הבור של דנקנר: מעריב שרף 36.6 מיליון ש' ברבעון ומאשים את המחאה החברתית

מעריב ממשיך לדמם ולהיות תלוי ב-IDB. ברבעון שחלף חלה שחיקה של העיתון מבחינת החשיפה וההשפעה על הירידה מפרסום הייתה חריפה עוד יותר

'מעריב' הנמצא בבעלות קבוצת IDB ממשיך להציג תוצאות חלשות ושרידותו של העיתון ממשיכה להיות תלויה בקבוצת IDB. הבוקר (יום ב') פרסם העיתון את תוצאות הרבעון הראשון מהם עולה כי ההכנסות נשחקו, וההפסד הרבעוני הסתכם ב-36.6 מיליון שקל.

את הרבעון הראשון של שנה סגר עיתון מעריב עם הכנסות של 65 מיליון שקל, זאת לעומת 70.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. במעריב מציינים כי ברבעון הראשון חלה שחיקה של העיתון מבחינת החשיפה לציבור. כמו כן, מציינים בעיתון כי השפעת השחיקה על ההכנסות מפרסום התחזקה אף יותר מהירידה בפועל ברמת החשיפה.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

במעריב מציינים כי הדבר נובע עקב ההתחזקות המשמעותית של עיתון 'ישראל היום' ומעבר תקציבי פרסום לחינמון זה. כמו כן במעריב מאשימים את המשך התחרות ואפקט 'המחאה החברתית' אשר הביאו לירידה בתקציבי הפרסום והמשך השחיקה במחירי הפרסום בעיתונות.

נכון לסוף חודש מארס, בקופת מעריב נמצאים 2.2 מיליון שקל בלבד וההון העצמי של העיתון נאמד ב-45.5 מיליון שקל בלבד. בעיתון ממשיכים להיות תלויים בבעל השליטה, נוחי דנקנר המחזיקה בעיתון דרך דיסקונט השקעות.

בתחילת אפריל נחתם הסכם לקבלת הלוואת בעלים בהיקף של 50 מיליון שקל מדיסקונט השקעות, זאת בהמשך להלוואה של 50 מיליון שקל שקיבל העיתון באוקטובר 2011. עד לתום מארס 2012 קיבלה החברה 17 מיליון שקל מתוך ההלוואה השנייה, ובתחילת אפריל (לאחר תאריך המאזן) קיבל עיתון מעריב את יתרת ההלוואה בהיקף של 33 מיליון שקל נוספים.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    העיתון השתפר מאד אבל עדיין מהווה בור רציני (ל"ת)
    רונן 15/05/2012 09:50
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    נוחי הרס את העיתון (ל"ת)
    יואב צור 15/05/2012 01:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    עסק מת, תודה לבן כספית שנוא ההמונים (ל"ת)
    חחחח 15/05/2012 01:04
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    למה ממשיכים להלוות להם כאלה סכומים? (ל"ת)
    אלון 14/05/2012 18:07
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הקורא 14/05/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
    למה דנקנר היה צריך את זה? הרי הכתובת היתה מרוחה ,בענק ,על הקיר. אבל לעיתים אנשים חכמים חושבים שהם יותר חכמים מכולם והיכן שרבים נכשלו הם יצליחו. נו אז לא קרה
  • 3.
    קוראת חינמון 14/05/2012 13:32
    הגב לתגובה זו
    אולי תתחיל לחלק את מעריב, הרי הדגם הזה רווחי.
  • רמוס עגב 14/05/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
    רווחי? ישראל היום מפסיד בין 80 ל-100 מיליון שקל בשנה. ההבדל הוא שיש לו בעלים שמוכן להפסיד גם מיליארד שקל כדי שלביבי יהיה עיתון שיפיץ תעמולה מלשכתו
  • 2.
    תלמד איך להפסיד מהר יותר מ"הארץ" (ל"ת)
    עמוס 14/05/2012 11:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ערן גפני 14/05/2012 10:50
    הגב לתגובה זו
    לאור ההידרדרות המשתמשכת של מעריב, ולאחר שמתברר כי קרש ההצלה שנזרק לעיחון בדמות השקעה של מה שנחשב כגוף רציני עד כה (אי.די.בי.) מתבררת כאופציה גרועה שרק מוסיפה להידרדרות של העיתון, הגיע הזמן לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסא. כזכור, מעריב הוקם ע"י עיתונאים ועובדים שפרשו מההוצאה לאור של יהודה מוזס, שהוציאה לאור את ידיעות אחרונות. מאז ועד 1991 העיתון הוחזק בידי הוצאה לאור שנקראתה בשם "מודיעין" ואשר החזיקו בה עיתונאי מעריב ועובדיו. כעת, נראה כי דנקנר יעשה אחת מהשתיים: או ימכור את העיתון או שיסגור אותו. אסור, לדעתי, לתת למעריב להיסגר משום שהוא חייב לשמש כעוגן לאותם קוראים שמחפשים עיתון רציני, מעמיק ואובייקטיבי שאין בו את הצהיבות של ידיעות אחרונות וישראל היום ולא את הנפיחות והבוגדנות שבעיתון הארץ. על כן, על עיתונאי העיתון ועובדיו להתאגד עם הקוראים ולרכוש את העיתון ולנהלו בעצמם, כמו שהיה עד 1991. כמו כן, יש לשנות את מהות העיתון ולהחזירו להיות אכן העוגן המרכזי שהרבה קוראים משתוקקים לראות, להפיצו בשעות לפנות ערב ובכך לעשותו גם עיתון רלוונטי ומעודכן וגם אלטרנטיבה ראויה לשאר העיתונים, שהוכיחו כי הם כושלים בהבנת המציאות הישראלית והעולמית לא פעם אחת.
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.