מלחמת הפטנטים בין יאהו לפייסבוק הוכרעה - הסדר זמני או שלום כלכלי?

לפני פחות משנה נפער פצע במרחב המחייה המשותף של 2 החברות, אתמול, ולפני שהוציאו את התחמושת מהבונקרים, נחתם ההסדר
עידן קייסר | (1)

אתמול (ו') בסיום יום המסחר התעדכנה הידיעה בדבר ההסדר שהתגבש בתביעה בין יאהו (סימול: YHOO) לבין פייסבוק (סימול: FB) בנוגע למאבק משפטי על החזקות הפטנטים שלהן. הסדר זה מסיים את מה שהלך והתעצב להיראות אחד המאבקים החריפים וההרסניים בתולדות המשפט בעמק הסיליקון.

תחת התנאים החדשים של החוזה, מדווח אתר דילבוק, שתי החברות ירחיבו את שיתוף הפעולה הקיים, מה שיכלול אינטגרציה עמוקה יותר של הכלים של פייסבוק לתוך דפי התוכן של יאהו.

2 החברות הסכימו גם לתת רישוי צולב לכל החזקותיהן בפטנטים, מה שיכול לשמור כל צד מלתבוע את הצד השני על נכסים בלתי מוחשיים בעתיד, כך אמר לאתר אדם המקורב לעסקה. ההסכם לא כולל שום תשלום במזומנים מפייסבוק, מה שמסמל ניצחון עבור החברה של צוקרברג.

העסקה נועדה לרפא פצע שנפתח לפני פחות משנה כאשר 2 החברות החלו לשתף פעולה באופן הדוק. כחלק מההסכם, יאהו ופייסבוק הסכימו לעבוד יחד על מנת לקדם אירועים גדולים, ו-2 החברות מקוות להשיג פרסום והכנסות גדולות יותר משיתוף הפעולה.

"אנחנו מסתכלים קדימה אל עבר בניית ההצלחה, בה כבר חזינו, אשר גורמת לנו להוציא מוצרים חדשניים וניסיון משותף עבור הצרכנים ועבור הספונסרים", אמר רוס לווינסון, מנכ"ל אינטרים (אחד מהמועמדים למלא את תפקיד מנכ"ל יאהו). "שילוב בין התוכן האיכותי וההפצה של יאהו כחברה המובילה למדיה דיגיטלית עם פייסבוק שמספקת מפרסמים ופרסומות היא הזדמנות פז".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לאחר המלצאת פסגות זה הזמן לקנות בזול (ל"ת)
    חברה לישראל 07/07/2012 09:59
    הגב לתגובה זו

אחת עולה, אחת יורדת: אנליסטים ממליצים על פייסבוק, ולמי חתכו המלצה?

האנליסטים בבית ההשקעות פייפר ג'אפרי הרימו את מחיר היעד של פייסבוק ל-46 דולר, אפסייד של 17% על המחיר היום, וחתכו את מחיר היעד למניה נוספת בסקטור הטכנולוגיה
ידידיה אפק |
בית ההשקעות האמריקני פייפר ג'פרי אחראי לעלייה מרשימה אחת ולירידה אחרת בסקטור הטכנולוגיה התנודתי. האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד של פייסבוק (סימול: FB) בעקבות המיזם החדש שפרסמה החברה, והאנליסט אוגוסט ריצ'ארד חתך את דירוגה של קואלקום (סימול: QCOM) וגם הוריד את מחיר היעד למניה. לאחר שהרשת החברתית הפופולרית בעולם פרסמה את מיזם הפרסום החדש שלה, האנליסט ג'ין מונסטר הקפיץ את מחיר היעד למניה מ-38 דולר ל-46 דולר, מה שמהווה אפסייד על המחיר הנוכחי בשוק של 17%. פייסבוק הכריזה על פרסומות וידאו בנות 15 שניות שיופיעו כחלק מהפיד בסלולר ובמחשב, דבר שיעצבן קצת יותר את הגולשים אבל יספק הכנסה נוספת מפרסום לחברה. האנליסט של פייפר ג'פרי כתב כי העלייה במחיר היעד מבוססת על "הפוטנציאל של פרסומות הוידאו של החברה. אנו מאמינים שהשוק לא עיכל עדיין את החדשות האלו, ואנו לא מעריכים את המספרים סביב מוצר הוידאו הזה עד שנראה איך הוא עובד. למרות זאת, אנו בטוחים יותר בתחזית הצמיחה של ההכנסות מפרסום, 50% ב-2013 ו-30% ב-2014, ולכן אנו מעלים את מחיר היעד ל-46 דולר". בד בבד, אנליסט נוסף בחטיבת המחקר של בית ההשקעות מוריד היום את המלצתו לקואלקום 'תשואת יתר' ל'ניטרלי', וגם מוריד את מחיר היעד של מניית חברת הטכנולוגיה מ-71 דולר ל-67 דולר. בדוח המפרט את הסיבות להמלצה הסבירו בפייפר ג'אפרי כי "במהלך עונת הדוחות מספר חברות הצביעו על ביקושים נמוכים למרכיבים אלקטרוניים לסמארטפונים. יותר מכך, בדיקות שנעשו לאחרונה מראות ביטולים של הזמנות של מרכיבים כאלו אצל ספקים, והביטולים הולכים וגוברים בשבועות האחרונים". גם התחרות בענף פוגעת בקואלקום, לפי האנליסטים. הם מצביעים על כך שחברה סינית המתחרה בקואלקום בתחום הרכיבים האלקטרוניים לסמארטפונים, מדיהטק, הכריזה על גידול רבעוני של 49% בהזמנות. הצפי של פייפר ג'אפרי לשנת 2014 משקף את המידע החדש הזה, ולכן מחיר היעד יורד כעת ל-67 דולר.