יואב זייף מנכל סטרטסיס
צילום: יחצ

סטרטסיס בשת"פ בלעדי עם ענקית המרוצים NASCAR

החברה תהיה ספקית הדפסת התלת-ממד הבלעדית של NASCAR בחמש השנים הקרובות
אביחי טדסה |

סטרטסיס  סטרטסיס הכריזה על שותפות ארוכת טווח עם ענקית המרוצים נאסקאר (NASCAR), במסגרתה תהפוך סטרטסיס באופן רשמי לשותפה הבלעדית של נאסקאר להדפסה בתלת מימד בחמש השנים הקרובות. נאסקאר, תשתמש באופן בלעדי בטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד של סטרטסיס לטובת עיצוב וייצור של חלקים תומכי ייצור עבור מכוניות המרוץ שלה. הטכנולוגיה של סטרטסיס תחליף טכנולוגיות קודמות של נאסקאר לצד הפתרונות של סטרטסיס.

במסגרת השותפות, סטרטסיס תספק טכנולוגיות הדפסה תלת-ממדית למרכז המחקר והפיתוח של NASCAR בקונקורד, קרוליינה הצפונית. המתקן כולל מגוון מדפסות מתקדמות של סטרטסיס, כמו F370, Fortus 450mc, F900 ו-Neo800-, שישמשו למחקר, פיתוח, וייצור חלקים וכלים לסדרות התחרויות של NASCAR. השימוש בהדפסה תלת-ממדית יאפשר למהנדסי NASCAR לעצב ולייצר רכיבים מותאמים במהירות ובגמישות, תוך שיפור הביצועים והבטיחות.

"השותפות עם סטרטסיס אפשרה לנו להאיץ באופן דרמטי את ייצור החלקים והבדיקות, מה שהיה קריטי להצלחתנו", אמר מארק ברינגל, מנהל בכיר, שותפויות טכנולוגיות, Joe Gibbs Racing. "אנו נרגשים משיתוף הפעולה הזה וממה שנוכל להשיג יחד בחמש השנים הבאות. סטרטסיס הינה שותפה בעלת ערך רב במשך למעלה משני עשורים, ומספקת לנו פתרונות הדפסת תלת-ממד חדשניים המניעים את יתרון התחרותיות שלנו על המסלול. הארכת שיתוף הפעולה מבטיח שנמשיך לדחוף את גבולות החדשנות בספורט המוטורי".

במסגרת השותפות המורחבת, סטרטסיס תגדיל את יכולות טכנולוגיית הדפסת ה-FDM (שיטת הדפסה המבוססת פילאמנט ומבוססת סיבפולימרי) במרכז המחקר והפיתוח של נאסקאר, מה שיאפשר ייצור חלקים בקנה מידה גדול יותר. בנוסף לטכנולוגיית FDM, נאסקאר תשלב כעת גם את פתרונות הסטריאוליטוגרפיה (SLA) של סטרטסיס (שיטת הדפסה ליצירת מודלים וחלקים מדויקים מאוד באמצעות אור).

טכנולוגיות אלו יתמכו במגוון של יישומים, החל מבדיקות אווירודינמיות והכנת דגמים, ועד כלי עזר לייצור, מה שיחזק עוד יותר את הגמישות של העיצוב והייצור שמספקת ההדפסה התלת-ממדית לספורט. ריץ' גאריטי, מנהל היחידה העסקית בסטרטסיס: "השותפות עם נאסקאר מאפשרת לנו להציג את היתרונות הייחודיים של הדפסה בתלת מימד בעולם המרוצים. מייצור לפי דרישה של רכיבים מותאמים ועד להאצת מחזורי העיצוב – אנחנו מסייעים לנאסקאר עם זמני ייצור מהירים יותר וביצועים טובים יותר. העבודה שלנו בסביבה תחרותית ודינאמית כמו נאסקאר, מניעה חדשנות בייצור רכבים מסחריים, ומדגימה את ההשפעה הרחבה יותר של ייצור תוספים בתעשיית הרכב כולה".

הדוחות לרבעון השלישי

סטרטסיס דיווחה על הכנסות של 140 מיליון דולר, מעט מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 139.5 מיליון דולר, זאת לצד רווח Non-GAAP של 1 סנט למניה - האנליסטים צפו הפסד של 3 סנט למניה.

לצד זאת, אחרי הורדת התחזית ברבעון הקודם, החברה מעלה את התחזית לרווחיות כאשר לדבריה תכנית החיסכון והארגון מחדש מתקדמת מהר מהמתוכנן - הרווח הנקי צפוי להיות בין 3-7 סנט למניה לעומת תחזית קודמת של 1-5 סנט למניה, וה-EBITDA המתואם צפוי להיות בין 25-28 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 24-27 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

סטרטסיס צופה רווחיות גולמית Non-GAAP של בין 49%-49.2% לעומת תחזית קודמת של 48.7%-49%. הרווחיות הגולמית Non-GAAP לשנה כולה צפויה להיות בין 48.7% עד 49%, הרווחיות התפעולית צפויה להיות בין 0.6%-1.3% לעומת תחזית קודמת של 0.5%-1%. ההכנסות לשנה כולה עדיין צפויות להסתכם בין 570-580 מיליון דולר.

