התכנית של דרהי נחשפת: מבקש למחוק את HOT בשל הרגולציה בשוק התקשורת
איש העסקים פטריק דרהי רוצה להפוך את חברת HOT לפרטית. היום (יום א') דיווחה חברת הכבלים כי חברת 'קול' שבאמצעותה שולט דרהי ב-HOT, פנתה לדירקטוריון החברה בבקשה לדון ברכישת מלוא האחזקות הנמצאות בידי הציבור לפי מחיר של 37 שקלים, פרמיה של 9% בלבד על מחיר השוק. בכך אישרה החברה את חשיפת ב-Bizportal
נכון להיום מחזיקה חברת קול ב-69% ממניותיה של חברת הכבלים. בפנייתה של קול ל-HOT מציין דרהי את הטלטלה בשוק התקשורת אשר יצרה רגולציה חדשה ושינוי בתפיסתם של המשקיעים את חברת הכבלים. הצעת הרכש למניות הציבור משקפת לחברת הכבלים שווי של 2.7 מיליארד שקל.
קול מבקשת מהדירקטוריון להקים ועדה לבחינת העסקה המוצעת: "אנו מאמינים שהעסקה תיטיב עם HOT, כמו גם עם בעלי מניותיה מהציבור". בקול מעוניינים להציג את הרציונל העומד מאחורי העסקה לדירקטוריון ולשכנע אותו לתמוך בעסקה המוצעת.
במסגרת העסקה מציע דרהי להקים חברה ייעודית חדשה שתקלוט את חברת HOT (מיזוג משולש הופכי). חברת HOT צפויה להמשיך ולהישאר תאגיד מדווח זאת מאחר ולחברה ישנן איגרות חוב שנסחרות בבורסה.
בניגוד להצעת רכש רגילה שבה מבקש בעל השליטה לרכוש את מלוא אחזקות הציבור, כאן מציע דרהי מתווה על פיו החברה החדשה שתוקם תרכוש את מלוא המניות של HOT (סוג של אקזיט). במקרה זה, נדרש רוב רגיל מצד בעלי המניות של החברה במסגרת אסיפה כללית.
איש העסקים פטריק דרהי החל בהשתלטות שלו על HOT לפני מספר שנים. בחברת הכבלים היו לא מעט בעלי עניין ובהם קבוצת דלק, בנקים, ידיעות אחרונות, אליעזר פישמן ועוד. דרהי, באמצעות קול, השקיע בחברת הכבלים למעלה מ-2 מיליארד שקל ברכישת מניות והגיע להחזקה של כ-65%.
לפני מספר חודשים, לאחר הטלטלה בשוק הסלולר, החלה מניית HOT לאבד גובה. בניסיון למנוע את ההידרדרות פרסמה HOT הצעת רכש עצמית בהיקף של מלוא הרווחים הראויים לחלוקה, כ-380 מיליון שקל. מהלך זה סייע לדרהי להגדיל את אחיזתו בחברה עד לכ-70%. כעת, מבקש דרהי למחוק את המנייה ממסחר.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.