מעריב בדרך החוצה מהבורסה? דנקנר שוקל להפוך את העיתון לחברה פרטית
'דיסקונט השקעות' רוצה להפוך את מעריב לחברה פרטית, כך עולה מדיווח שהוציא היום (יום ד') העיתון שבו הוא מעדכן את דו"ח תזרים המזומנים לשנתיים הקרובות. העיתון מדווח כי דסק"ש הגיעה גם לסיכום עם חברת הכשרת הישוב המחזיקה ב-27% מהמניות על פיהן תמכור לה את החזקותיה לפי שווי של 180 מיליון שקל.
'מעריב' הנמצא בקשיים תזרימיים, שרף 37.2 מיליון שקל מפעילותו השוטפת ברבעון הרביעי של השנה וקופת המזומנים שלו הכילה 5.5 מיליון שקל בסוף 2011. המהלך הנוכחי, אם יבשיל, יאפשר לדנקנר להמשיך ולהנשים את עיתון מעריב הרחק מעיני הציבור תחת חברת ההחזקות של דסק"ש.
במעריב מעדכנים שברבעון הרביעי חלה ירידה של 6 מיליון שקל במכירות ביחס לתחזית הקודמת, דבר אשר הוביל לגידול של 11 מיליון שקל בגירעון בפעילות השוטפת ביחס לתחזיות.
- 4.ערן גפני 02/02/2012 09:09הגב לתגובה זובמקום לקרוא ידיעה כי מעריב החליט על שידרוגו הצורני והתוכני לעיתון איכות, אנו שוב קוראים על תעלול פיננסי - די פאתטי - שבסך הכל נועד לכסות על הפסדי העיתון מפני הציבור (בטרם יימכרו נכסי העיתון הנדל"ניים - היקרים מפז - למרבה במחיר, כך אני חושש). חבל שכך. קיויתי שדנקנר באמת בא לתקן את העיתון ונראה כי תאוות הממון של איש עסקים גברה עליו.
- 3.קורא 01/02/2012 20:45הגב לתגובה זובלי קוראים
- הון ותקשורת מגעיל עיתון מגעיל (ל"ת)יקר 03/02/2012 01:12הגב לתגובה זו
- 2.רעיון נהדר, שיפסידו לבד ולא מכספי הציבור. (ל"ת)רוסו 01/02/2012 15:55הגב לתגובה זו
- 1.שיהפוך את מעריב למכון ליווי לחפץ (ל"ת)האמת 01/02/2012 15:32הגב לתגובה זו

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.