ציפס של מקדונלדס
צילום: pixbay
תחזית

מקדונלדס צפויה לפרסם אזהרת רווח - בסיטי בנק חותכים את מחיר היעד

האינפלציה באירופה שוברת שיאים, והיא עלולה להוות בעיה מרכזית עבור מקדונלד'ס, החשופה בשיעור גבוה לאירופה. בסיטיבנק נותנים מחיר יעד של 246 דולר שמבטא פרמיה של 3% בלבד
עומר רוסו | (4)

אירופה מתמודדת עם אינפלציה גבוהה ששוברת שיאים, וזאת עוד לפני שהחורף החל. בחורף, צפויים מחירי האנרגיה להרקיע שחקים על אף שכבר עכשיו באירופה הם גבוהים במיוחד. מקדונלדס MCDONALDS, חשופה בשיעור גבוה מהכנסותיה לאירופה, ובעקבות היחלשות הצרכן והפלונטר הכלכלי ביבשת, היא צפויה להיפגע גם כן - כך מעריך אנליסט סיטיבנק שטוען שנראה את החולשה כבר בדוחות הקרובים.

האנליסט, ג'ון טאואר, חזר על דירוג ״ניטרלי״ למניות מקדונלד'ס וחתך את מחיר היעד שלו ל-246 דולר מ-275 דולר, מחיר יעד המשקף אפסייד של 3% בלבד על המחיר הנוכחי. האנליסט גם מאמין שמקדונלד'ס עשויה להציג הורדת תחזית של ​​רווחיה בשבועות הקרובים, מה שיוריד את מחיר המניה להערכת סיטי.

"אנו מצפים שאתגרי המאקרו 'ינגסו' בכיסם של הצרכנים האירופים, ככל שאנחנו מתקרבים אל החורף, דבר אשר ישפיע על מקדונלדס ומכירותיה באירופה. סביר להניח שצרכנים אירופאים לא ינהרו למקדונלד'ס כשהזמנים נהיים קשים״ 

יתר על כן, התחזקות הדולר, שמעיב על רווחי החברות שחשופות למכירות מחוץ לארה״ב, צפויה גם לפגוע במקדונלדס ולהוסיף לחץ על המניה. הדולר רשם ביום שני שיא של 20 שנה, בעוד שהמטבעות המתחרים - כולל האירו - לא הצליחו לעמוד בקצב. לטענת האנליסט, וול סטריט עדיין לא תמחרה את מלוא ההשפעה של התחזקות הדולר על מקדונלד'ס שתתמודד עם הבעיה במחצית השנייה של השנה.

תוצאות הדו״ח הקרוב לטענת האנליסט, ימחישו למשקיעים שמקדונלדס מתמודדת מול בעיות רבות ובכך, מקדונלדס תעבור תהליך של תמחור מחדש.

לפני כחודש, דויטשה בנק הוריד את דירוג המניה ל-״החזק״ מ-״קנייה״ כאשר הם מנמקים שהחברה מוערכת יתר על המידה אל מול הבעיות שהיא צפויה להתמודד בשנת 2022. אנליסט דויטשה בנק, בריאן מולן, הוריד את מחיר היעד ואת תחזית הרווחים שלו לשנה הקרובה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    צחי 28/09/2022 13:13
    הגב לתגובה זו
    ריבית ועוד ריבית אינסופית מבית היוצר של פאול האפס.
  • 3.
    7 28/09/2022 08:28
    הגב לתגובה זו
    כל המניות מרוסקות יותר ממחצית מההון בעולם נשרף העשירים והעניים מתרסקים.מי שבחר רק לא טראמפ מקלל את הרגע . ביידן הורס את החלום האמריקאי . פיטורי עובדים סגירת מפעלים ריסוק הנדלן זאת רק ההתחלה ..... הרפובליקנים יקחו בענק .
  • 2.
    הנסדק היה מצויין טבחים בירוק .מחר עליות בחול (ל"ת)
    איתן 28/09/2022 00:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 27/09/2022 22:55
    הגב לתגובה זו
    בשוק היסטרי יש הזדמנויות,אם MCD תרד עוד זו הזדמנות,לא המלצה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.