HOT סוגרת שנה חזקה: הפשרה עם אקו"ם סידרה רווח רבעוני של 125 מ' ש'

החברה של דרהי סגרה את 2011 עם רווח של 341 מיליון ש' ועם 891 אלף מנויי טלווייזיה. מירס שנרכשה ברבעון ה-4, גרעה 42 מיליון ש' מהרווחים

HOT ממשיכה לשפר את תוצאותיה הכספיות: חברת הכבלים פרסמה היום (יום ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011 ולשנה כולה.

החברה שבשליטת איש העסקים פטריק דרהי, השלימה ברבעון הרביעי את רכישתה של חברת מירס. את השנה החולפת חתמה החברה עם רווח של 341 מיליון שקל, זאת לעומת 106 מיליון שקל בשנת 2010.

הרבעון הרביעי של החברה היה חיובי עבור הוט וכלל רווח של 125 מיליון שקל. ברבעון זה רשמה החברה הכנסות חד פעמיות של 119 מיליון שקל הנובע ברובו מהסדר הפשרה מול אקו"ם. תוצאותיה של חברת הסלולר מירס גרעו כ-42 מיליון שקל מהשורה התחתונה.

בשנת 2011 כולה גדלו המכירות של HOT ב-3.7% והסתכמו ב-3.37 מיליארד שקל. בחברה מסבירים זאת בגידול ממגזר הטלוויזיה בכבלים, מתשתיות האינטרנט ותרומתה של חברת מירס. בטלפון הקווי הציגה החברה ירידה בהכנסות כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות.

נכון לסוף 2011 לחברת HOT ישנם 891 אלף מנויי טלוויזיה, גידול של 1,600 ביחס לסוף ספטמבר ו-768 אלף מנויי אינטרנט המהווים גידול של 5,000 מנויים ביחס לרבעון הקודם. בתחום הטלפון הקווי גייסה החברה כ-5,000 מנויים ברבעון ופעילותה של מירס כללה 444 אלף קווי טלפון.

סטלה הנדלר, יו"ר קבוצת הוט: "התוצאות העסקיות של הקבוצה מבטאות את הדרך המשמעותית שעברה הוט בחיזוק פעילות הליבה שלה, תוך מיצובה כקבוצה המגבירה את התחרותיות בענף. החברה ממשיכה את התהליך המאסיבי לשדרוג התשתיות הנייחות, את הקמת רשת הסיבים האופטיים, ואת ההקמה והפריסה של הרשת הסלולרית החדשה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יעקב רוח 30/05/2012 16:37
    הגב לתגובה זו
    לפני למעלה משבוע בתאריך: 21.5.2012 הגשתי בקשה בדוכן של הוט בגרנד קניון להתנייד מחברת פלאפון מס' 050-4321819 לחברת הוט מובייל. נאמר לי שהניוד יתבצע תוך 3 שעות. בוצע ניוד לקוי. אני מנותק כבר למעלה משבוע. גם מפלאפון וגם מהוט מובייל. ההמתנה לשרות לקוחות למעלה משעה. כל הזמן אומרים לי שזה בטיפול. הייתי בתחנת שרות בחוצות המפרץ ביום שישי בבוקר אצל מנהל השרות שרון. הבטיח לי שיטפל בבעיה באופן אישי. לא קרה כלום מאז. אני עדיין מנותק. מבירור שעשיתי יש עוד רבים במצב הזה ולא מצליחים להתגבר על התקלה. הם טוענים שאמנם הקו נוייד אך משום מה מנותק. נגרם לי נזק כבד. אני מנותק מכולם. למעלה משבוע. אודה לך אם תעזור לי לפתור את הבעיה. אין למי לפנות. אתה התקוה האחרונה. לפני הגשת תביעת נזיקין. בברכה יעקב רוח טלפון: 04-8321819 נייד: 050-4321819
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.