דעה

על תדמית ופוליטיקה; הבחירה ב-BMW המפוארות - אטימות

הפוליטיקאים, שדואגים לעדכן תדיר את הסטטוס שלהם ברשתות החבריותיות, שותקים בסוגיית המכוניות המנקרות. התוצאה: פגיעה בתדמיתם התקשורתית
יער גדיש | (6)

אתמול (יום ד') הכריז משרד האוצר כי שרי הממשלה יעשו שימוש בצי רכבים חדש מסוג BMW. מדובר ברכבים היקרים ביותר שהשתתפו במכרז ובעת הזו, כשהמשק במשבר והציבור מפגין ברחובות למען צדק חברתי, רכבי השרד יהפכו לנזם זהב באף חזיר ויעידו על אטימות הממשלה היושבת אי שם במגדל השן ולא מבינה את דרישות הציבור ואת מצבם הכלכלי הקשה של אזרחיה.

המסקנה פשוטה - הפוליטיקאים לא הפנימו את השינוי שחל בקרב הציבור בשנה האחרונה. שקיפות, צניעות וצדק חברתי הן אחלה סיסמאות לניהול דפי פייסבוק במסווה של שיח אמיתי עם הציבור, אך פעולות היומיום שלהם שונות לחלוטין וכנראה שהאסימון של השרים טרם נפל לחור הנכון, או שמא, בעוצמה הנכונה.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

ללא קשר לעמדות פוליטיות, ניתן לייחס הבנה תקשורתית ופעולה ראויה בנושא לשלי יחימוביץ', שהצהירה כי היא לא מעוניינת ברכב מסוג BMW המגיע לה במסגרת תפקידה כיו"ר האופוזיציה, וכי היא יכולה לבצע את השליחות הציבורית המוטלת עליה גם כשהיא נוסעת ברכב משפחתי ונפוץ מסוג מזדה, כפי שיש לאלפי משפחות בישראל.

כיום הפוליטיקאים נמצאים ברשתות החברתיות, משתתפים בהפגנות לצדק חברתי ונפגשים עם פעילים בכל מקום בו יש רצון לשמוע אותם. הם זמינים יותר מבעבר, מבינים שהזמנים השתנו ושעליהם לנהל את התדמית שלהם בזהירות רבה בגלל העין הבוחנת של הציבור שעוקב אחריהם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. עם זאת, מצער להיווכח שהם שכחו שזה לא משנה כמה סטטוסים הם יפרסמו בפייסבוק על צדק חברתי, אם הם נוסעים ברכב שגורם לחלק ניכר בציבור להרגיש זלזול, התנשאות ואטימות.

קשה להאמין שהשרים לא מבינים שהצעד הנבון הוא לבחור ברכב משפחתי מאשר להשתמש ברכב מנקר עיניים, ולא ברור מדוע בחרו לשמור על שתיקה ולפספס הזדמנות לשדר לציבור מסר של שקיפות, הבנה והפנמה של המחאה. נקווה שזה לא עניין של אגו ויוקרה, אלא תוצאה של יום עמוס בעבודה מקצועית ורצינית שמנע מהם להספיק ולהתייחס לנושא מיד עם פרסומו.

לקראת התעצמותה של המחאה הציבורית ואולי אפילו תקופת בחירות שנמצאת בפתח, כדאי לכל נבחר ציבור להתייחס ברצינות הראויה לרחשי ליבו של הציבור. על הנבחרים ליטול יוזמה ולפעול באופן שיוכיח שהם קשובים לדרישות הציבור כי הזמנים השתנו והיום קשה יותר להתעלם ולהסתתר מן הציבור.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    המחאה תחזור בגדול. אצל הציבור האסימון כן נפל (ל"ת)
    ליאור 14/07/2012 08:43
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    האוצר אטום לא פחות מהשרים (ל"ת)
    דניאל 13/07/2012 09:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נכון, אבל מה חדש? (ל"ת)
    צביקה 12/07/2012 20:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    השרים איבדו מזמן את הבושה. עובדים על כולנו (ל"ת)
    לירון 12/07/2012 18:21
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נראה אם יחימוביץ תישאר עם המזדה גם כשתהיה שרה (ל"ת)
    חן 12/07/2012 17:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גיבוב שטויות מפיו של ילד חסר נסיון (ל"ת)
    אורי 12/07/2012 15:34
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.