התכנית של דרהי נחשפת: מבקש למחוק את HOT בשל הרגולציה בשוק התקשורת

כפי שנחשף ב-Bizportal: פטריק דרהי את HOT כחברה פרטית. דירקטוריון החברה הקים ועדה לבחינת העסקה שמשקפת שווי של 2.7 מיליארד שקלים

איש העסקים פטריק דרהי רוצה להפוך את חברת HOT לפרטית. היום (יום א') דיווחה חברת הכבלים כי חברת 'קול' שבאמצעותה שולט דרהי ב-HOT, פנתה לדירקטוריון החברה בבקשה לדון ברכישת מלוא האחזקות הנמצאות בידי הציבור לפי מחיר של 37 שקלים, פרמיה של 9% בלבד על מחיר השוק. בכך אישרה החברה את חשיפת ב-Bizportal אודות כוונותיו של דרהי להפוך את HOT לפרטית..

נכון להיום מחזיקה חברת קול ב-69% ממניותיה של חברת הכבלים. בפנייתה של קול ל-HOT מציין דרהי את הטלטלה בשוק התקשורת אשר יצרה רגולציה חדשה ושינוי בתפיסתם של המשקיעים את חברת הכבלים. הצעת הרכש למניות הציבור משקפת לחברת הכבלים שווי של 2.7 מיליארד שקל.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

קול מבקשת מהדירקטוריון להקים ועדה לבחינת העסקה המוצעת: "אנו מאמינים שהעסקה תיטיב עם HOT, כמו גם עם בעלי מניותיה מהציבור". בקול מעוניינים להציג את הרציונל העומד מאחורי העסקה לדירקטוריון ולשכנע אותו לתמוך בעסקה המוצעת.

במסגרת העסקה מציע דרהי להקים חברה ייעודית חדשה שתקלוט את חברת HOT (מיזוג משולש הופכי). חברת HOT צפויה להמשיך ולהישאר תאגיד מדווח זאת מאחר ולחברה ישנן איגרות חוב שנסחרות בבורסה.

בניגוד להצעת רכש רגילה שבה מבקש בעל השליטה לרכוש את מלוא אחזקות הציבור, כאן מציע דרהי מתווה על פיו החברה החדשה שתוקם תרכוש את מלוא המניות של HOT (סוג של אקזיט). במקרה זה, נדרש רוב רגיל מצד בעלי המניות של החברה במסגרת אסיפה כללית.

איש העסקים פטריק דרהי החל בהשתלטות שלו על HOT לפני מספר שנים. בחברת הכבלים היו לא מעט בעלי עניין ובהם קבוצת דלק, בנקים, ידיעות אחרונות, אליעזר פישמן ועוד. דרהי, באמצעות קול, השקיע בחברת הכבלים למעלה מ-2 מיליארד שקל ברכישת מניות והגיע להחזקה של כ-65%.

לפני מספר חודשים, לאחר הטלטלה בשוק הסלולר, החלה מניית HOT לאבד גובה. בניסיון למנוע את ההידרדרות פרסמה HOT הצעת רכש עצמית בהיקף של מלוא הרווחים הראויים לחלוקה, כ-380 מיליון שקל. מהלך זה סייע לדרהי להגדיל את אחיזתו בחברה עד לכ-70%. כעת, מבקש דרהי למחוק את המנייה ממסחר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.