סטרטסיס בשת"פ בלעדי עם ענקית המרוצים NASCAR
סטרטסיס סטרטסיס הכריזה על שותפות ארוכת טווח עם ענקית המרוצים נאסקאר (NASCAR), במסגרתה תהפוך סטרטסיס באופן רשמי לשותפה הבלעדית של נאסקאר להדפסה בתלת מימד בחמש השנים הקרובות. נאסקאר, תשתמש באופן בלעדי בטכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד של סטרטסיס לטובת עיצוב וייצור של חלקים תומכי ייצור עבור מכוניות המרוץ שלה. הטכנולוגיה של סטרטסיס תחליף טכנולוגיות קודמות של נאסקאר לצד הפתרונות של סטרטסיס.
במסגרת השותפות, סטרטסיס תספק טכנולוגיות הדפסה תלת-ממדית למרכז המחקר והפיתוח של NASCAR בקונקורד, קרוליינה הצפונית. המתקן כולל מגוון מדפסות מתקדמות של סטרטסיס, כמו F370, Fortus 450mc, F900 ו-Neo800-, שישמשו למחקר, פיתוח, וייצור חלקים וכלים לסדרות התחרויות של NASCAR. השימוש בהדפסה תלת-ממדית יאפשר למהנדסי NASCAR לעצב ולייצר רכיבים מותאמים במהירות ובגמישות, תוך שיפור הביצועים והבטיחות.
"השותפות עם סטרטסיס אפשרה לנו להאיץ באופן דרמטי את ייצור החלקים והבדיקות, מה שהיה קריטי להצלחתנו", אמר מארק ברינגל, מנהל בכיר, שותפויות טכנולוגיות, Joe Gibbs Racing. "אנו נרגשים משיתוף הפעולה הזה וממה שנוכל להשיג יחד בחמש השנים הבאות. סטרטסיס הינה שותפה בעלת ערך רב במשך למעלה משני עשורים, ומספקת לנו פתרונות הדפסת תלת-ממד חדשניים המניעים את יתרון התחרותיות שלנו על המסלול. הארכת שיתוף הפעולה מבטיח שנמשיך לדחוף את גבולות החדשנות בספורט המוטורי".
במסגרת השותפות המורחבת, סטרטסיס תגדיל את יכולות טכנולוגיית הדפסת ה-FDM (שיטת הדפסה המבוססת פילאמנט ומבוססת סיבפולימרי) במרכז המחקר והפיתוח של נאסקאר, מה שיאפשר ייצור חלקים בקנה מידה גדול יותר. בנוסף לטכנולוגיית FDM, נאסקאר תשלב כעת גם את פתרונות הסטריאוליטוגרפיה (SLA) של סטרטסיס (שיטת הדפסה ליצירת מודלים וחלקים מדויקים מאוד באמצעות אור).
- מאסיבית עם הזמנות למדפסות בסך 3 מיליון דולר - המנייה קופצת ב-10%
- מאסיבית: ירידה של 75% בהכנסות ברבעון הראשון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טכנולוגיות אלו יתמכו במגוון של יישומים, החל מבדיקות אווירודינמיות והכנת דגמים, ועד כלי עזר לייצור, מה שיחזק עוד יותר את הגמישות של העיצוב והייצור שמספקת ההדפסה התלת-ממדית לספורט. ריץ' גאריטי, מנהל היחידה העסקית בסטרטסיס: "השותפות עם נאסקאר מאפשרת לנו להציג את היתרונות הייחודיים של הדפסה בתלת מימד בעולם המרוצים. מייצור לפי דרישה של רכיבים מותאמים ועד להאצת מחזורי העיצוב – אנחנו מסייעים לנאסקאר עם זמני ייצור מהירים יותר וביצועים טובים יותר. העבודה שלנו בסביבה תחרותית ודינאמית כמו נאסקאר, מניעה חדשנות בייצור רכבים מסחריים, ומדגימה את ההשפעה הרחבה יותר של ייצור תוספים בתעשיית הרכב כולה".
