המאניה סביב המטבעות הווירטואליים בדרך לחזור? הגורמים משתנים
שוק המטבעות הווירטואליים יחזור בקרוב למרכז הבמה? ייתכן מאוד כי לאחר שלאחר הקריסה הגדולה בחודשים האחרונים אנחנו בדרך לראלי, כאשר ברקע מתרחשים תהליכים מרתקים בשוק המט"ח והאג"ח העולמיים. צעדי הפד' הקרובים עשויים לעורר בקרוב אינפלציה גבוהה בשווקים המתעוררים, וכתוצאה מכך ריצה אל עבר המטבעות הווירטואליים.
אמש זינק הביטקוין בשעות הצהרים ללא סיבה מוצהרת בכ-11% תוך כדי מחזור גדול. המגמה החיובית בשוק ממשיכה גם הבוקר כאשר הביטקוין נסחר כעת מעל לרמה 8,100 דולר. שאר המטבעות הווירטואליים מצטרפים למגמה ונסחרים בעליות של עד 30%.
הערכות בשוק מדברות על כך כי הסיבה לזינוק החד במחיר הביטקוין אמש הגיע בעקבות כך שמספר אנשי עסקים רוסיים העבירו את הונם ברקע לצניחה החדה במטבע הרובל בשבועות האחרונים.
הזינוק אמש במחיר הביטקוין וההמשך הבוקר:
הזינוק אמש מעורר שאלות מעניינות. בשבוע שעבר פרסמנו כאן באתר כי הסיטואציה בשוקי המט"ח בנק' רתיחה, כאשר השווקים הפגיעים ביותר הם השווקים המתעוררים שמינפו את עצמם לדעת (לכתבה המלאה).
- מכונית, מחשב ואפילו המבורגר - מה עוד אפשר לקנות עם ביטקוין?
- שוק מטבעות הקריפטו איבד 600 מיליארד דולר מאז ינואר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדולר אינדקס (סימול:DXY) אמנם לא פרץ (עדיין), אך המטבעות של השווקים המתעוררים קרסו בשבוע בשבוע האחרון: הרובל הרוסי נפל בכ-10%, הלירה הטורקית המשיכה את הצלילה של השנה האחרונה, הריאל האירני צנח בכ-30%. את הצניחה ב-3 המטבעות הנ"ל ניתן ליחס למתיחות ביטחונית עם ארה"ב, אבל הנפילה של הריאל הברזילאי בכ-4% לשפל של קרוב לשנתיים צריכה לעורר עניין.
המטבע הברזילאי: שפל של שנתיים
צמצום מאזן הפד' שצפוי לצבור תאוצה החל מהימים הקרובים צפוי להפעיל לחץ נוסף על אותן מדינות, ולערר עוד יותר את האמון במטבעות שלהן. בצעד מפתיע, דווקא צמצום המוניטארי של הפד' עשוי בתקופה הקרובה ליצור אינפלציה אדירה ברוב הכלכלות בעולם. אחד מהלקחים מהמדינות שחווה היפר אינפלציה בשנתיים האחרונות הוא שהאנשים נוטים לבטוח במטבעות הווירטואליים במקרה שהמטבע המקומי קורס, וייתכן מאוד כי ונראה תהליך דומה מתרחש גם הפעם. זה משנה את כלל חוקי המשחק במטבעות הווירטואליים.
מטבע הביטקוין בשנה האחרונה: שינוי מגמה ?
בשיא האופוריה בדצמבר האחרון טענו כי בועת המטבעות הווירטואליים מוכנה להתפוצץ, כאשר הדלק שהניע את הבועה נעלם (לכתבה המלאה). לאחר צניחה של כ-70% ברוב המטבעות הווירטואליים נראה כי יש שוב גורמים תומכים לזינוק במחירי המטבעות הווירטואליים.
- 4.שט 13/04/2018 20:31הגב לתגובה זוהמטבעות הקריפטוגרפיים הפ תרמית. אין שום משמעות לעליה ולירידה שלהם מכיוון שכל השינוייים הללו מפוברקים על ידי הפושעים שמפיצים את המטבעות הקריפטוגרפיים. הצטרה של השינויים המפוברקים בשערי המטבעות הקריפטוגרפיים היא לפתות אנשים תמימים לקנות מטבעות קריפטוגרפיים ביוקר ואחר כך לאלץ אותפ (באמצעות פניקה) למכור אותם בזול. תרמית פשוטה.
- אחד שיודע 13/04/2018 20:46הגב לתגובה זותלמד קודם את העולם של המטבעות הוירטואלים ואת הרעיון המרכזי שעומד מאחוריהם ואחכ תכתוב שטויות
- שט 16/04/2018 10:54תרמית טובה היא תרמית שבה המרומה חושב שהוא מצא מציאה. בכל החוכמולוגיה שהלעיטו אותך לא סיפרו לך שאפשר לפברק שערים כלפי מטה וכלפי מעלה על ידי מכירה סיבובית בין מספר ארנקים. במכירה סיבובית כל המשתצתפים בפיברוק לא משלמים מכיסם כלום אבל מכיוון שהם מתאמים קניה ומכירה הם יכולים להעלות את השער או להורידו. במקרה של מניות קוראים לזה הרצת מניות ורגולציה אמורה לתפוס את העבריינים, מכיוון שאין רגולציהל תרמית המטבעות הווירטואלים ההרצה באמצעות קניה סיבובית יכולה להשתולל באין מפריע. תמשיך לקרו את ממבו ג'מבו שמלעיתים אותך הוכלים, המשך להעמין שעשית עיסקה טובה עד שיום אחד תגלה שרוקנו לך את הכסף.
- 3.צוקרב רג מודיע שטעה למה גורביץ לא? (ל"ת)מיכאל 13/04/2018 12:36הגב לתגובה זו
- 2.גורביץ: טעית בגדול בתחזיות ביטקויון ובורסות מובילות. (ל"ת)מיכאל 13/04/2018 12:09הגב לתגובה זו
- 1.גורביץ: טעית בגדול תהייה כמו צוקרברג : תגיד שטעית. (ל"ת)מיכאל 13/04/2018 12:07הגב לתגובה זו

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.