הכוכב העולה של הימין האמריקני חתם על חוזה ספרים ענק - והנה מה שהוא חושב על ישראל
מילו יינופולוס, עיתונאי בריטי, שזכה לתהילה מצד הימין האמריקני אך לגינויים חריפים מצד השמאל, על פי דיווחים חתם על חוזה ענק עם חברת הוצאה לאור. חברת סיימון ושוסטר תשלם לו 250 אלף דולר כמקדמה עבור פרסום זכרונותיו.
רק לפני מספר חודשים יינופולוס, הורחק והוחרם בטוויטר לאחר פרסום סדרת ציוצים התקפית, עובר עתה למרכז הבמה של עולם הבידור האמריקני. נציין כי חברת סיימון ושוסטר היא אותה חברה שפרסמה את ספרו של דונלד טראמפ "אמריקה נכה" (crippled America).
יינופולוס טען בפני ההוליווד ריפורטר מה הביא לפרסומו "הם אמרו לי שהחרמה מ- Twitter תחסל אותי. בדיוק כמו שצפיתי, ההיפך קרה". לדבריו "האם זה כאב למדונה להיות מוחרמת מ-MTV בשנות ה-90? האם כל הלחץ השלילי מהתקשורת לפגוע בסיכוייו של דונלד טראמפ לזכות בבחירות הצליח? "
עוד הוסיף "נפגשתי עם המנהלים הבכירים של סיימון ושוסטר בתחילת השנה וניסיתי חצי שעה לזעזע אותם בבדיחות זימה וחוות דעת שערורייתיות. חשבתי שהם מתכוונים לזרוק אותי מהבניין - אבל במקום זה הם הציעו לי מריצה מלאה בכסף" אמר.
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- טראמפ מתקרב להכרעה על יו״ר הפד הבא ודורש ריבית נמוכה בהרבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענת יינופולוס, ישראל היא היחידה שיודעת במערב לשמור על עצמה ועל הערכים שלה בפני גלים של מהגרים. לדבריו ישראל מגינה על נשותיה ואזרחיה ההומוסקסואליים.
- 2.בא 30/12/2016 08:51הגב לתגובה זוהיסטוריה ,ואחכ רוצים לדחוף לנו מדינה פלסטינית ,כול המדינה ברוחב 40 קילומטר , ואחכ הערבים בגליל ירצו אוטונומיה .
- 1.מזה החרטה הזאת ? (ל"ת)גוגו הטברייני 29/12/2016 21:08הגב לתגובה זו
סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.
החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.
ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם.
ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.
בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה.
הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997
החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.
