שזה מה שיגידו הומור (ל"ת)מיכל 24/11/2013 18:25הגב לתגובה זו
- 6.מפרגן 24/11/2013 16:37הגב לתגובה זובמקרה או לא במקרה הם הצליחו ליצור שיחה קצת יותר אינטלגנטית על הצריכה האוטומטית של עמכה ישראל... כל ישראלי רואה ערוץ 2 נוסע במאזדה ו.... אוכל במבה תרבות העדר במייטבה! ולכותבת המודאגת: אולי אם נפתח אצל הילדים שלנו אינדיוידואליזים בגיל קטן הם לא ימרדו ויפרקו כל עול בתיכון... אז הורים הגיע הזמן להיפתח ולהיות טיפה יותר משוחררים!
- 5.יואב 24/11/2013 13:55הגב לתגובה זותשתחררו כבר יא מכווצים. די כבר לעשות דרמה מכל דבר. אם זה מה שיקלקל את הילד שלכם חבל שהבאתם ילדים לעולם.
- 4.דנה 24/11/2013 13:36הגב לתגובה זוהפרסומת פונה לילדים וצריכה לפנות במדיה ובזמן של ילדים. אחרת זה פספוס. http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000895486
- 3.קשקשנים 24/11/2013 13:32הגב לתגובה זוקבוצות דיון ופורומים מייצגים את השיחה - תמיד יהיו כאלו שיהיו בעד וכאלו שיהיו נגד. צריך לדעת לקחת בפרופורציות ולהבין מתי מדובר בחמישה גולשים רעשניים חסרי כל השפעה אמיתית ומתי מדובר בטרנד מסוכן. מי שמשפיע על הרגלי הקניה בנושאים האלו זה דווקא הילדים! צריך לבדוק איך הם רואים את הפרסומת הזו. זו השאלה היחידה!!!
- 2.אבסורד בפרסומת 24/11/2013 13:10הגב לתגובה זוהרי ההורים מתנגדים לדברים שאינם טובים לילדיהם. כאן הילד אומר - אל תחליטי בשבילי, כלומר: האם מסרבת לקנות לו שוש. בעיה קשה, מפתיע איך אין שום בקרה של החברה המפרסמת על המוצר הסופי. ככה זה כשהכסף נשפך בלי גבולות.
- 1.קופי 24/11/2013 13:01הגב לתגובה זוהורים יקרים, יש דרך יעילה מאוד להימנע משטיפת מוחם של ילדיכם בפרסומות. סגרו את הפאקינג טלוויזיה. ילד שנחשף לברייק פרסומות בפריים טיים הוא ילד שגם נחשף לזמר בועל קטינות, תאונות ורציחות וסתם זבל תרבותי. במקום לדאוג לאובדן הסמכות ההורית תתחילו לדאוג לאובדן ההיגיון הישר.
- אמ 24/11/2013 13:18הגב לתגובה זוקופי יקר, הפרסומות משובצת בשעות בהם צופים ילדים .
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
