פינוי בינוי תדהר בת ים
צילום: איתמר סיידא

מעל 2.5 מיליון שקל: כמה עולה דירת 3 חדרים בהתחדשות עירונית בבת ים?

תדהר תהרוס 32 יחידות דיור ותבנה שני בניינים עם 134 יחידות דיור חדשות. דירות 3 חדרים חצו את הרף של ה-2.5 מיליון שקל - אבל המחיר דומה מאוד לאזור, כ-30 אלף שקל למ"ר. ומה יקבלו בעלי הקרקע?
איציק יצחקי | (1)

קבוצת תדהר, מוציאה לדרך את פרויקט התחדשות עירונית בבת ים. לפרויקט קוראים מבצע סיני (על שם הרחוב, ייבנה במבצע סיני 25-27, בשכונת רמת יוסף), הוא מכיל 134 יחידות דיור חדשות בהשקעה של 315 מיליון שקל והאכלוס צפוי בשנת 2028.

הפרויקט כולל את הריסתם של שני בניינים בני ארבע קומות, הנפרסים על שטח של 2 דונם וכוללים 32 יחידות דיור, שבמקומם יקומו שני בנייני בוטיק בני 13 קומות בהם 134 יחידות דיור חדשות (מכפיל 4.2 לערך, א"י), כולל משחקייה וחדר כושר. החברה, שלאחרונה הודיעה על הארכת תוקף האחריות בדירות חדשות למשך 10 שנים, תמכור בפרויקט דירות 3 חדרים החל מ-2,534,000 שקל. המחיר הממוצע בבת ים עומד על 30 אלף שקל למ"ר, אולם בשכונת רמת יוסף המחירים מעט גבוהים יותר, סביב 31 אלף שקל למ"ר. זה גם המחיר של דירות חדשות באזור, כשיש היצע מוגבל של דירות קטנות באזור. גם במקרה הזה, המחיר ינוע סביב 30 אלף שקל למ"ר.

עוד ידוע, כי בעלי הזכויות יקבלו תוספת שטח של 23 מ"ר לדירתם הקיימת, זאת בנוסף למרפסת בגודל 12 מ"ר, חניה ומחסן. בפרויקט יבנו בשיטת EcoWall, שיטת עיגון אריחי חיפוי קיר שמאפשרת בידוד תרמי ואיטום מתקדם, עיגון חזק ואחיד לקיר (טכנולוגיה מתקדמת אשר רשמה 6 פטנטים ומאפשרת איכות ונראות גבוהה).

חברת חושן ניהול פרויקטים תהיה חברת הפיקוח מטעם בעלי הדירות. החברות (החברה לפיתוח והתחדשות עירונית יחד עם חושן) סייעו בארגון, הקמת נציגות וגיבוש בעלי הדירות , וכן בנוסף קידמו ביחד איתם תב"ע חדשה למתחם עד לאישורה בוועדות. לאחר אישור התב"ע סייעו החברות לבעלי הדירות לפרסם מכרז לבחירת חברה יזמית שתבנה את הפרויקט.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פרסומת 22/09/2024 10:44
    הגב לתגובה זו
    וואלה ??
יוספטל מתחם חדש (הדמיה - ישר אדריכלים)יוספטל מתחם חדש (הדמיה - ישר אדריכלים)

תוכנית התחדשות עירונית בציר יוספטל בחולון: 1,620 דירות ו-160 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה

מדובר על תוספת של 1,120 דירות - מעל 3,000 אנשים במתחם החדש

עמית בר |


הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה לאחרונה תוכנית משמעותית להתחדשות עירונית בציר יוספטל, בכניסה הצפונית לחולון, שצפויה להפוך את האזור למרכז מטרופוליני מרכזי בגוש דן. התוכנית, שהוכנה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשיתוף הוועדה המקומית חולון, משתרעת על שטח של כ-70 דונם, בין רחוב אילת במערב לנתיבי איילון במזרח. היא ממוקמת בסמיכות לתחנת הרכבת יוספטל ובמרחק הליכה מתחנת הרכבת הקלה בבת ים, כאשר בעתיד יתווספו שתי תחנות מטרו (קווים 1M ו-3M) שיחברו את המתחם לרשת התחבורה המטרופולינית. התוכנית מיישמת את עקרונות תמ"א 70 לפיתוח צפוף סביב תחנות מטרו ותמ"א 65 לשיפור קישוריות בין מערכות תחבורה.

התוכנית כוללת הקמת 1,620 יחידות דיור חדשות שיחליפו כ-500 יחידות דיור קיימות ב-14 בנייני מגורים מיושנים, רובם בני ארבע קומות, וכן מבנה מסחרי קטן, גני ילדים ומרכז קהילתי. בנוסף, היא מקצה כ-160 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר, הכוללים משרדים ומרכזים מסחריים, וכ-100 אלף מ"ר לשימושים ציבוריים, כולל קריית ממשלה עתידית לשיפור השירותים לתושבים. הפרויקט מחולק לארבעה מתחמי פינוי-בינוי עצמאיים, המאפשרים יישום הדרגתי תוך התאמה לצרכים כלכליים ומקומיים.

הבינוי משלב מגדלים רבי-קומות, שיוקמו בעיקר לאורך נתיבי איילון ויתמקדו בתעסוקה ומסחר, עם בנייה מרקמית בגובה 6-9 קומות באזורי המגורים הפנימיים, כדי לשמור על אופי שכונתי. לאורך שדרות יוספטל, המוגדר כציר עירוני מרכזי, יוקמו חזיתות מסחריות פעילות עם חנויות ושירותים, לצד מרחב ציבורי נגיש להולכי רגל. התוכנית כוללת כיכר עירונית מרכזית לחיבור תחנות המטרו, מעבר עילי מעל שדרות יוספטל וקישוריות משופרת לתחנת הרכבת, תוך קידום תשתיות להולכי רגל ורוכבי אופניים.

כדי לענות על צורכי אוכלוסיות מגוונות, הוועדה קבעה כי 20% מהדירות יהיו קטנות (עד 55 מ"ר), המיועדות לצעירים וזוגות, ו-10% נוספות יהיו דירות בינוניות (עד 75 מ"ר) למשפחות צעירות. התוכנית מאפשרת גמישות, כולל המרת זכויות תעסוקה למגורים והפחתת דרישות חניה עד להפעלת המטרו, כדי לעודד שימוש בתחבורה ציבורית.

מינהל התכנון ציין כי התוכנית מאזנת בין כדאיות כלכלית לבין יצירת מוקד מטרופוליני, תוך שמירה על שטחי ציבור נרחבים. במהלך התכנון נבחנו חלופות רבות, והוחלט לפצל מתחמים לקידום מהיר תוך הקפדה על איכות המרחב הציבורי. התוכנית מדגישה פיתוח צפוף המותאם לתחבורה ציבורית, עם דגש על עירוב שימושים ואיכות חיים.