רוצה לסחוט את ה'תפוז': בן דוב ימשוך 10 מיליון ש' דיבידנד מאתר האינטרנט?

רק לפני מספר ימים לא שילמה סאני למחזיקי האג"ח ריבית במיליונים. האם תפוז תוותר על 60% מקופת המזומנים שלה כששוק הפרסום במצוקה?

המצב הקשה בענף הפרסום, לא מפריע לאיש העסקים אילן בן דב להוביל מהלך שירוקן את מרבית המזומנים מפורטל האינטרנט תפוז. אתמול (יום ד') דיווחה החברה כי הדירקטוריון אישר חלוקת דיבידנד גדול בהיקף של 10 מיליון שקל. מאחר ולפורטל האינטרנט אין רווחים ראויים לחלוקה, החברה תידרש לאישור בית המשפט לטובת החלוקה.

חברת 'תפוז' מפעילה את פורטל תפוז. כמו כן, החברה מספקת תכנים סלולריים לחברות הסלולר השונות. החברה מוחזקת בשיעור של 62.7% על ידי סאני קום, חברת בת של סאני. כמו כן, סאני מחזיקה ישירות ב-1% נוספים מהחברה. נכון לסוף חודש מארס היו בקופתה של חברת תפוז 16.8 מיליון שקל במזומן, וללא חוב בנקאי. לאחר הדיבידנד חברת סאני צפויה לקבל לידיה כ-6.4 מיליון שקל.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחץ כאן

אמנם, הדיבידנד שתחלק תפוז אינו צפוי להשפיע על פעילותה השוטפת, אך תמוה מעט שהדירקטוריון של החברה מחליט לוותר על 60% מקופת המזומנים שלו בעת הנוכחית שבה שוק הפרסום נמצא במשבר קשה.

בדוחות הרבעון הראשון כתבה תפוז כי "בשנת 2011 חלה לראשונה ירידה בהכנסות הפרסום באינטרנט בישראל וכן ירידה בחלקו של הפרסום באינטרנט מסך עוגת הפרסום בישראל (...) זאת בעקבות המחאה החברתית והחששות ממיתון".

קיטון חד במכירות

את הרבעון הראשון סגרה תפוז עם הפסד של 200 אלף שקל, לעומת רווח של 560 אלף שקל אשתקד. הסיבה לכך נובעת מהחולשה בשוק הפרסום. המכירות מתחום האינטרנט הסתכמו ב-3.4 מיליון שקל, לעומת 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחברה הסבירות שהסיבה לירידות נבעה מקיטון בהכנסות מפיתוח פרויקטים אינטרנטיים שיווקיים וירידה בהכנסות מפרסום.

גם בתחום התוכן הסלולרי לא רוותה החברה נחת ואלו תרמו 2.5 מיליון שקל לשורת המכירות, זאת לעומת 4.7 מיליון שקל אשתקד. בחברה ציינו שהסיבה לכך נובעת משינוי במודל ההתחשבנות ומהקטנות עוגת התשלום לכל ספקי התוכן.

העיתוי של חלוקת הדיבידנד מבחינתה של סאני הוא כאמור מעט תמוה. רק לפני מספר ימים, חברת ההחזקות של אילן בן דב המחזיקה בשרשור את השליטה בחברת פרטנר לא שילמה ריבית

הפיצוי הכספי הניתן על ידי לווה למלווה על אפשרות השימוש בהלוואה. למחזיקי האג"ח בהיקף של כ-5 מיליון שקל. בהודעה של סאני, לא הייתה התייחסות לנושא, וכלל לא ברור אם הדיבידנד שיתקבל מתפוז מיועד לתשלום הריבית למחזיקי האג"ח.

חברת תפוז נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 21 מיליון שקל. מתחילת השנה איבדה מניית החברה 22% מערכה. אם יחולק הדיבידנד, בעלי המניות של תפוז המחזיקים הבוקר במניה, יזכו לראות תשואת דיבידנד שבין שעור הדיבידנד במזומן למניה לבין המחיר הנוכחי בשוק של המניה, יחס זה מבוטא באחוזים.של 48%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שושני 08/08/2013 19:47
    הגב לתגובה זו
    כל המסמכים נמצאים כאן: http://roee20.xp3.biz
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.