ברבעון הקודם כזכור סטרטסיס הכריזה על תכנית התייעלות וחיסכון. כחלק מהפעולות החברה ציינה כי עד סוף השנה, החברה תצמצם את כוח העבודה שלה בכ-15%. לפי החברה, צעדים אלה צפויים להניב חיסכון שנתי בעלויות של כ-40 מיליון דולר החל מהרבעון הראשון של 2025, לצד שולי EBITDA של 8% בחישוב שנתי לפי רמות ההכנסה הנוכחיות.

שווי השוק של סטרטסיס עומד על 706.7 מיליון דולר. מניית החברה ירדה מתחילת השנה ב-30%, ו-17% במהלך 12 החודשים האחרונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.

1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

טראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיהטראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיה

שושלת טראמפ - כל משפחת הנשיא, ילדים נכדים וקרובים מסביב

מבט רחב ומקיף על השושלת המסועפת של אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית - הכריזמטים, המפורסמים, היפים, החכמים ומנהלי העסקים; המשפחה שבכותרות העולמיות

רן קידר |

את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אין צורך להציג, אבל נסתכל לעומק על שושלת טראמפ, אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית. מראשיתה כמשפחת יזמי נדל"ן בניו יורק, דרך התרחבות לתחומי מיתוג, תקשורת, תעשייה ופוליטיקה, ועד לכהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ה-45 של ארצות הברית, מדובר במבנה משפחתי רב־שכבתי שבו כמעט לכל בן ובת תפקיד, השפעה או זהות ציבורית נפרדת. בעשורים האחרונים, משפחת טראמפ לא רק הפעילה אימפריית נדל"ן ושירותים, אלא הפכה לגורם משפיע במרכז המערכת הפוליטית האמריקאית.


                                     משפחת טראמפ עם חבר. קרדיט: רשתות חברתיות

דונלד ג'ון טראמפ

דונלד טראמפ נולד ב־14 ביוני 1946 בקווינס, ניו יורק. בנו של פרד טראמפ, יזם נדל"ן מצליח, דונלד המשיך את דרכו ונכנס לעולם הנדל"ן בשנות ה-70. הוא ביסס את עצמו כאחד מאנשי העסקים המזוהים ביותר בארצות הברית, ובנה מותג סביב שמו שכלל מגדלים, בתי מלון, קורסי גולף ותכניות טלוויזיה. טראמפ בלט בזכות סגנון התבטאות ישיר, ניהול מו"מ אגרסיבי ושימוש תקשורתי חכם, בין היתר דרך תוכנית הריאליטי "המתמחה", שסללה את דרכו ללב המיינסטרים האמריקאי. עסקיו תמיד עוררו עניין ציבורי בשל השילוב בין פעילות עסקית, מיתוג אישי ופוליטיקה. ב-2016 נבחר לנשיא ה־45 של ארצות הברית, כשהוא חסר רקע פוליטי קודם. תקופת כהונתו הראשונה התאפיינה במחלוקות, רפורמות חדות ומדיניות חוץ תקיפה. בינואר 2025, החל טראמפ את כהונתו השנייה כנשיא ה-47 של ארה"ב, והותיר את פעילות Trump Organization בידי בניו.

משפחת טראמפ, על כל בניה ובנותיה, מובילה כיום קבוצת חברות ובעלי עסקים שמכסה נדל״ן, מותגים, השקעות קריפטו ותשתיות גלובליות. 

איוונקה טראמפ

איבנקה מרי טראמפ, בתו השנייה של דונלד טראמפ מאשתו הראשונה איוונה טראמפ, נולדה ב-1981 וגדלה באווירה עסקית־תקשורתית אינטנסיבית, התחנכה בבית הספר היוקרתי צ'אפין במנהטן, ובהמשך בפנימייה צ'ואט רוזמרי הול. היא למדה באוניברסיטת ג'ורג'טאון ובהמשך סיימה תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת פנסילבניה, בדומה לאביה. הקריירה שלה משלבת מספר מעגלים מרכזיים: אופנה, נדל"ן, יזמות ופוליטיקה. בתחילת שנות ה-2000, איבנקה פרצה לתודעה כדוגמנית בינלאומית, אך במהרה עזבה את התחום והצטרפה לעסקי המשפחה. 

היא שימשה כסגנית נשיא לפיתוח ומיזמים ב-Trump Organization, והובילה יוזמות בתחומי נדל"ן יוקרה, מלונאות, ושיתופי פעולה אסטרטגיים. במקביל, הקימה מותג עצמאי של קו מוצרי אופנה ואקססוריז תחת שמה, אשר נמכר ברשתות גדולות אך נסגר בסופו של דבר בעקבות לחצים פוליטיים וצרכניים. במהלך קמפיין הבחירות של 2016, הפכה לדמות מרכזית ומתווכת בין טראמפ לבין הציבור הרחב, בעיקר בקרב נשים ומצביעים מתונים. 

לאחר כניסתו של אביה לבית הלבן, מונתה ליועצת נשיאותית בכירה, ללא שכר, וניהלה תחומי מדיניות שעסקו בהעצמת נשים, קידום כלכלה חדשנית, הורות תומכת תעסוקה, ויחסי עבודה מודרניים. איבנקה נחשבת לשחקנית מפתח בהשגת תמיכה של בוחרים מהמעמד הבינוני והעירוני. היא נשואה לג'ארד קושנר, יזם נדל"ן ובנו של איל העסקים צ'ארלס קושנר. השניים נחשבים לצמד חזק במעגל הקרוב של דונלד טראמפ. יש להם שלושה ילדים: ערבלה, ג'וזף ותיאודור.