הבור של דנקנר: מעריב שרף 36.6 מיליון ש' ברבעון ומאשים את המחאה החברתית

מעריב ממשיך לדמם ולהיות תלוי ב-IDB. ברבעון שחלף חלה שחיקה של העיתון מבחינת החשיפה וההשפעה על הירידה מפרסום הייתה חריפה עוד יותר

'מעריב' הנמצא בבעלות קבוצת IDB ממשיך להציג תוצאות חלשות ושרידותו של העיתון ממשיכה להיות תלויה בקבוצת IDB. הבוקר (יום ב') פרסם העיתון את תוצאות הרבעון הראשון מהם עולה כי ההכנסות נשחקו, וההפסד הרבעוני הסתכם ב-36.6 מיליון שקל.

את הרבעון הראשון של שנה סגר עיתון מעריב עם הכנסות של 65 מיליון שקל, זאת לעומת 70.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. במעריב מציינים כי ברבעון הראשון חלה שחיקה של העיתון מבחינת החשיפה לציבור. כמו כן, מציינים בעיתון כי השפעת השחיקה על ההכנסות מפרסום התחזקה אף יותר מהירידה בפועל ברמת החשיפה.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

במעריב מציינים כי הדבר נובע עקב ההתחזקות המשמעותית של עיתון 'ישראל היום' ומעבר תקציבי פרסום לחינמון זה. כמו כן במעריב מאשימים את המשך התחרות ואפקט 'המחאה החברתית' אשר הביאו לירידה בתקציבי הפרסום והמשך השחיקה במחירי הפרסום בעיתונות.

נכון לסוף חודש מארס, בקופת מעריב נמצאים 2.2 מיליון שקל בלבד וההון העצמי של העיתון נאמד ב-45.5 מיליון שקל בלבד. בעיתון ממשיכים להיות תלויים בבעל השליטה, נוחי דנקנר המחזיקה בעיתון דרך דיסקונט השקעות.

בתחילת אפריל נחתם הסכם לקבלת הלוואת בעלים בהיקף של 50 מיליון שקל מדיסקונט השקעות, זאת בהמשך להלוואה של 50 מיליון שקל שקיבל העיתון באוקטובר 2011. עד לתום מארס 2012 קיבלה החברה 17 מיליון שקל מתוך ההלוואה השנייה, ובתחילת אפריל (לאחר תאריך המאזן) קיבל עיתון מעריב את יתרת ההלוואה בהיקף של 33 מיליון שקל נוספים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    העיתון השתפר מאד אבל עדיין מהווה בור רציני (ל"ת)
    רונן 15/05/2012 09:50
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    נוחי הרס את העיתון (ל"ת)
    יואב צור 15/05/2012 01:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עסק מת, תודה לבן כספית שנוא ההמונים (ל"ת)
    חחחח 15/05/2012 01:04
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    למה ממשיכים להלוות להם כאלה סכומים? (ל"ת)
    אלון 14/05/2012 18:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הקורא 14/05/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    למה דנקנר היה צריך את זה? הרי הכתובת היתה מרוחה ,בענק ,על הקיר. אבל לעיתים אנשים חכמים חושבים שהם יותר חכמים מכולם והיכן שרבים נכשלו הם יצליחו. נו אז לא קרה
  • 3.
    קוראת חינמון 14/05/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    אולי תתחיל לחלק את מעריב, הרי הדגם הזה רווחי.
  • רמוס עגב 14/05/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
    רווחי? ישראל היום מפסיד בין 80 ל-100 מיליון שקל בשנה. ההבדל הוא שיש לו בעלים שמוכן להפסיד גם מיליארד שקל כדי שלביבי יהיה עיתון שיפיץ תעמולה מלשכתו
  • 2.
    תלמד איך להפסיד מהר יותר מ"הארץ" (ל"ת)
    עמוס 14/05/2012 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ערן גפני 14/05/2012 10:50
    הגב לתגובה זו
    לאור ההידרדרות המשתמשכת של מעריב, ולאחר שמתברר כי קרש ההצלה שנזרק לעיחון בדמות השקעה של מה שנחשב כגוף רציני עד כה (אי.די.בי.) מתבררת כאופציה גרועה שרק מוסיפה להידרדרות של העיתון, הגיע הזמן לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסא. כזכור, מעריב הוקם ע"י עיתונאים ועובדים שפרשו מההוצאה לאור של יהודה מוזס, שהוציאה לאור את ידיעות אחרונות. מאז ועד 1991 העיתון הוחזק בידי הוצאה לאור שנקראתה בשם "מודיעין" ואשר החזיקו בה עיתונאי מעריב ועובדיו. כעת, נראה כי דנקנר יעשה אחת מהשתיים: או ימכור את העיתון או שיסגור אותו. אסור, לדעתי, לתת למעריב להיסגר משום שהוא חייב לשמש כעוגן לאותם קוראים שמחפשים עיתון רציני, מעמיק ואובייקטיבי שאין בו את הצהיבות של ידיעות אחרונות וישראל היום ולא את הנפיחות והבוגדנות שבעיתון הארץ. על כן, על עיתונאי העיתון ועובדיו להתאגד עם הקוראים ולרכוש את העיתון ולנהלו בעצמם, כמו שהיה עד 1991. כמו כן, יש לשנות את מהות העיתון ולהחזירו להיות אכן העוגן המרכזי שהרבה קוראים משתוקקים לראות, להפיצו בשעות לפנות ערב ובכך לעשותו גם עיתון רלוונטי ומעודכן וגם אלטרנטיבה ראויה לשאר העיתונים, שהוכיחו כי הם כושלים בהבנת המציאות הישראלית והעולמית לא פעם אחת.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.