הדוחות לרבעון השלישי
סטרטסיס דיווחה על הכנסות של 140 מיליון דולר, מעט מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 139.5 מיליון דולר, זאת לצד רווח Non-GAAP של 1 סנט למניה - האנליסטים צפו הפסד של 3 סנט למניה.
לצד זאת, אחרי הורדת התחזית ברבעון הקודם, החברה מעלה את התחזית לרווחיות כאשר לדבריה תכנית החיסכון והארגון מחדש מתקדמת מהר מהמתוכנן - הרווח הנקי צפוי להיות בין 3-7 סנט למניה לעומת תחזית קודמת של 1-5 סנט למניה, וה-EBITDA המתואם צפוי להיות בין 25-28 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 24-27 מיליון דולר.
- ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
- ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
סטרטסיס צופה רווחיות גולמית Non-GAAP של בין 49%-49.2% לעומת תחזית קודמת של 48.7%-49%. הרווחיות הגולמית Non-GAAP לשנה כולה צפויה להיות בין 48.7% עד 49%, הרווחיות התפעולית צפויה להיות בין 0.6%-1.3% לעומת תחזית קודמת של 0.5%-1%. ההכנסות לשנה כולה עדיין צפויות להסתכם בין 570-580 מיליון דולר.
ברבעון הקודם כזכור סטרטסיס הכריזה על תכנית התייעלות וחיסכון. כחלק מהפעולות החברה ציינה כי עד סוף השנה, החברה תצמצם את כוח העבודה שלה בכ-15%. לפי החברה, צעדים אלה צפויים להניב חיסכון שנתי בעלויות של כ-40 מיליון דולר החל מהרבעון הראשון של 2025, לצד שולי EBITDA של 8% בחישוב שנתי לפי רמות ההכנסה הנוכחיות.
שווי השוק של סטרטסיס עומד על 706.7 מיליון דולר. מניית החברה ירדה מתחילת השנה ב-30%, ו-17% במהלך 12 החודשים האחרונים.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אסיה בורסות (גרוק)ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ
אחרי יום שנפתח חיובי ונסגר שלילי בוול סטריט, האווירה השלילית מגיעה גם לשווקים במזרח שסגרו בירידות חדות; ההשפעה מורגשת גם בדולר שמתחזק גם מול השקל; החוזים מתקנים מעט מהירידות של אתמול ועולים עד 0.3%, ומה עם שוק הקריפטו?
המסחר באסיה נסגר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.
הירידות בוול סטריט מובילות את הדולר להתחזק, והוא נסחר הבוקר סביב 3.28 שקל לדולר, עלייה של כ-0.8% (לעמוד שער הדולר). העלייה הזו מגיעה אחרי שרק לפני ימים אחדים הדולר כבר היה מתחת ל-3.2 שקלים. מה שגרם לשינוי המגמה הוא הירידות בוול סטריט. כאשר שוקי המניות בארה״ב יורדים, החשיפה הדולרית של המוסדיים המקומיים קטנה, ולכן הם רוכשים דולרים כדי להשיב אותה לרמה הרצויה, תהליך שמחזק את המטבע האמריקאי. המהלך קורה באופן הפוך בזמן עליות בשוק. להרחבה - שער הדולר מזנק ב-0.8% ל-3.28
באירופה המסחר צפוי להיפתח בירידות, ברקע הירידות החדות בוול סטריט ובאסיה. החוזים על מדד היורוסטוקס 50 מאבד כ-1.4%, וברחבי אירופה החוזים מצביעים על פתיחה שלילית של 0.8-1.5% במדדים המובילים.
המסחר באסיה
יפן נפלה 2.3% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי הבנק המרכזי מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ.
- השוורים שועטים: אסיה בעליות, החוזים בירוק בוהק
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדרום קוריאה התמונה הייתה אף קיצונית יותר: הקוספי נפל בכ-3.8%, כשהסנטימנט כלפי מניות שבבים, במיוחד סמסונג ו-SK הייניקס היה שלילי בהמשך לירידות במניות הטכנולוגיה בוול סטריט.

