סטרטסיס בשת"פ בלעדי עם ענקית המרוצים NASCAR
סטרטסיס סטרטסיס הכריזה על שותפות ארוכת טווח עם ענקית המרוצים נאסקאר (NASCAR), במסגרתה תהפוך סטרטסיס באופן רשמי לשותפה הבלעדית של נאסקאר להדפסה בתלת מימד בחמש השנים הקרובות. נאסקאר, תשתמש באופן בלעדי בטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד של סטרטסיס לטובת עיצוב וייצור של חלקים תומכי ייצור עבור מכוניות המרוץ שלה. הטכנולוגיה של סטרטסיס תחליף טכנולוגיות קודמות של נאסקאר לצד הפתרונות של סטרטסיס.
במסגרת השותפות, סטרטסיס תספק טכנולוגיות הדפסה תלת-ממדית למרכז המחקר והפיתוח של NASCAR בקונקורד, קרוליינה הצפונית. המתקן כולל מגוון מדפסות מתקדמות של סטרטסיס, כמו F370, Fortus 450mc, F900 ו-Neo800-, שישמשו למחקר, פיתוח, וייצור חלקים וכלים לסדרות התחרויות של NASCAR. השימוש בהדפסה תלת-ממדית יאפשר למהנדסי NASCAR לעצב ולייצר רכיבים מותאמים במהירות ובגמישות, תוך שיפור הביצועים והבטיחות.
"השותפות עם סטרטסיס אפשרה לנו להאיץ באופן דרמטי את ייצור החלקים והבדיקות, מה שהיה קריטי להצלחתנו", אמר מארק ברינגל, מנהל בכיר, שותפויות טכנולוגיות, Joe Gibbs Racing. "אנו נרגשים משיתוף הפעולה הזה וממה שנוכל להשיג יחד בחמש השנים הבאות. סטרטסיס הינה שותפה בעלת ערך רב במשך למעלה משני עשורים, ומספקת לנו פתרונות הדפסת תלת-ממד חדשניים המניעים את יתרון התחרותיות שלנו על המסלול. הארכת שיתוף הפעולה מבטיח שנמשיך לדחוף את גבולות החדשנות בספורט המוטורי".
במסגרת השותפות המורחבת, סטרטסיס תגדיל את יכולות טכנולוגיית הדפסת ה-FDM (שיטת הדפסה המבוססת פילאמנט ומבוססת סיבפולימרי) במרכז המחקר והפיתוח של נאסקאר, מה שיאפשר ייצור חלקים בקנה מידה גדול יותר. בנוסף לטכנולוגיית FDM, נאסקאר תשלב כעת גם את פתרונות הסטריאוליטוגרפיה (SLA) של סטרטסיס (שיטת הדפסה ליצירת מודלים וחלקים מדויקים מאוד באמצעות אור).
- מאסיבית עם הזמנות למדפסות בסך 3 מיליון דולר - המנייה קופצת ב-10%
- מאסיבית: ירידה של 75% בהכנסות ברבעון הראשון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טכנולוגיות אלו יתמכו במגוון של יישומים, החל מבדיקות אווירודינמיות והכנת דגמים, ועד כלי עזר לייצור, מה שיחזק עוד יותר את הגמישות של העיצוב והייצור שמספקת ההדפסה התלת-ממדית לספורט. ריץ' גאריטי, מנהל היחידה העסקית בסטרטסיס: "השותפות עם נאסקאר מאפשרת לנו להציג את היתרונות הייחודיים של הדפסה בתלת מימד בעולם המרוצים. מייצור לפי דרישה של רכיבים מותאמים ועד להאצת מחזורי העיצוב – אנחנו מסייעים לנאסקאר עם זמני ייצור מהירים יותר וביצועים טובים יותר. העבודה שלנו בסביבה תחרותית ודינאמית כמו נאסקאר, מניעה חדשנות בייצור רכבים מסחריים, ומדגימה את ההשפעה הרחבה יותר של ייצור תוספים בתעשיית הרכב כולה".
הדוחות לרבעון השלישי
סטרטסיס דיווחה על הכנסות של 140 מיליון דולר, מעט מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 139.5 מיליון דולר, זאת לצד רווח Non-GAAP של 1 סנט למניה - האנליסטים צפו הפסד של 3 סנט למניה.
לצד זאת, אחרי הורדת התחזית ברבעון הקודם, החברה מעלה את התחזית לרווחיות כאשר לדבריה תכנית החיסכון והארגון מחדש מתקדמת מהר מהמתוכנן - הרווח הנקי צפוי להיות בין 3-7 סנט למניה לעומת תחזית קודמת של 1-5 סנט למניה, וה-EBITDA המתואם צפוי להיות בין 25-28 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 24-27 מיליון דולר.
- מהמסכים לשטח: למה קרנות הגידור מרחיבות פעילות ישירה בשוק הסחורות
- איך אנבידיה הצליחה לשנות את מדיניות היצוא לסין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
סטרטסיס צופה רווחיות גולמית Non-GAAP של בין 49%-49.2% לעומת תחזית קודמת של 48.7%-49%. הרווחיות הגולמית Non-GAAP לשנה כולה צפויה להיות בין 48.7% עד 49%, הרווחיות התפעולית צפויה להיות בין 0.6%-1.3% לעומת תחזית קודמת של 0.5%-1%. ההכנסות לשנה כולה עדיין צפויות להסתכם בין 570-580 מיליון דולר.
ברבעון הקודם כזכור סטרטסיס הכריזה על תכנית התייעלות וחיסכון. כחלק מהפעולות החברה ציינה כי עד סוף השנה, החברה תצמצם את כוח העבודה שלה בכ-15%. לפי החברה, צעדים אלה צפויים להניב חיסכון שנתי בעלויות של כ-40 מיליון דולר החל מהרבעון הראשון של 2025, לצד שולי EBITDA של 8% בחישוב שנתי לפי רמות ההכנסה הנוכחיות.
שווי השוק של סטרטסיס עומד על 706.7 מיליון דולר. מניית החברה ירדה מתחילת השנה ב-30%, ו-17% במהלך 12 החודשים האחרונים.
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.

