דרהי בוחן הגשת הצעת רכש מלאה ל-HOT ומחיקת החברה מהבורסה בת"א
איש העסקים פטריק דרהי רוצה להשתלט על חברת HOT ולהפוך אותה לפרטית, כך נודע ל-Bizportal. דרהי המחזיק כיום ב-65% שוקל הגשה של הצעת רכש מלאה למניות חברת הכבלים ולמחוק אותה מהמסחר. אם ההצעה תענה והמהלך יצליח, ירכוש דרהי את מלוא החזקות הציבור ב-HOT תמורת למעלה מ-1.2 מיליארד שקל.
המהלך של דרהי מעט מפתיע, זאת מאחר ורק לפני חודש נכנסה החברה למדד המעו"ף בצורה חגיגית. עם זאת, יכול להיות שהצפייה במתרחש במניות חברות התקשורת המקומיות והירידה במחיר מניית HOT דחפה אותו לבחון לעומק מהלך של מחיקת החברה. חשוב להדגיש כי גם לאחר המהלך, HOT תמשיך להיות חברה מדווחת, זאת מאחר ולחברה ישנן איגרות חוב שנסחרות בבורסה בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל.
חברת HOT עברה בשנה האחרונה שינוי מבני. מחברת כבלים בינונית היא הפכה לקבוצת תקשורת: דרהי הוביל את מהלך המיזוג בין HOT לבין מירס וזאת תוכל להציע בעתיד ללקוחותיה 4 שירותים בחבילה אחת: שירותי כבלים, טלפון ביתי, אינטרנט וסלולאר.
עבור דרהי מדובר במהלך יקר במיוחד. מניות HOT נסחרות הבוקר (יום ב') לפי שווי שוק של 3.36 מיליארד שקל. הצעת רכש מלאה תצריך פרמיה של עשרות אחוזים על מחיר השוק, זאת במטרה לשכנע את המחזיקים להיענות להצעה. כך למשל, בפרמיה של 20% יידרש דרהי להשיג מימון בהיקף של 1.4 מיליארד שקל כדי להשלים את המהלך, ובפרמיה של 30% סך ההשקעה יגדל ליותר מ-1.5 מיליארד שקל.
כרוניקה ידועה מראש?
לא ממש ברור מהי רמת הנזילות של דרהי, שהחל ברכישת מניות HOT לפני כשנתיים וחצי. לאט לאט ובשיטתיות הגדיל איש העסקים הצרפתי את החזקותיו בחברה והגיע להחזקה של 65%. באוגוסט 2009 רכש דרהי כ-15% מהמניות מבנק לאומי, חודשיים מאוחר יותר רכש אחזקות מבנק הפועלים והבנק הבינלאומי לפי 35 שקלים למניה. ככל שדרהי התקדם במסע ההשתלטות, המחיר שהוא נדרש לשלם עבור המניות הלך ועלה. בדצמבר, נדרש דרהי לשלם 44 שקלים בעבור כל מניה מידי קבוצת דלק והגיע לאחזקה של 44.76% ממניות החברה.
כאן נתקל דרהי במגבלה של חוק החברות שאוסר על חברה לחצות את רף ה-45% בחברה ללא הצעת רכש או הקצאה פרטית. דרהי בחר בהקצאה פרטית. בעלי המניות ברוב קולות אישרו הקצאה של 1.9% ממניות החברה לדרהי בהשקעה של 83 מיליון שקל נוספים.
בשלב מאוחר יותר רכש דרהי גם את רוב ההחזקות של אליעזר פישמן בחברה, שהם כ-6% ממניות HOT לפי מחיר של 54.5 שקלים למניה ובהמשך רכש גם את החזקות קבוצת ידיעות בחברה (כ-13%) תמורת כ-65 שקלים למניה. מאז, הידרדרה מניית החברה לרמה של כ-43 שקלים, זאת על רקע האווירה הכללית בשווקים.
מבדיקת Bizportal עולה כי עד כה השקיע דרהי כ-2.2 מיליארד שקל ברכישת מניות של HOT בדומה לשווי הנוכחי של ההחזקה בשוק.
דרהי הצליח לרשום לזכותו אקזיט מסוים לאחר שרכש את חברת הסלולר מירס תמורת 650 מיליון שקל ומכר אותה לחברת HOT תמורת 1.2 מיליארד שקל. בעת השלמת העסקה שלשל לידיו דרהי 750 מיליון שקל ויתר הסכום (450 מיליון שקל) מותנה בביצועים של חברת מירס בשנים הקרובות ובהם שיעורי החדירה לשוק וסך הרווחיות התפעולית התזרימית.
הדובר של פטריק דרהי מסר: "מדובר בשמועות וכידוע, איננו נוהגים להגיב לשמועות כאלה ואחרות אשר צצות מדי פעם בשוק".
בתוך כך, ועדת הכלכלה אישרה היום את בקשת משרד התקשורת להפחית את תמלוגי HOT בשנת 2013 ל-0%. ביולי האחרון אישרה ועדת הכלכלה לקבוע את תמלוגי הכבלים ל-2012 על 1.75%. ח"כ יצחק וקנין שעמד בראשות הישיבה, הסביר כי התקנות הן חלק מהסדר פשרה שהתגבש בעקבות עתירות לבג"צ שהגישו חברות התקשורת. הסדר הפשרה כלל גם הסכמה לבטל את התמלוגים החל מ-2013 ומשרד התקשורת לעגן בתקנות את הפשרה באשר לתמלוגים החל מהשנה הבאה.
ח"כ וקנין הוסיף כי בית המשפט השאיר לכנסת את שיקול הדעת הכלכלי בעניין, שכן אישור התקנות כרוך בוויתור של המדינה על ההכנסות מהתמלוגים בשנת 2013. ח"כ וקנין אף ציין כי ועדת הכספים, שדנה בתמלוגים שמשלמת חברת יס למדינה טרם אישרה את ההסכם שהתגבש בבית המשפט.
נציג משרד התקשורת, עו"ד מוהנד נאסר, אמר כי התמלוגים לשנת 2012 כבר עוגנו בהוראת שעה. לדבריו, משרדי האוצר והתקשורת כבר הודיעו לבית המשפט שהם מקבלים את הסדר הפשרה בכפוף לאישור ועדות הכנסת.
לדברי יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין ניצן חן, "על החברות מוטלות חובות רגולטוריות להשקעה של 8% מההכנסות בהפקות מקור שגורמת לנטל כלכלי, והפחתת התמלוגים תאפשר לרגולטור לדרוש מהחברות עוד מטלות לטובת ההפקה המקורית". סמנכ"ל התוכן והרגולציה של HOT, עו"ד יורם מוקדי, הוסיף: "כולם מסכימים שהתמלוגים צריכים לעבור מהעולם". הוא אף ציין כי HOT עדיין משלמת לאוצר כספים עבור התשתית בה היא משתמשת.
- 1.דרהי שיטת השקשוקה (ל"ת)אלי 30/01/2012 14:55הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
