טלי בריל
צילום: מרב רביץ מושל
טור

משרד הבריאות נכשל בהסברה על הפוליו: ההורים איבדו אמון

טלי בריל, לשעבר ב-DIBOOR ואם ל-3 ילדים, על כשלון ההסברה של משרד הבריאות. "אלפי הורים מחפשים דרכים להבין מדוע עליהם לחסן את הילד"
טלי בריל | (6)

3 נושאים יציתו אש בכל שיח אמהות מנומנם ועייף ככל שיהיה: הנקה, ברית מילה ו...חיסונים. גם בימים שבשגרה חיסונים הם נושא לוהט בשיח, יש 2 מחנות ואף אחד לא לוקח שבויים. הוא ילווה בהמון אמוציות, דוגמאות, ציטוטים והרבה האשמות.

השיח מתמקד לרוב מהריוניות טרום לידת ילד ראשון ועד גיל שנתיים אז מתבצעים רוב החיסונים, בתוך כל זה סביר להניח שמחפשי המידע יהיו הורים לילד ראשון והמסבירים הורים ותיקים יותר, רובם אגב פיתחו סביב זה אידיאולוגיה במקרה הטוב, ותיאוריות קונספירציה כלל עולמיות במקרי הקיצון.

התפרצות הפוליו וההחלטה לחיסון מקיף הציתה את הנושא הרבה מעבר לקהל ה"רגיל" שלו וחשפה את אחת מ-2 נקודות התורפה של מערכת הבריאות. הראשונה היא שאין לה מערכת הסברה, וכנגזרת מכך יש לקהילת ההורים בעיות אמון קשות במערכת.

איך שלא תסכלו על זה, למערכת הבריאות הישראלית יש יחסים די חלקיים עם ההורים. אנחנו נתקלים בהם בצמתים נקודתיים וכל עוד הכול בסדר לא ממש איכפת לרובנו מ"המערכת". אם תשאלו הורים מיהו מנכ"ל המשרד סביר להניח שהם לא ידעו לספר לכם בלי גוגל.

ההסברה בכלל וההסברה למה שקרוי "רפואה מונעת" בפרט היא אחת מנקודות החולשה של המשרד. בכל נושאי החיסונים לדגומא, אין הסברה כלל אלא אם אתם קוראים לעלון שקיבלתי עם כל לידה הסברה. עלון שמפרט בקצרה כל חיסון, למה הוא טוב ו..די. מעתה ואליך ההורים תלויים בטיב מערכת היחסים שלהם עם רופא הילדים, ואחות טיפת חלב. בשניהם אגב ברוב המקרים מוקצים לכם כשבע דקות לפגישה. וגם אז תלוי לאיזו אסכולה משתייך הרופא, עד כמה אחות טיפת חלב יכולה לנהל דיון, ומה רמת היכולת שלהם לענות על שאלות שהן קצת יותר עמוקות מ"מה הן תופעות הלוואי", וכל זה עוד לפני משברים.

משבר הפוליו הוא לא המשבר הראשון בו מערכת הבריאות עומדת חסרת אונים אל מול המתרחש ברשת. עם פרוץ היסטריית שפעת החזירים גם אז ממש כמו היום, ההסברה נחלה כישלון חרוץ בכל מה שקשור במדיה הדיגיטלית בכלל, וברשתות החברתיות בפרט. התהליך המואץ של התפשטות המידע, היכולת של כל אחד להגיע לשלל מידעים מצד אחד אך המחוסר בגורם מסביר ומפשט ואמין מצד שני חשף את המערכת במערומיה, והשאיר את הזירה למחנה המתנגד. גם אז אלפי הורים ונשים הריוניות חיפשו שקיפות, מידע ודרכים להבין מודע דורשים מהם להתחסן וגם אז משרד הבריאות לא השכיל להבין שאנחנו כבר לא בשנות החמישים, ואנחנו לא עומדים דום לכל דרישה והנחיה, אלא יש כאן עניין של שקיפות, אמון והצגת מידע.

חלפו 3 שנים והרשתות החברתיות צברו תאוצה, יחד עם התפשטות המידע, ומשרד הבריאות? הוא לא התעדכן כבר יובלות. אין הורה היום לילדים שיכול להתעלם ממה שקורה, אם זה באופן יזום בניסיון להבין ולקבל קצת מידע על מה מדברים בחדשות, או אם זה שיח ההורים ברשת, הדבר כולל גם הורים לילדים בוגרים יותר שאינם הקהל הטבעי. סביר להניח שמרבית החשיפה היא לשלל פרסומים של מתנגדי החיסונים שיודעים לנהל את המלחמה שלהם היטב, מבלוגים לא ברורים שצצו פתאום עם ציטוטים, עמודי פייסבוק, עדויות של הורים שחיסנו בעבר, קישורים שמראים את הבעיתיות בחיסונים ועוד. הרשת מוצפת ומשרד הבריאות - מתעלם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

עשרות הורים בישראל איבדו את האמון - חלקם מפתח אדישות וחלקם מקבל החלטות על סמך מידע שלא ברור לגמרי מה המקור שלו. מה שברור לגמרי שגם כאן כמו בנושאים נוספים שקשורים להורות (זכויות היולדת, עידוד הנקה וכו') משרד הבריאות עוד לא התעדכן והפנים שההורים של היום לא אומרים כן על כל דבר. הגיע הזמן שמישהו במשרד הבריאות יבין, כי במלחמת ההסברה הזו הוא מפסיד, ובענק.

הכותבת היא 'אמא דיגיטלית', מומחית לרשתות חברתיות, ולג'ינגול תמידי עם 3 ילדים וכלבה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אייל 19/08/2013 13:56
    הגב לתגובה זו
    הכותבת מסקרת תופעה אותנטית שמתרחשת עכשיו בכל הארץ. הורים לא מאמינים ולא מחסנים. משרד הבריאות מספק מידע הסברתי בסגנון שנות החמישים ואפשר לראות את חוסר האונים (והעונים) של משרד הבריאות בפייסבוק https://www.facebook.com/Health.gov.il
  • גשש בלש 19/08/2013 15:56
    הגב לתגובה זו
    וגם שלח את צבא ההגנה של יהיר לפיד להגן על שרת הבריאות
  • 4.
    יועז 18/08/2013 17:40
    הגב לתגובה זו
    מה את מבלבלת את המוח ? מי שמך ? מה את יודעת בכלל ? המשיכי לעסוק בזוטות באמא הדיגיאלית שלך ותני למנהלים לעשות את שלהם. בושה
  • 3.
    לא הסברת מה המשרד עושה לא בסדר (ל"ת)
    אין שום הוכחה לטענות 18/08/2013 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מכירה אותה 15/08/2013 23:31
    הגב לתגובה זו
    באסה להם
  • 1.
    13/08/2013 18:59
    הגב לתגובה זו
    כל בכל פוסט שלה יש שני לייקים במקרה הטוב- עלוב
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.74%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.74%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״